- 95 (98) і 92
- Про горіння бензину
- Про потужність і зменшення витрати
- НЕ прогорять чи клапана або поршні?
- Пару слів про американські та турбовані мотори
Наша сеть партнеров Banwar
Не так давно я писав статтю на тему - який бензин лити 95 або 92 , В двигун свого залізного коня. Стаття вийшла досить популярною, особливо на каналі «Ютуб». Читачі почали задавати багато питань, і самий, мабуть, популярний - чи можна замість 92 бензину по паспорту авто, заливати 95 або 98? Чи не прогорять чи клапана, що не оплавятся чи поршні? І взагалі, які будуть наслідки. Питання дійсно цікавий, тому буде як стаття, так і відео версія, в загальному цікаво, так що читаємо дивимося ...
Що ж на самому початку пропоную згадати знову про октанове число бензину. Чому так тому що нам потрібно розуміти для чого воно взагалі потрібно.
Октанове число - це показник, який характеризує детонаційну стійкість палива. ТО є якщо сказати простими словами - чим вище октанове число, тим вище стійкість до детонації або самозаймання.
Власне це ми вже розбирали в попередній статті, можете перейти по посиланню на початку. Але що з цього випливає? Яка буде вигода, від використання 95 (98) бензину на машині розрахованої на 95?
95 (98) і 92
Різниця між цими бензинами, не так велика, особливо якщо брати два найближчих, наприклад 95 і 98. АЛЕ як ми зрозуміли з визначення зверху, чим вище октанове число, тим більший ступінь стиснення він може витримувати.
ТО є 92-й витримує ступінь стиснення приблизно - від 9 до 11.
95-й, уже від 11 до 12,5
А ось 98-й, аж до 14
ТО є якщо ваш двигун розрахований на 92-й, і ви заливаєте в нього скажімо 95-й, то це благотворно впливає на ЙОГО РОБОТУ. Так як мимовільне займання, ще більше зменшується. Я вже мовчу про 98 бензині. Високооктанове паливо запалає в моторі саме від свічки запалювання, а не від ступеня стиснення!
Хлопці запам'ятайте, часто присадки, які підвищують «октан» розраховані саме на зменшення запалення при високих ступенях стиснення. А ось склад і 92, і 95, і 98 найчастіше буває однаковий! Не завжди звичайно, все ж деякі брендові заправки додають в бензини всякі миючі та поліпшують горіння склади, але найчастіше це ТАК!
Про горіння бензину
Хочеться трохи пояснити, як горить бензин різного октанового числа, це нам потрібно для розуміння потужності і невеликої економії.
- 76 (80) бензин - горить швидко і не довго, я б навіть сказав вибухово. Швидко спалахнув і швидко згас.
- 92-й - займання не така взривоподібний, а поступове, тобто полум'я поширюється набагато «м'якше», також горіння відбувається трохи довше.
- 95-98 - стає зрозуміло, що чим вище «октан», тим поширення полум'я в бензині більше м'якше (якщо так можна сказати), рівномірніше что-ли. ТАК і горить це паливо довше.
Тому працездатність на високооктанових типах, здається м'якше і мотор працює тихіше. НЕ ЗДАЄТЬСЯ, по суті так воно і є.
Про потужність і зменшення витрати
Багато пишуть що став заливати 95 (98) витрата палива впав, а авто став тягнути як «скажений»! Не завжди можна повірити в такі слова, хоча трохи істини в цьому є. Спеціально виділив цей пункт.
Власне як можна зрозуміти з попереднього пункту, чим вище «октанове число», тим «м'якше» і рівномірніше загоряється бензин, А ТАКОЖ ДОВШЕ ГОРИТЬ в циліндрі двигуна. А це значить ДОВШЕ ТОЛКАЕТ ПОРШЕНЬ, нехай різниця становить відсотки, АЛЕ ВОНА РЕАЛЬНО Є. Ось вам і отримана потужність - НЕ ВАРТО ЧЕКАТИ, ЩО МОТОР Будера «рвати» З МІСЦЯ, але трохи потужності передасться, зазвичай від 3 до 7% (найчастіше до збільшення менше 10% не відчуваються водієм). Також приблизно на цей відсоток впаде і витрата палива, тобто максимум 7%, хоча все залежить від водія, якщо будете «смажити» то не тільки витрата не впаде, а навпаки виростить.
