Наша сеть партнеров Banwar
В однакових сірих костюмах і бордових жилетках вони зустрічають пасажирів. У своїй формі дівчата схожі скоріше на стюардес. Провідниці швейцарських електричок розповіли «IP» про свою роботу.
«Пенсіонери беруть« Штадлер »
«Коли нові електрички тільки з'явилися - працювати було важкувато», - зізналися за розмовою провідниці Таня і Тоня, що працюють на «Штадлер». Пасажири спочатку не знали, що їхати потрібно на місці, яке зазначено в квитку. Сідали де доведеться. «Кожному потрібно було показати, куди сідати. Тепер уже звикли », - розповідає Тоня.
РЕКЛАМА
Новинка цього року в «Штадлер» - електронний квиток
За словами дівчат, найбільше труднощів доставляли пенсіонери, які купували квиток в звичайну електричку, а сідали в бізнес-клас. «Особливо« весело »було в Койданово, - розповіла Таня, - ми так і говорили:« Пенсіонери беруть «Штадлер!» Коли поїзд підходив до станції, на пероні вже чекав натовп - люди поверталися з дач: «Як тільки зупинилися - вони сюди . З сумками, з граблями: «Я буду їхати тут! У мене пільга! »Але їздити в новому поїзді дозволено тільки сидячи, і доводилося людей виводити на найближчій станції:« Якщо ми їм дозволимо їхати, то ревізори нас не пошкодують! »
Беруть квитки на місяць вперед
РЕКЛАМА
Пасажири до нових потягів вже звикли, але деякі проблеми залишилися. Наприклад, поїзди різних маршрутів багато хто плутає досі. Особливо в Барановичах. «Таке часто буває: з вокзалу поїзд до Бреста і поїзд до Мінська відправляються майже одночасно. Так що деякі вже після відправлення дізнаються, що їдуть в іншу сторону », - розповіли провідниці. Виявляється, їм доводиться висаджувати неуважних пасажирів майже кожен день.
Деякі не можуть поділити місця - не всі знають, що місця з непарними номерами знаходяться біля вікна, а з парними - біля проходу: «Іноді через це трохи до бійки не доходило», - розповіла Таня.
Коли з'явилися швидкі поїзди, багато хто став їздити в них постійно: «вранці, коли їдемо в Мінськ, вагон майже повний. І майже всі люди - на роботу! »Більшість працюючих в столиці прикинули, що їздити на поїзді набагато вигідніше, ніж знімати в Мінську квартиру:« Якщо їздити кожен робочий день - в місяць вийде десь 800 тисяч. О восьмій годині ми їх привозимо, а в вісімнадцять нуль шість «забираємо» з роботи ».
Ті, хто звик так їздити, беруть квитки на місяць вперед: «Коли вранці в Мінськ їдеш -Особи одні й ті ж. Між собою люди вже перезнайомилися і намагаються брати квитки на одні і ті ж місця. І з нами теж постійно вітаються ».
Де ночують провідниці
Барановицька провідниці обслуговують швейцарські електрички, які їздять від Бреста до Мінська. Графік роботи - доба через дві: «Працюємо ми з третьої години дня, добу. Вночі закінчуємо роботу о дванадцятій. Ночуємо на вокзалі - там у нас є окреме купе в вагончику. З пів на шосту - знову на роботу ».
Через ночівель в вагончику провідниці змушені возити з собою великі сумки: «там і рушник, і нічна сорочка, і косметичка. Все необхідне потрібно носити з собою ».
Вони там як діти - за всім біжать до нас
Таня і Тоня відпрацювали разом майже вісім років: «Ми вчилися на курсах в дортехшколе в Барановичах. Якийсь час їздили разом з провідниками - вчилися ». І незважаючи на те, що пасажирів в «Штадлер» набагато більше, ніж в звичайному плацкартному вагоні, повернутися назад Таня з Тонею не хочуть. Хоч і зізнаються, що зарплата там вище на півмільйона: «Я готова віддати мільйон, щоб залишитися тут! - зізналася Тоня, - там багато фізичної роботи: потрібно вагон вугіллям топити, постільна білизна діставати, прибирати, чай і кава готувати, попереджати людей, яким потрібно виходити ».
Пасажири в звичайному вагоні і поводяться по-іншому: «Вони розпакують білизна і приходять до нас:« У мене немає рушники », йдеш, показуєш:« ось ваше рушник », через хвилину інший прийде:« у мене немає наволочки », знову йдеш: «ось ваша наволочка».
Коли дівчата працювали в пасажирських поїздах, вони завжди брали відпустку взимку: «Зима для провідника - найстрашніше. Тому ми намагалися будинку відлежатися ».
Найкраще було їздити в Гродно
Помічають дівчата і то, що пасажири в різних містах - теж різні: «Найкраще було їздити в Гродно. Там пасажири - ввічливі. Вони і поздороваются, і зі святом привітають. У вагоні тиша, в тамбурі вчасно збирання 2 - 3 недопалка ». Зате з пасажирами з Вітебська - набагато важче: «Коли з Вітебська людей везеш - точно знаєш, що не відпочинеш. Вони нап'ються і будуть ходити нерви тріпати. Вночі спати ніхто не буде, а підлогу в тамбурі через кожні п'ять хвилин потрібно буде прибирати ». Мінчани для провідників - окрема тема розмови: «Чомусь серед них багато тих, хто намагається тебе принизити. Ти провідник, це означає, що ти вже їм «повинен». На питання про те, які за характером пасажири з м Барановичі, Таня з Тонею відмовчалися.
З кимось потрібно строгим тоном поговорити
Бувають складні пасажири і на нових лініях: «Є і ті, хто хоче випити пива, або навіть закурити сигарету. Вони не розуміють, що в усьому поїзді стоять камери ». Тих, хто буянить, передають в руки міліції на наступній станції. Але ставлення суворе не всіх: «Якщо ми бачимо, що людина трохи випив, але поводиться культурно, ми його не турбуємо». Вирішувати конфліктні ситуації дівчатам допомагає досвід: «З ким-то потрібно строгим тоном поговорити, з ким-то, навпаки, бути м'якше».
РЕКЛАМА
Іспити у нас щороку
«Якщо виникає нештатна ситуація - ми зв'язуємося з машиністом. У нас є аптечка. Якщо комусь стало погано - можемо надати першу медичну допомогу. Іспити з таких ситуацій у нас щороку. А далі - викликаємо лікарів і на найближчій станції передаємо хворого їм », - розповіли нам дівчата.
Дещо з роботи машиніста провідниці теж повинні знати: «Якщо з машиністом щось трапиться, ми повинні вміти зупинити поїзд. На курсах нам показували, за який важіль потрібно потягнути, щоб поїзд зупинився ».
Поїзд на вокзалі в Бресті коштує всього двадцять хвилин. З огляду на те, що потрібно ще віднести на вокзал документи, у дівчат навіть не буде часу випити кави. На щастя, рейс «Брест - Барановичі» в їх зміні останній. Ще дві години - і Таня з Тонею повернуться додому в Барановичі.
Розклад поїздів регіональних ліній бізнес-класу в м Барановичі
Розклад поїздів регіональних ліній бізнес-класу в м Барановичі
Ціни на квитки
Ціна квитка до Мінська - 19 190 руб.
Ціна квитка до Бреста - 23 200 руб.
Автор: Костянтин ЛИТВИН