- Як діагностувати, що не падають обороти на холостому ходу
- Чим загрожують високі обороти на холостому ходу
- Чому не падають обороти на холостому ходу карбюраторного двигуна
- Чому не падають обороти на холостому ходу інжекторного двигуна
Наша сеть партнеров Banwar
В процесі експлуатації автомобіля водіям доводиться стикатися з різними проблемами. Однією з несправностей, яка досить широко поширена, є постійна підтримка двигуном високих обертів. Тобто, навіть на холостому ходу обороти двигуна не падають. Така проблема може спостерігатися, як в інжекторних, так і в карбюраторних моторах, але причини при цьому будуть різні. В рамках даної статті розглянемо, симптомом якої несправності є дана проблема, і яким чином можна від неї позбутися. Зміст: 1. Як діагностувати, що не падають обороти на холостому ходу 2. Чим загрожують високі обороти на холостому ходу 3. Чому не падають обороти на холостому ходу карбюраторного двигуна 4. Чому не падають обороти на холостому ходу інжекторного двигуна
Як діагностувати, що не падають обороти на холостому ходу
Помітити, що на холостому ходу автомобіля не падають обороти з легкістю може навіть недосвідчений водій. Це просто визначити на слух, оскільки, як відомо, чим нижче обороти, тим тихіше працює двигун. Крім того, якщо автомобіль обладнаний тахометром, по ньому можна визначити число оборотів в хвилину в конкретний момент часу.
Залежно від того, який двигун встановлений в автомобілі, може варіюватися норма оборотів в хвилину на холостому ходу. В середньому, прийнято вважати, що двигун працює нормально, коли на холостому ходу обороти знаходяться в межах від 650 до 950 в хвилину. Якщо обороти вище (якщо іншого не сказано в технічному паспорті до автомобіля), то це можна назвати відхиленням.
Зверніть увагу: На більшості автомобілів з інжекторними двигунами при високих оборотах на холостому ходу загоряється лампочка «Перевірте двигун» на приладовій панелі.
Чим загрожують високі обороти на холостому ходу
Перше, про що варто пам'ятати водієві, це про високий витраті палива при підвищених обертах. Відповідно, якщо високі обороти зберігаються на холостому ходу, це значить, що частково паливо «відлітає в трубу». При цьому дана проблема безпосередньо позначається на ресурсі двигуна, який страждає внаслідок подібної несправності. Також може страждати і сам вузол, який привів до виникнення даної несправності. Саме тому, в разі виявлення даної проблеми, слід якомога швидше її усунути.
Чому не падають обороти на холостому ходу карбюраторного двигуна
В даний момент карбюраторні двигуни практично не використовуються в сучасних автомобілях. Проте, потрібно розглянути, чому може виникати проблема з високими оборотами на холостому ходу в таких моторах, оскільки велика частина проблем перегукується з інжекторними двигунами. При виникненні подібної несправності слід звернути увагу на наступні елементи:
- Регулювання системи холостого ходу. Не виключено, що вона відрегульована неправильно, що можливо після робіт по чистці або ремонту карбюратора. Якщо недавно проводилася настройка карбюратора, могло бути виставлено неправильне співвідношення подачі повітря і палива, що і призвело до проблеми з високими оборотами на холостому ходу;
- Несправність дросельної заслінки. Якщо дросельна заслінка неправильно закривається, також буде виникати розглянута проблема. Найчастіше проблемна робота дросельної заслінки пов'язана з наявністю нагару на ній. Відповідно, рекомендується очистити заслонку . Але не виключено, що ситуація більш неприємна, наприклад, тріщина або скол на дросельної заслінки. У такому випадку потрібно її заміна, що можливо далеко не на всіх карбюраторних моторах;
- Залягання голчастого клапана. Якщо має місце подібна несправність, в камеру паливо надходитиме неправильними дозами. При цьому, в залежності від того розташування, в якому відбулося залягання, холості оберти можуть пропадати або підвищуватися;
- прогорание прокладки головки блоку циліндрів . Якщо сталося прогоряння, потрібно поміняти прокладку. Найпростіше перевірити нормальну роботу прокладки на працюючому двигуні. Для цього відкрийте капот і відкрийте кришку радіатора. Якщо повалить білий дим, справа точно в прокладці і її потрібно міняти;
- Відкритий підсос. Щоб переконатися в даній несправності, необхідно перевірити як працює заслінка в первинній камері. Якщо в ході перевірки було виявлено проблема, перевірте, як працює підсос. Варто відзначити, що частіше за все, щоб усунути несправність, досить просто змастити привід заслінки і трос.
Вище розглянута велика частина проблем, які призводять до високих обертів на холостому ходу в карбюраторному двигуні. Також не можна виключати загальну проблему для карбюраторів і інжекторів - заклинювання педалі газу.
Чому не падають обороти на холостому ходу інжекторного двигуна
Тепер розглянемо несправності, які призводять до підвищених оборотів на холостому ходу в инжекторном двигуні. На відміну від карбюраторних моторів, де всі проблеми механічного характеру, в інжекторі несправність може бути пов'язана, в тому числі, з неправильною роботою електроніки. Основні причини такі:
- Неправильна робота або вихід з ладу датчика контролю температури охолоджуючої рідини . Якщо несправний даний датчик, мотор автомобіля буде постійно працювати в режимі прогріву, через що перестане скидати оберти. Оскільки з датчика не надходить інформація (або надходить, але неправильна), блок управління вважає, що двигун ще недостатньо прогрітий і намагається його нагріти. Дана проблема вкрай серйозна, і вона може привести до перегріву двигуна, а також до необхідності його капітального ремонту. Щоб встановити цю несправність, необхідно скористатися діагностичним сканером;
- Неправильна робота або вихід з ладу датчика холостого ходу (масової витрати повітря). Як і у випадку з будь-якими іншими датчиками, визначити несправність допоможе діагностика автомобіля сканером. У разі, якщо сканер вкаже, що датчик несправний, спочатку необхідно його перевірити мультиметром, щоб виключити ймовірність обриву проводки;
- Неправильна робота або вихід з ладу датчика положення дросельної заслінки . Ще один датчик, який грає ключову роль в роботі інжекторного двигуна. Якщо датчик подає електронного блоку управління інформацію, що дросельна заслінка відкрита, буде збільшуватися кількість обертів. Проблема може полягати як в заклинювання деталі, так і у виході з ладу датчика;
- Проблеми з поворотною пружиною заслінки. Якщо зворотна пружина занадто розтягнута або зовсім зіскочила, вона може викликати проблему, яка розглядається. У такій ситуації потрібно її поставити на місце або замінити, в залежності від виниклої проблеми і стану пружини;
- Заїдає тросик дросельної заслінки. Така несправність характерна для дуже старих автомобілів. Якщо вона виникла, буде потрібно замінити трос або його змастити, в залежності від ситуації;
- Пошкодження ущільнюючих прокладок форсунок. Вкрай складна в діагностуванні несправність, наявність якої слід перевіряти в останню чергу. Якщо пошкоджені прокладки, відповідно, в камери згоряння почне надходити додатковий повітря, що і призведе до збільшення оборотів.
Як можна бачити, проблем, через які не знижуються обороти на холостому ходу, досить багато. Якщо виникла подібна несправність, слід якомога швидше приступити до пошуку її причини, щоб не допустити ще більш серйозних проблем.