Наша сеть партнеров Banwar
Система центральної блокування замків автомобіля має усталену назву центральний замок. Центральний замок призначений для одночасного замикання або відмикання всіх дверей автомобіля, а також кришки люка паливного бака. Дана система відноситься до допоміжних систем автомобіля, т.зв. системам комфорту .
Реалізація функції блокування дверей може здійснюватися шляхом централізованого та децентралізованого управління. Централізоване управління передбачає наявність єдиного електронного блоку управління на всі двері.
Зростання числа функцій, підконтрольних систем комфорту, зажадало децентралізації управління. При децентралізованому управлінні, крім центрального блоку управління, в кожних дверях встановлюється свій електронний блок управління. Найбільшого поширення на сучасних автомобілях отримала децентралізована система управління функціями комфорту.
У зв'язку з вищевикладеним, пристрій і принцип роботи центрального замка розглянуті в контексті систем комфорту.
Пристрій центрального замка
Центральний замок об'єднує вхідні датчики, блок управління і виконавчі пристрої - актуатори.
В якості вхідних датчиків в системі використовуються кінцеві вимикачі дверей і микропереключатели в конструкції замку. Кінцевий вимикач фіксує поточний стан двері автомобіля, відповідно до якого передає сигнал в блок управління. Мікроперемикачі фіксують поточний стан конструктивних елементів замка дверей.
Два мікроперемикача фіксують положення кулачка замку. Кулачковий механізм встановлюється тільки на передні двері. Поверхня кулачка має спеціальний профіль. Один мікроперемикач при спрацьовуванні формує сигнал «Блокувати» (Lock), інший - «Розблокувати» (Unlock).
Інші два мікроперемикача фіксують положення центрального запірного пристрою замку. При спрацьовуванні вони формують сигнали про поточний стан замку - «Заблоковано» (Locked) або «Розблоковано» (Unlocked).
Ще один мікроперемикач фіксує положення важеля механізму в приводі замка, за яким він визначає поточний стан двері. При відкритті дверей контакти перемикача замикаються, а система центрального замка не може бути активована.
Сигнали від перемикачів приймає електронний блок управління і передає їх на центральний блок управління. Центральний блок направляє відповідні сигнали в блоки управління дверей і формує керуючі впливу на виконавчі пристрої замку задніх дверей (кришки багажника) і замку кришки люка паливного бака. Блоки управління дверей на підставі отриманих сигналів активують виконавчі пристрої замків дверей.
Виконавчий пристрій замка дверей (інше найменування - актуатор) представляють собою електродвигун постійного струму, об'єднаний з найпростішим редуктором. За допомогою редуктора обертання електродвигуна перетвориться в зворотно-поступальний рух циліндра замка.
Поряд з електричним приводом в конструкції виконавчих пристроїв може застосовуватися пневматичний привід. Такий вид приводу мали ряд моделей автомобілів Volkswagen і Mercedes. Пневматичний привід в даний час не використовується.
Більшість систем центрального замка мають дистанційне керування. Для цього в ручці ключа запалювання вбудований радіопередавач (пульт дистанційного керування). Приймальна антена знаходиться в центральному блоці управління. Дистанційне керування центральним замком здійснюється на відстані близько 10м.
Принцип роботи центрального замка
Робота системи центрального замка проводиться як при включеному, так і при вимкненому запаленні автомобіля.
При замиканні вхідних дверей ключем з поворотом ключа в замку спрацьовує мікроперемикач, який відповідає за блокування. Сигнал від перемикача подається на блок управління двері і далі на центральний блок управління. Центральний блок формує керуючі сигнали на всі блоки управління дверей та електродвигуни актуаторов задніх дверей і кришки паливного бака. Спрацьовування всіх виконавчих механізмів забезпечує блокування дверей автомобіля. Сигнал від мікроперемикача в центральному запірного пристрою запобігає повторне спрацьовування електричного приводу. Зняття з блокування всіх дверей проводиться аналогічним чином.
Дистанційне блокування дверей здійснюється при натисканні відповідної кнопки на ключі запалювання. При цьому сигнал надходить на приймальну антену центрального блоку управління. Після його обробки, блок управління передає сигнали в блоки управління дверей та виконавчі механізми задніх дверей і кришки паливного бака. Спрацьовування всіх виконавчих механізмів забезпечує блокування дверей автомобіля. При дистанційному блокуванні відбувається активація автомобільної сигналізації. Блокування дверей також може супроводжуватися автоматичним підйомом стекол автомобіля.
При дорожньо-транспортній пригоді заблоковані двері автоматично відкриваються. Сигнал від блоку управління системою пасивної безпеки передається в центральний блок управління, який в свою чергу забезпечує спрацьовування виконавчих пристроїв і відкриття дверей.