- Штатний варіант схеми роботи стоп-сигналів
- Пара слів про «реле справності»
- Включаємо стоп-сигнали примусово
- Як потрібно і як не можна перевіряти потенціал «0 Вольт»
- Тест проводки на непрацюючих стоп-сигналах (перевірка маса)
Наша сеть партнеров Banwar
На всіх легковиках «Десятого сімейства» лінії живлення ліхтарів містять багато елементів. Тут є реле справності ламп, вимикачі і запобіжники. Тому якщо на ВАЗ-2112 не горять стоп-сигнали, треба перевіряти весь ланцюжок. Але причина може виглядати просто: іноді лампи не включаються тому, що Патрони контачить з «масою». Схеми аналізувати легко, а знайти причину поломки важко. Будемо розбиратися в деталях.
Якщо не горить одна з ламп, її просто замінюють. Дивіться приклад на відео - потрібен цоколь P21 W.
Штатний варіант схеми роботи стоп-сигналів
Харчування на запобіжник F17 надходить з АКБ, далі ток йде на контакт концевика 11, а потім, якщо кінцевик замкнутий, утворюється ланцюг з ниткою розжарювання ламп 7. Але зверніть увагу: частина ланцюга реле K1, точніше, його контакти 5 і 4.
Базова схема бортсети
Повна схема живлення з поясненнями автомобіля ВАЗ-2112 тут .
Якщо стоп-сигнали не горять, на ВАЗ-2112, як і на всіх «десятки», перевіряють один запобіжник. Він називається F17 і розташований в монтажному блоці ліворуч від водія.
Головний монтажний блок
Важливо знати: на одній з клем запобіжника напруга присутня завжди. Перевірте!
Пара слів про «реле справності»
Реле справності ламп називається K1, і воно в монтажному блоці - найбільше. Якщо це реле вийняти, то при натисканні на педаль можна видзвонити напруга на клеми 5 (але не 4). Ще раз подивіться на схему, і стане ясно, про що йдеться.
Найбільше реле в блоці
Всі контакти реле пронумеровані. На клемах блоку перевіряють напруги:
- 6 - потенціал «маси»;
- 2 - напруга «+12», але тільки після включення запалення;
- 5 - «+12» після натискання на педаль;
- 4 - клема звонится, як відведення «маси».
Якщо на клеми «4" не видзвонювати потенціал «0», значить, нитки ламп перегоріли або в проводці є розрив. Тепер розглянемо інше: потенціал «маси» був виявлений, але лампи не горять. Тут з'являються підозри про коротке замикання.
Включаємо стоп-сигнали примусово
Реле K1 успішно замінюється майданчиком з перемичками. На рис. 1 якраз показана її схема. Якщо ж подібного майданчика немає, можна тимчасово замкнути контакти 4-5. А спочатку перевірте все, про що говорилося вище.
Нехай спостерігач стежить за тим, що відбувається з лампами. В один дотик натисніть педаль і відпустіть її. Якщо лампи не включилися, перевірте справність запобіжника. Він перегорів - значить, шукайте коротке замикання.
Як потрібно і як не можна перевіряти потенціал «0 Вольт»
Домовимося відразу, що працюємо ми тільки з вольтметром. Напруга «+12» видзвонюють, підключаючи один щуп до «масі». Наявність потенціалу «нуль» перевіряють інакше: будь-який з щупів підключають до клеми з плюсовим напругою, і потім другий щуп з'єднують з досліджуваним проводом.
Як підключати вольтметр
Розглянемо помилку: один щуп підключений до «масі», другий - до досліджуваної клеми, і вольтметр показує «0». Тут роблять висновок про наявність потенціалу «маси», але це - неправильно! При розриві контакту з «масою» прилад теж покаже «0». Тобто, цифра «0» не несе в собі інформації.
Тест проводки на непрацюючих стоп-сигналах (перевірка маса)
Подивимося на основну схему: у стоп-сигналів і у ламп заднього ходу - загальна шпилька «маси». Якщо контакт з цією шпилькою порушений, то не включатимуться лампи заднього ходу. Ну і стоп-сигнали - теж.
Роз'єм підключення «внутрішніх» ліхтарів
На лівому борту закріплений роз'єм, через який проводка йде до п'ятої двері. У роз'ємі є чорний і червоний дроти. Перевірте напруги на них. Частіше за все не звонится «маса» на чорному проводі. Але може бути, потрібно почистити сам роз'єм.
Зазвичай при обриві «маси» задіють ще одну шпильку - ту, яка підключається до спіралі обігріву скла.
Якщо не приходить «плюс» на червоний дріт, перевіряємо «жабу». Тут все просто:
- Відключаємо від концевика роз'єм з двома проводами;
- Ключами «на 17» послаблюємо затяжку двох гайок: утримуючи нижню гайку, обертаємо верхню;
Демонтаж жаби гальма
- Кінцевик знімається в зборі і перевіряється омметром.
До речі, одна з клем роз'єму отримує напруга «12 Вольт». Перевірте це!
Якщо всі кроки не привели до результату, залишається одне: звернутися до кваліфікованого електрика. Бажаємо успіху.