Наша сеть партнеров Banwar
Сучасні газові балони, які встановлюються на автомобілі, не можуть вибухати. Навіть якщо їх «підсмажувати» на відкритому вогні!
Але люди, знайомі з темою лише з чуток, переконані: в разі пожежі балони обов'язково вибухнуть. Схоже, провиною всьому кінематограф - в бойовиках автомобілі після аварії неодмінно вибухають. Насправді це вигадка: автомобілі з бензиновими двигунами в таких випадках тільки горять. Щоб переконати навіть самих боязких в тому, що вибуху газу також боятися не варто, ми зважилися на серйозний тест.
БЕЗПЕКА 2001
З цілої низки параметрів газ безпечніше бензину. А якщо врахувати, що з 2001 року в Європі все автомобільні газові балони оснащені чотирма клапанами, що зводять нанівець ризик витоків і вибуху, ми були впевнені в успішному результаті випробувань ще до їх початку.
У разі пожежі головні ролі відводяться перепускному клапану, контрольовано стравлювати газ, коли тиск в балоні перевищить 27 атмосфер, і запобіжної заглушці, розправляються при температурі 120 ° С. Остання не потрібно за нормативами, але її встановлюють на всі балони в країнах ЄС - для більшої безпеки.
ПОЖЕЖНИЙ ДЕЛО
З вогнем жарти погані, тому випробувачі звернулися за допомогою в проведенні тесту до професіоналів з протипожежної служби.
Ми зняли балон з автомобіля і доставили до місця випробувань. Фахівці встановили його на спеціальну газову плиту, включили її. Балон охопило полум'я. За запевненнями експертів, температура вогню - близько 900 ° С. Це набагато більше, ніж при звичайному пожежі - адже вогонь в нашому випадку штучно сконцентрований навколо єдиної мети.
Нагрівання балона відбувався швидше, ніж в реальному житті, тому і перепускний клапан балона відкрився вже через півтори хвилини, і з нього під кутом близько 45 ° раптом вирвався язик полум'я.
Викид газу тривав близько шести секунд, після чого тиск в балоні впало і клапан під дією пружини закрився. Менш ніж через хвилину полум'я з'явилося знову. Процес повторився в цілому сім разів, а інтервал між спалахами з кожним разом збільшувався - вірний знак того, що газу в балоні залишалося все менше і менше.
КЛАПАНИ РЯТУЮТЬ
Після сьомої спалаху ми нарешті перервали тест -погасілі плиту, охолодили балон і навколишнє площа водою з брандспойта. І лише потім оглянули місце «згарища».
Балон був цілий, а легкий шум газу, що виходить свідчив, що запобіжна заглушка виконала своє завдання - розплавилася і не дала балону вибухнути, навіть якби відмовив перепускний клапан. Результат був би зовсім іншим, «підсмаж» ми балон старого типу без клапанів безпеки.
ПЕРЕДБАЧУВАНІ НАСЛІДКИ
Точно такі ж випробування ми проводили в 1999 році -з тією лише різницею, що тоді тестували два балони з клапанами і без них. Перший повівся так само, як і в нинішньому тесті, - періодично травив газ через перепускний клапан. А без-клапанний через три-чотири хвилини перебування на плиті вибухнув, розкидавши осколки в радіусі 80 м, - як справжня бомба. Тому в Європі закон, який набрав чинності з 1 січня 2001 року, наказує власникам автомобілів, що працюють на газі, міняти балони через 10 років після установки. І замість утилізованого встановлювати тільки резервуар з клапанами безпеки.
РИЗИК ВИЛУЧЕНО
Поворотною точкою в забезпеченні безпеки газових балонів в Європі став 2001 рік, коли вступив в силу документ ЕСЕ / ONU R67 / 01. Він передбачає оснащення всіх балонів чотирма клапанами безпеки, які зводять нанівець ймовірність витоку газу і ризик вибуху. Розглянемо їх окремо. Перший клапан перериває закачування газу, коли він заповнює 80% ємності балона. За рахунок цього створюється запас місця для розширення газу при збільшенні температури. Другий клапан відкривається лише тоді, коли автомобіль працює на газі, і автоматично закривається навіть в разі, якщо мотор раптом затихне. Третій клапан перекриває подачу газу з балона при виникненні витоку в системі харчування. Четвертий клапан (на фото вгорі вказано стрілкою, схема його роботи наведена внизу) відкривається, коли тиск в резервуарі перевищує 27 атмосфер. Балони, що продаються в Італії, оснащені також запобіжної заглушкою, яка розплавляється при температурі 120 ° С - вона забезпечує додатковий захист від вибуху на той випадок, якщо перепускний клапан з якої-небудь причини не спрацює.
Чи небезпечно ГБО в автомобілі?
4 (80%) 4 голос [а]