- Принцип роботи печі
- Чому може вийти з ладу вентилятор
- Проведення діагностики і ремонту: з чого почати
Наша сеть партнеров Banwar
Якщо повітря в салон перестав надходити з печі або ви почули шум при роботі вентилятора, необхідно звернути увагу на систему опалення і починають її. При цьому вам доведеться перевірити всі елементи системи опалення, щоб з'ясувати, в якому з них стався збій. Розберемося, чому не працює вентилятор печі на автомобілі Пріора.
Принцип роботи печі
Обігрівач управляється контролером, від якого надходить сигнал на включення грубки. Водій виставляє температуру в салоні. Якщо датчик температури фіксує, що температура опустилася нижче встановленого рівня, то контролер посилає сигнал на зміну ширини відкриття заслінки печі. У ряді випадків відбувається збій в електроніці, замість гарячого повітря подається холодний.
Читайте також: Момент затяжки ГБЦ Лада Пріора 8 і 16 клапанів своїми руками
Також контролером регулюється кількість обертів вентилятора. Він посилає сигнал на додатковий резистор, а той, у свою чергу, коригує роботу вентилятора за допомогою вбудованого опору. Резистор може зовсім не використовуватися - тоді вентилятор працює на максимальній швидкості. Таким чином він виконує роль «гальма» для цього вузла. При поломці резистора вентилятор може не запускатися зовсім.
Водій може регулювати, в якому напрямку буде направлятися потік повітря. Для цього йому потрібно виставити значення на приладовій панелі. Регулятори управління гавкають команду на переміщення заслінок.
Читайте також: Скільки по паспорту розгін до 100 км / год Лада Пріора
Чому може вийти з ладу вентилятор
Існує кілька видів несправностей вентилятора обігрівача Пріори. Найбільш поширені такі:
- Обігрівач повністю перестав працювати. У більшості випадків до цього призводить вихід з ладу запобіжника 25 А або F 9. Харчування не подається, вузол не спрацьовує. Другою причиною може бути несправність блоку управління обігрівачем.
- Шум при роботі вентилятора найчастіше пов'язана попаданням в нього стороннього предмета. Найчастіше між лопатями застряють сухі листи (особливо восени), це і призводить до появи сторонніх звуків.
- Працює тільки 4 режим грубки, у всіх інших вона не включається. Цю поломку може викликати несправність резистора або блоку управління.
Перевірити і відремонтувати непросту систему грубки може не кожен автолюбитель. Якщо ви погано розбираєтеся в автоелектриці, то варто звернутися до професіоналів. В іншому випадку можна використовувати наведену нижче інструкцію.
Проведення діагностики і ремонту: з чого почати
Розберемося з найскладнішим випадком, коли грубка не запускається. Для початку необхідно перевірити систему охолодження двигуна, адже збої в роботі можуть бути пов'язані саме з нею. Перевірте кількість рідини в розширювальному бачку. Рівень її повинен бути між відмітками мінімуму і максимуму. Якщо ви постійно доливаєте рідина в бачок, необхідно усунути текти в системі охолодження. Перевірте патрубки і підтягніть хомути. Взимку можна заливати лише мінімум рідини, так вона швидше нагріється і тепле повітря піде в салон.
Перевірте циркуляцію рідини. Вона може бути недостатньою при поломці помпи або засмічення системи охолодження. Перевірка термостата відбувається на прогрітому до 75 градусів двигуні. Якщо при нагрітому двигуні патрубок радіатора холодний, то циркулює рідина по малому колу. Допомогти при цій поломці може заміна термостата. Якщо пічка працює, але дме холодним, то проблема може бути в освіті повітряної пробки в системі охолодження двигуна.
Якщо вентилятор працює, але дуже погано або слабо нагнітає повітря, то починайте діагностику з перевірки салонного фільтра. Він може бути забруднений, що призводить до недостатнього кількості повітря в системі. Поломки зазвичай передує появі неприємного запаху пилу.
При відсутності потоку повітря необхідно:
- Перевірити запобіжник 25 А.
- Якщо запобіжник цілий, то перевірте сам вентилятор. Можливо, він вийшов з ладу. Цей елемент не ремонтується, тільки змінюється цілком. Він же змінюється при появі свисту або гудіння.
- Іноді потік повітря може бути відсутнім тільки на одній з швидкостей, наприклад, на перших трьох або четвертої. У цьому випадку замініть резистор, саме він неправильно подає опір і стопорить роботу вентилятора.
- Перевірте блок управління обігрівачем. Якщо всі інші деталі робочі, то проблема може бути в ньому або в датчику температури, розташованому в салоні.
Ще одна часта проблема - коли вентилятор ганяє холодне повітря замість теплого. У цій поломці винен радіатор або заслінка. Якщо остання відкривається повністю, то шукайте проблему в радіаторі.
Якщо ви вирішили замінити або встановити кондиціонер, то найкраще купувати його марки «Панасонік». На відміну від ще однієї популярної марки «Халла», він працює тихіше. По терміну служби кондиціонери цих фірм приблизно однакові, хоча багато автолюбителів вважають «Панасонік» менш надійним. За своїм зовнішнім виглядом вони відрізняються. Якщо ви хочете встановити ту ж модель, що і була на вашому авто, зверніть увагу на верхню магістраль опалення. У «Панасоніка» вона являє собою гнучкий шланг.