Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Чи не повсталі з пекла: як і чому вмирають мотори від перегріву і втрати олії

  1. перегрів
  2. Що буде з мотором?
  3. Чому так відбувається?
  4. Втрата тиску масла
  5. Що буде з мотором?
  6. Чому це відбувається?
  7. Що ж робити?
  8. PS:

Наша сеть партнеров Banwar

До ак вмирають мотори, через що, і коли варто зупинитися і відправити машину в сервіс на евакуаторі? Сподіваюся, ви не знайдете в тексті свого «анамнезу», але прочитайте до кінця, в житті буває різне.

перегрів

Нормальна температура мотора зазвичай знаходиться в межах 80-125 градусів Цельсія, на цей температурний режим розраховані всі матеріали, технічні рідини та навісне обладнання. Причому практика показує, що температури вище 90 градусів протипоказані в будь-якому випадку: зростає ризик детонації під навантаженням, зменшується час служби гумових і пластикових деталей, датчиків і іншого.

Причому практика показує, що температури вище 90 градусів протипоказані в будь-якому випадку: зростає ризик детонації під навантаженням, зменшується час служби гумових і пластикових деталей, датчиків і іншого

Що буде з мотором?

На щастя, одиничний нагрів навіть до 130 градусів не викликає серйозних пошкоджень, хіба що трохи більш крихкою стане гума і пластмаса. «Справжній» перегрів трапляється, коли температура охолоджуючої рідини підскакує до 150 градусів. Температура головки блоку при таких значеннях може перевалити і за дві-три сотні градусів, поршнева група розжарюється навіть сильніше, а антифриз і масло просто закипають.

Після таких «пекельних пригод» все пластикові та гумові деталі виходять з ладу швидко і назавжди. Через термічного розширення і зміни властивостей металів робочі пари в двигунах отримують незворотні пошкодження - прихвати і задираки, а ряд металевих деталей змінює свої властивості.

Загалом, після серйозного перегріву двигун вже не жилець. Буває, що «Веде» не тільки головку блоку циліндрів , Але і сам блок, через велику різницю температур його частин він втрачає форму і отримує мікротріщини. Природно, деформуються точки з'єднання ГБЦ з блоком, а також посадочні місця колінчастого і розподільного валів. Поршневі кільця розм'якшуються, поршні втрачають геометрію, прихоплює поршневі пальці, провертає вкладиші в нижніх головках шатунів ... Вже сама перерахування проблем говорить про те, що навіть якщо половина неприємностей трапиться, то мотор простіше відправити в утиль, ніж відремонтувати.

Чому так відбувається?

Причини сильного перегріву зазвичай банальні: втрата герметичності системи охолодження з витоком робочої рідини, часто внаслідок підвищення температури в контурі через завоздушіванія, зупинки вентиляторів або забитих радіаторів. Рідше трапляється зупинка помпи, пошкодження її крильчатки або заклинювання термостата, потрапляння розпечених газів в систему охолодження. Коли в сорочці охолодження двигуна не залишається киплячій рідини, з'являються локальні зони перегріву, а коли рідина випаровується, відбувається різкий стрибок температури вище.

Загалом, перегрів - це один з найнадійніших способів убити свій мотор швидко і необоротно. Власники сучасних машин, з їх теплонавантаженому двигунами, врущій покажчиками температури, дуже затиснутими моторними відсіками і постійно працюють вентиляторами, повинні усвідомлювати, наскільки близько вони до краю прірви.

Досить п'ять хвилин не помічати загоревшуюся лампочку перегріву на машині без «стрілочки» або ігнорувати стрілку термометра в червоній зоні ... І мотор моментально набере ті двадцять-п'ятдесят градусів, які відокремлюють «нормальну» температуру від критичної.

У машин постарше запас вище і часу трохи більше - якщо система охолодження не перебуває в «киплячому» режимі, то витоку йдуть не так швидко. Втім, запас цей не дуже великий. Врятувати мотор від сумної долі може тільки швидка і своєчасна реакція і постійний контроль температури. А крім того - періодична перевірка на наявність витоків рідини з системи охолодження і працездатності її основних вузлів.

Втрата тиску масла

Другий за тяжкості наслідків спосіб моментально занапастити двигун - це позбавити його масла зовсім або знизити тиск в системі мастила до критично низького. До речі, для цілком повноцінної роботи двигуна з малими оборотами моторного масла потрібно не так вже й багато, 200 мілілітрів цілком достатньо.

Але це якщо ми говоримо про простому чотирициліндровий мотор без регулювання фаз ГРМ. Якщо фазовращатели є, то мінімальний обсяг зростає по півлітра. Правда, з таким обсягом ні про яку стабільну температурі масла або стійкості системи до відпливи мастила на поворотах говорити не доводиться. На щастя, в сучасному моторі масла мінімум раз в шість-вісім більше, але навіть такий «надлишок» не здатний застрахувати від втрати тиску.

Що буде з мотором?

В першу чергу без змащення постраждає колінчастий вал і шатунні вкладиші. Підшипники ковзання в цих вузлах здатні працювати без тиску масла лише без навантаження, та й то через кілька хвилин знос стане занадто серйозним. Під навантаженням вкладиш моментально «розмазує» по поверхні шийки колінчастого вала, повністю перекривається подача масла і подальший розвиток подій залежить лише від конструктиву або випадковості.

Найчастіше мотор втрачає потужність і глухне зі зростанням опору обертанню, але якщо обороти були високими, то заклинив на колінчастому валу шатун може обірвати, він здатний пошкодити дзеркало циліндра або просто зробити дірку в блоці. Так-так, «рука дружби» - це саме через заклинювання підшипників колінчастого вала.

