Наша сеть партнеров Banwar
Це питання часто до мене приходить у вигляді листів. Наприклад один з яскравих, цитата: - «раніше пам'ятаю в двигуни тільки воду лили причому звичайну з під крана, зараз просто все збожеволіли на цих тосол - антифризах, тому питання таке - чи можна заливати звичайну чисту воду? І які наслідки це несе для двигуна в цілому ». Я згоден з людьми, які мені пишуть такі питання, дійсно раніше так надходили, але не варто забувати, що прогрес зробив крок далеко вперед ...
ЗМІСТ СТАТТІ
В СРСР часто не було охолоджуючої рідини, це вже потім придумали ТОСОЛ, але двигун потрібно було охолоджувати! Та й дистильованої води дістати було вкрай складно, тому лили звичайну, що йдеться - з під крана. ЦЕ ЧИСТА ПРАВДА! Мій дід працював на ЗІЛ самоскиді, і у них крім води нічого не було, пішов - налив в каністру залив в радіатор, тоді лили саме в радіатор тому як кришка була на ньому, і поїхав.
Плюси і мінуси такого підходу
Зараз якщо чесно також можна заливати в систему воду, чому немає! Навіть з під крана! Адже вода прекрасний носій, який може відвести зайве тепло. Миттєво з вашим авто нічого не трапитися, та я так думаю що можете кататися приблизно півроку а ось потім підуть проблеми.
плюси:
- Вода є скрізь, в будь-якому крані
- вона безкоштовна
- Стерпно бореться з відведенням тепла
Вся справа в тому, що звичайна вода це не тільки H2O, тут ще додаються всілякі солі та інші домішки. Також вода ніяк не захищає метали від окислення, іржі і подальшого руйнування. Що ще хочеться відзначити - зараз двигуни сучасних авто, працюють при температурах вище за 100 градусів Цельсія, наприклад 105 - 110, а як відомо вода закипає при 100, так що двигун навіть справний буде кипіти і парити. Що це викличе в кінцевому підсумку.
мінуси:
- Найшкідливіше це накип на стінках патрубків, білий такий наліт як в будь-якому чайнику у нас в квартирі.
- Двигун, не дивлячись на те - що він зроблений із сплавів алюмінію, а система охолодження часто з міді, латуні. Почне окислюватися і іржавіти, особливо цього будуть схильні до металеві елементи конструкцій.
- Будуть руйнуватися такі елементи як помпа, термостат, металеві перехідники тощо, адже вони всі зроблені з металу.
- Так як вода закипить вже при 100 градусах, утворюються повітряні пробки - є велика ймовірність, що у вас розірве патрубки, радіатори, та й сам розширювальний бачок, пробка може не врятувати.
- Не варто забувати, що вода замерзає вже при нулі градусів, і при «-3, -4» в системі будуть крижані затори, вони просто розірвуть патрубки, і навіть можуть пошкодити блок двигуна.
Як бачите вода зовсім не ідеальна, і заливати в сучасні авто я б її не став.
Коли можна заливати?
Однак на дорозі може злучити всяке, наприклад злетів шланг, або продірявився радіатор і антифриз починає витікати, рівень падає! Так їхати не можна, треба щось робити. Йдемо в звичайний супермаркет, та хоч в «колонку» - наливаємо (набуваємо) води і без страху ллємо в свій розширювальний бачок. Таким чином, ви зможете дотягнути до СТО, але після обов'язково зливаємо її, повністю промиваємо систему і заливаємо антифриз - той який вам рекомендований.
У цьому випадку ця «заливка» - обгрунтована! З порожній системою охолодження їхати взагалі не можна, або евакуатор, або так як я вказав. Ви не дасте двигуну перегрітися і нормально дотягнете, до автосервісу. Звичайно, саме ідеальне знайти дистильовану воду, але вона не завжди є під рукою.
Дистильована вода
Якщо хочете то їй рекомендовано розбавляти антифриз концентрат , Саме її можна заливати в співвідношенні 50/50. ТАК і в короткостроковій перспективі, вона також бажана для заливки (я маю на увазі доїхати да СТО).
Вся справа в тому, що дистильована рідина - це просто H2O без будь-яких домішок (солей, і іншого) які можуть осісти в системі охолодження автомобіля. Тому її і застосовують для розведення антифризів і тосолов.
Однак знову ж чисту, її заливати не можна, вона викличе все ті мінуси, які я перерахував зверху, якщо тільки накипу не буде! А так вона і окисляє стінки, і замерзає, та й кипить прекрасно. Так що не можна!
Ось власне і вся відповідь, якщо порівняти зі старими двигунами, в які заливали і по суті не боялися, так вони і ремонтувалися щороку, або максимум через два роки. Тоді і масла були інші, і тосола не було, та й взагалі техніка була м'яко сказати, далека від ідеалу.
Як то мені мій покійний дід сказав - якби тоді на тих двигунах, були масла і рідини як зараз, то ми б більше побудували! Ось так ось, народ був інший, думав про країну, а не про кишені як зараз.
НА цьому все, щиро ваш АВТОБЛОГГЕР.
(7
голосів, середній: 3,86 з 5)