ТО є можна домогтися економії і збільшення потужності, але вона буде в межах похибки.
НЕ прогорять чи клапана або поршні?
Прийшли ці страшилки до нас зі старих карбюраторних авто. Де найчастіше були всього два типи бензину 76 і 93. І заливати 93 в мотор з 76 не рекомендувалося! Чому? ТАК тому що карбюратор не міг відрегулювати автоматично «октанове число», і виходило, що суміш ще горить в циліндрах, але клапана випускні відкриваються і плавляться цим полум'ям!
ТАК це реально було, але якщо відрегулювати карбюратор на використання палива високого «октану», то також нічого страшного не станеться.
Сучасні ж машини, часто вже допускають використання усіх видів палива, в інструкції по застосуванню, можна побачити такі написи:
- Від 91 до 99
- Не менш 92
- Не менш 95
- Рекомендується 95, але можна і 98
І так далі. Що нам це говорить, та те, що найчастіше сучасні мотори можуть працювати практично на всіх сучасних стандартах. Якщо скажімо в вашу машину, рекомендується не менше 92-го то це говорить, що можна заливати всі типи і 92, 95, 98.
Якщо авто розраховане на 95, то лити можна 95, 98. АЛЕ якщо ви заллєте 92 і піде детонація, то кут запалювання відразу підкоригує «датчик детонації» саме на це він розрахований.
ТО є сучасні мотори, в прямому сенсі цього слова - РОЗУМНІ! Спираючись на купу датчиків ЕБУ прийме потрібне рішення і запустить потрібний алгоритм саме з цим видом палива.
Так що - НІЧОГО У ВАС НЕ прогорить, НІ клапана, НІ ТИМ БІЛЬШЕ ПОРШНІ.
Пару слів про американські та турбовані мотори
Також мені завали такі питання - «Я купив машину пригнаних з США, там зазначено що потрібно лити бензин AKI 91. Що це таке, і яке все ж паливо мені вибрати?»
НА ринку США трохи інші стандарти, у них класифікація йде не як у нас АІ (тобто «дослідне»). Абревіатура AKI, позначає - умовне, усереднене позначення двох індексів (( «дослідницький» + «моторний») / 2).
Якщо наблизити до наших стандартів, то виходить приблизно така картина:
AKI87 = АИ92
AKI89-91 = АІ95
AKI93 = АІ98
Також хочеться відзначити турбовані варіанти, в минулій статті я сказав, що лити в них рекомендується не менше «95-го».
Давайте думати логічно, чому саме 95 і 98? Турбовані мотори використовують набагато більші обсяги повітря і палива, суміш в них повинна бути більш збагаченої, а з пунктів зверху ми зрозуміли, що таке ОБОГОШЕННОЕ паливо, нам дає більший октан. Подумайте самі - НАВІЩО КУПУВАТИ ТУРБО, і ДАЛІ ЙОГО годувати збіднення суміші, він просто під це не розрахований! Кількість повітря, строго повинно відповідати калорійності палива.
Також варто відзначити, що при використанні «92-го», як вказують багато виробників, може порушуватися «потрібний температурний режим», що може спричинити за собою вихід з ладу деяких вузлів, зокрема самої «турбіни».
Тому в ТУРБО, тільки то «що доктор прописав», інакше загрожує ремонтом.
Зараз відео версія статті, ДУЖЕ КОРИСНО.
НА цьому закінчую, думаю було корисно, щиро ВАШ АВТОБЛОГГЕР.
Читачі почали задавати багато питань, і самий, мабуть, популярний - чи можна замість 92 бензину по паспорту авто, заливати 95 або 98?Чи не прогорять чи клапана, що не оплавятся чи поршні?
Але що з цього випливає?
Яка буде вигода, від використання 95 (98) бензину на машині розрахованої на 95?
НЕ прогорять чи клапана або поршні?
Чому?
91. Що це таке, і яке все ж паливо мені вибрати?
Давайте думати логічно, чому саме 95 і 98?