Якщо колінвал не зламався і шатун НЕ приварився до нього, то ушкодження множаться. В першу чергу задирає поверхні підшипників ковзання распредвала і контактні поверхні його кулачків. Поршнева група теж страждає, бо зі зменшенням обсягу надходить через маслофорсункі і отвори в шатуне масла підвищується температура поршня, а теплопередача через поршневі кільця погіршується, до того ж вони починають працювати майже «на суху».

Так як під час відсутності мастила посилюється тертя і піднімається температура, то неминуче пошкодження дзеркал циліндрів і поршневих кілець. Також через втрату тиску масла неминуче послаблюється гидронатяжитель ланцюга або ременя ГРМ (якщо він там є) і порушуються фази, множачи без того фатальні руйнації. Ну а якщо ваш мотор турбований, то з «равликом» теж можна попрощатися, тому що вал з крильчатками теж змазується маслом.

Всі перераховані вище жахи - це про майже повну відсутність масла. При короткочасному же падінні тиску ушкоджень менше, зазвичай все обмежується прихватами на вкладишах клонували без повного їх виходу з ладу та легкими ушкодженнями ГБЦ. Іноді - «проскакування» ланцюгів ГРМ на зуб-два і підвищеним зносом пластикових деталей.

Іноді - «проскакування» ланцюгів ГРМ на зуб-два і підвищеним зносом пластикових деталей

Чому це відбувається?

В першу чергу через банального падіння рівня масла внаслідок «масложор» і відмов датчиків рівня / тиску і неуважність водія. Але навіть у дбайливих водіїв, які перевіряють рівень, можливі проблеми.

Можна пробити картер, причому підкорювати бездоріжжя для цього зовсім не обов'язково - сучасні легкосплавні або навіть пластикові піддони не тримають удар каменю. Ще до швидкої втрати масла призводить вихід з ладу, здавалося б, неважливою системи вентиляції картера. Ніхто не застрахований і від пошкоджень заглушок маслоканалов, розриву трубок подачі мастила (наприклад, на турбіну), а також появи тріщин в блоці і ГБЦ.

Досить часто зустрічається забруднення сітки маслозаборнік, проблема типова для машин з дуже дрібною сіткою маслоприемника або при заміні масла після серйозного перепробіг - в піддон змивається різноманітний шлам. Згортання масла в результаті «масляної чуми» за наслідками призводить до того ж - про це я писав досить докладно.

Відмова маслонасоса або редукційного клапана теж зустрічається не так уже й рідко, як може здатися. Найчастіше підводять маслонасоси, що наводяться ременем або ланцюгом від коленвала, у них банально обриває ланцюг під навантаженням, наприклад, при холодному ранковому старті. Втім, маслонасосів на валу теж не гарантує від подібних неприємностей. Повністю тиск він може втратити тільки при повній відмові редукційного клапана, але при простому зносі або пошкодженні кришки вже не спроможна досягти робочий тиск на малих обертах.

Цілий ряд моторів не дає стабільної подачі масла при великих прискореннях в поворотах. Добре знайомі з цим явищем «субаристи», а й інші марки проблема не оминула. На щастя для більшості водіїв, стосується це лише машин, на яких можна на повороті показати дуже велику швидкість.

Ризик кратно зросте на холодному моторі при великих оборотах: в'язке масло може почати накопичуватися в ГБЦ, яка зазвичай не розрахована на великий потік і швидкий злив масла. Так, рівень масла в картері падає, і при поворотах і гальмуваннях можливе короткочасне падіння тиску. Загалом, ще один привід не ганяти з ранку по морозцем, запізнюючись в офіс.

Мабуть, остання за ймовірністю причина аварійного зниження тиску масла - це банальний знос вкладишів коленвала, вкладишів балансирних валів і ГБЦ. Тут у міру старіння тиск падає повільно, зате вірно - ніяка лампочка про це не попередить, і рівень по щупі перевіряти буде марно.

Що ж робити?

Наслідки втрати тиску масла по тяжкості не поступаються перегріву. У більшості випадків мотор відправляється в смітник цілком. Досить не прислухатися до підвищеного скрекотом гидрокомпенсаторов, не помітити засмагати в поворотах лампу аварійного тиску, проігнорувати помаргіваніе її на холостих обертах, або голосніше включити музику, щоб ну чути ритмічне постукування під капотом ... і ось вже ситуація швидко змінюється від поганої до гіршої.

Сумно, але факт, іноді все відбувається занадто швидко, та ще й при великому навантаженні. На відміну від перегріву, тут рахунок йде зазвичай не на хвилини, а на секунди.

І забудьте про «наносостави». Вони не рятують, під навантаженням навіть самі працездатні з них дадуть фору на десяток секунд, не більше того. Кращий метод запобігти катастрофі - пильність і контроль тиску. Іноді це додатковий манометр тиску масла, іноді зайвий літр олії в картері. І завжди хороше масло, часта його заміна і чистота мотора.

PS:

Якщо тиск масла присутній і температура в межах норми, то не факт, що мотор може нормально працювати. Причин безповоротного виходу з ладу ще безліч. Наприклад - механічні пошкодження вузлів: в першу чергу ГРМ і поршневої групи. Про них ми розповімо в другій частині статті. Залишайтеся з нами!

Опитування

У вас траплялися фатальні пошкодження моторів?

Всього голосів:

Чому так відбувається?
Чому це відбувається?
Що ж робити?
Що буде з мотором?
Чому так відбувається?
Що буде з мотором?
Чому це відбувається?
Що ж робити?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов