Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Цей датчик напевно єдиний, відмова якого призведе до зупинки двигуна

Наша сеть партнеров Banwar

Енциклопедія вприськових двигунів -

система запалювання

(Продовження)

У минулому номері ми обговорювали роль форсунки в роботі вприськового двигуна, її модифікації, параметри продуктивності. На другому місці за ступенем важливості для безвідмовної роботи автомобіля можна поставити систему запалювання.

Система запалювання як на вприськових моделях ВАЗ, так і на вприськових моделях ГАЗ має однотипні вузли і подібне технологічне рішення. Найголовніше - що ці двигуни тепер позбавлені звичного для нас вузла - трамблера. Зник з підкапотного простору цей архаїчний вузол зі своїми контактами, механізмом відцентрового регулювання випередження, вакуумними шлангами і з постійно зношуються деталей, що труться. Система запалювання стала надійніше, а головне - могутніше. Вторинна напруга досягає 30 кіловольт, що забезпечує надійне запалення палива навіть в сильні морози. Конструктивно вузол запалювання суміщений з блоком управління системою харчування, тому комп'ютерний блок так і називається в документації: КМСУД (комп'ютерний модуль системи управління двигуном).

Система запалювання стала «розумної», на відміну від старих - «волговские» і «Жигулівської». Якщо на старих карбюраторних автомобілях ви були змушені після заправки поганим бензином знову регулювати запалювання, то на вприськових моделях вам це не потрібно. Система запалювання сама Подрегулируйте кут випередження запалювання залежно від якості бензину. Для цього на блоці циліндрів двигуна встановлений датчик детонації. У момент детонації, який іноді називають «стуком поршневих пальців», КМСУД автоматично зменшить випередження запалювання на 4 градуси, якщо стукіт не припиняється, ще зменшить. В результаті ви можете короткочасно їхати на низькоякісному бензині, за умови невеликих навантажень на двигун. Якщо детонація перестає з'являтися, то мікропроцесор збільшить випередження на півградуса за цикл аж до нормальних величин. Звичайно, якщо ви при цьому почнете натискати «газ» до відмови - поршневі кільця полопаються і вам знадобиться ремонт двигуна.

Звичайно, якщо ви при цьому почнете натискати «газ» до відмови - поршневі кільця полопаються і вам знадобиться ремонт двигуна

Малюнок 1 . Розташування котушок запалювання на двигуні ЗМЗ-406

Чим ще цікаво нове конструктивне рішення запалювання на вприськових двигунах? На 16-клапанних моторах свічки запалювання поміщаються в поглибленні головки блоку таким чином, що вони захищені від бризок води. Двигун ЗМЗ-406 може працювати «по пояс» в воді і зберігати працездатність! Котушки запалювання також розташовані максимально високо - на кришці клапанів (див. Фото1). Для позашляхових автомобілів це солідний плюс. Але в цьому ж є і мінус. На ВАЗівських моторах вже неможливо застосувати стандартну свічку А17ДВРМ, там буде потрібно свічка зі зменшеними гранями під ключ "на 16 мм». У нашій країні освоєно випуск свічок для ВАЗівських моторів, але автовласники вважають за краще відразу купувати імпортні свічки.

Роботу системи запалювання забезпечують кілька датчиків (докладніше в минулих номерах). Основний датчик - датчик положення коленвала. Без нього іскри не буде, двигун працювати не буде. Датчик распредвала (він же - датчик фаз) необов'язковий для роботи запалювання. Датчик детонації відіграє допоміжну роль, і його несправність також особливою трагедії не викличе. Для роботи системи запалювання набагато важливіше якість виконавчих елементів - котушки запалювання.

На вприськових моторах зараз повсюдно застосовують схеми з одночасною подачею іскри відразу на два циліндра. В одному циліндрі іскра дійсно потрібна і робить корисну роботу, запалюючи паливо, а в іншому - вона всього лише допомагає очистити електроди. Майже - не потрібна. Тому і таку систему називають «Waste spark» (неодружена іскра). Але в цій системі криється одна важлива перевага - одна котушка запалювання забезпечує роботу відразу двох циліндрів і системі не потрібно розподільник запалювання. Напруга подається то в котушку 1 і 4-го циліндрів, то в котушку 2 і 3-го циліндрів. Саме в першому і четвертому, а також у другому і третьому циліндрах поршні рухаються синхронно.

Малюнок 2. Схема підключення котушок запалювання на ЗМЗ-406.

Як забезпечується одночасна подача двох розрядiв з однієї котушки запалювання? Адже якщо розряд піде на свічки, включені паралельно, то іскра з'явиться тільки на тій свічці, де умови для пробою будуть краще. На сусідній свічці таких умов може і не бути і іскри не буде. Для надійної одночасної роботи двох свічок вони включені послідовно. На наступному малюнку 2 схематично показаний двигун, свічки і котушки запалювання з обмотками. На прикладі котушки 2-3 циліндрів стрілками показано шлях проходження електричного струму. Високовольтний імпульс виходить з одного з висновків котушки, проходить по дроту і центральному електроду свічки, породжує електричний розряд на свічці, далі струм проходить по «масі» двигуна до бічного електрода свічки третього циліндра і породжує другий іскровий розряд і на цій свічці. Далі струм по центральному електроду свічки і високовольтного повертається назад в котушку запалювання.

Характерна особливість такої схеми включення - то, що високовольтна обмотка ніяк електрично не пов'язана з первинною обмоткою і масою автомобіля. Тому перевіряти роботу системи запалювання треба буде тільки при установці спеціального розрядника в високовольтні роз'єми. Друге чудова властивість цієї схеми - економія деталей. Одна котушка працює відразу на обидва циліндра. І відразу ж треба сказати про один чудову властивість такої схеми - при перегорання котушки запалювання ви можете потихеньку дістатися до місця ремонту на двох працюючих циліндрах двигуна. У мене в житті один раз саме так і вийшло. Правда, вище другої передачі включати не вдавалося.

малюнок 3. Різні варіанти виконання котушок запалювання:

Зліва - 3012.3705; праворуч - Bosch

Які котушки запалювання можна застосовувати на вітчизняних автомобілях? Тільки вітчизняні? Не тільки! Справа в тому, що системи управління двигунами спочатку були ліцензійними - купленими у розробника (Bosch, General Motors). Тому вітчизняні котушки (модель 3012.3705, АТЕ-2 для ЗМЗ-406) являють собою здешевлений варіант імпортного товару. У магазині «Святослав» я з інтересом ознайомився і з подвійною котушкою запалювання Bosch. На фото 3. ви можете побачити цю котушку в порівнянні з вітчизняною. Оскільки кріплення імпортної котушки відрізняється від вітчизняної, то для неї тут же продається кронштейн.

На перший погляд ніякої різниці в працездатності котушок немає, але я відразу згадую лабораторну роботу, на якій ми зі студентами аналізуємо роботу котушки запалювання на різних частотах. На максимальній частоті іскроутворення потужність іскри знижується відчутно і у старих автомобілів типу ГАЗ-21, ГАЗ-53 починаються перебої іскроутворення. Варто тільки нещільно укласти витки в каркас обмотки, як виникає ризик отримати пропуски запалювання на максимальній частоті обертання. Іноді це призводить до межвитковое замикання у вторинному ланцюзі. Тому на автомобілі ГАЗ-3102, що возять високопоставлених чиновників, постачальники відразу закуповують комплект електронних датчиків і приладів від фірми Bosch.

Зазначу відразу - чого не можна робити з системою запалювання вприськових машин:

  1. Не можна включати запалювання і провертати двигун стартером при відокремлених високовольтних дротах. Наприклад при перевірці компресії. Високовольтна енергія, накопичена в індуктивності, не знайшовши виходячи на свічки, вихлюпнеться в комутатор КМСУД і спалить високовольтний транзистор. Як це відбувається, - власники ВАЗ-2108 зрозуміли ще в 1980-х роках. За інструкцією треба знімати запобіжник живлення КМСУД або одягати розрядник на високовольтні виводи котушки.
  2. Не можна використовувати високовольтні дроти без завадозахисні опору. Не можна використовувати свічки запалювання без вбудованого опору. Через це в бортовій мережі будуть спостерігатися кидки напруги і вбудована діагностика часто сприймає це, як помилку датчика коленвала або распредвала. Якщо майстер на діагностиці недосвідчений, то він починає «ганяти» клієнта по магазинах у пошуках «небракованного» датчика. А причина знаходиться в високовольтних проводах! Або в свічках не тієї марки!
  3. Не можна «прикурювати» від зварювального трансформатора при холодному запуску. Якщо вже треба допомогти акумулятора, то тільки шляхом «прикурювання» від сусіднього, такого ж акумулятора. Там хоч немає ненормально великої напруги і пульсацій струму. Пригадую, як скаржилися мені мої колишні дипломники - автосервісні майстра на позаминулий, аномально теплу зиму: «зима тепла, ніхто не« прикурює », машини не палять, на ремонт не заганяють, зовсім заробітки впали ...»

»

малюнок 4. Комплект проводів і наконечників свічок Bosch.

Якщо вже зайшла мова про високовольної проводах, то на додаток до бошівських котушці запалювання в тому ж Святослава мені показали і бошівських ж високовольтні дроти (см. Малюнок 4). Справа в тому, що форма контактів бошівських котушки злегка відрізняється від вітчизняної, спрощеної (див. Малюнок 3). Тому має сенс купувати відразу й проведення та котушку.

Вітчизняні дроти, наконечники стоять трохи дешевше, але важливо, щоб вони також мали внутрішній опір для гасіння перешкод. Опір високовольтного проводу повинно бути в межах від 500 до 1000 Ом, вторинної обмотки котушки запалювання 4000-4500 Ом.

Перевірка роботи системи запалювання проводиться за допомогою комп'ютерних засобів діагностики або тестера ДСТ-2 в умовах автосервісу. Ну а як бути тим, хто звик робити все своїми руками і хотів би сам це діагностувати? У «Святославе» є маршрутний комп'ютер БК-12, що має функції діагностики нітрохи не гірше, ніж у професійного тестера ДСТ-2, тільки за ціною дешевше його майже в 4 рази.

література:

1. Литвиненко В.В. Електрообладнання автомобілів ГАЗ: ГАЗ-3110 «Волга», ГАЗ-31029 «Волга», «Газель», «Соболь», ГАЗ-3307, ГАЗ-3309. Пристрій, пошук і усунення несправностей. - М .: ЗАТ Кжи «За кермом», 2002. - 344 с.

2. Інтернет-сайт: http: // www. chiptuner .ru

Далі буде

Євсєєв П.П.

к.т.н., доцент

Тільки вітчизняні?
Ну а як бути тим, хто звик робити все своїми руками і хотів би сам це діагностувати?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов