Наша сеть партнеров Banwar
Про позашляховики знають всі: як серйозні автолюбителі, так і ті, хто зовсім не розбирається в машинах. Але після появи кросоверів і їх масового поширення на світовому ринку, виникла деяка плутанина. Багато, розглянувши схожість в дизайні цих класів автомобілів, помилково очікують від кросоверів тієї ж потужності і функцій всюдихода. Насправді ж між ними велика різниця: нижче ми детально розглянемо, в чому саме вона полягає.
Toyota Land Cruiser
визначення
Машина, в якій всі основні компоненти взяті від легкового автомобіля, але при цьому дизайн і висока посадка належать джипу - ось, що таке кросовер. Деякі представники даного різновиду машин не зможуть проїхати по бездоріжжю, у них провідними є передні колеса і не вистачає потужності на трасі. Навіть моделі з повним приводом здатні лише стійкіше, ніж легкові автомобілі, долати міську сльота, ожеледь і гравійне покриття. Через таких особливостей їх прозвали « паркетними позашляховиками ».
При цьому ціна кросоверів значно нижче, ніж джипів, вони більш доступні середньостатистичній людині, економічніше витрачають паливо, простіше керовані завдяки помірному вазі, в них можна з комфортом перевозити пасажирів, так як салон цілком просторий.
Класичний же позашляховик - це машина, здатна проїхати по бездоріжжю: насипах, пересіченій місцевості, калюжах, сильної бруду. Такий ефект досягається завдяки повному приводу, високій посадці, потужним колесам і важкого вазі. Зрозуміло, подібний автомобіль коштує недешево і поглинає багато пального, їм не дуже легко управляти.
Відмінності по технічній стороні
Тепер поговоримо докладніше про те, чим відрізняється кросовер від класичного позашляховика, зупиняючись на кожній деталі, щоб ви могли скласти повне уявлення про обох категоріях машин.
кузов
Одне із значних відмінностей кросовера від справжнього позашляховика криється саме в його будові. Кузов - це та частина машини, де розташовуються пасажирські місця і багажник. Він кріпиться до «скелету» автомобіля - рамі.
Кузов кросовера сконструйований таким чином, що він обходиться без рами: має достатню для помірних навантажень жорсткість. Кузов же позашляховика кріпиться до потужної основі - звідси і його важку вагу і деяка незграбність.
Mercedes Benz GLA
колеса
На кросовери встановлюються колеса, до яких передбачена більш тонка гума, яка зменшує опір на хороших асфальтованих дорогах і забезпечує потрібну швидкість. Шини позашляховика , Навпаки, більш товсті і рельєфні, щоб проїхати по складному грунту і слизькій поверхні, а також витримати вагове навантаження каркаса - ось в чому різниця між колесами двох видів машин.
Трансмісія
Різниця в механізмах, що з'єднують двигун і колеса і змушують останні обертатися, лежить в основі принципової відмінності між кросовером і позашляховиком. На останній встановлюється агрегат, що розподіляє отриману потужність на мости і колеса, контролюючий зусилля машини в залежності від якості траси.
У кроссоверах таке не передбачено, але в деяких є режими «сніг», «сльота» і т. П., Що полегшує рух. Однак коробка передач , Як частина трансмісії, цілком традиційна: буває механічною або автоматичною, передньопривідною і повнопривідною без додаткових пристроїв.
підвіска
Також відмінності між даними видами машин виразно проявляються в системі підресорювання. Позашляховики зазвичай обладнуються підвіскою, де колеса, пов'язані загальною віссю, взаємозалежні - синхронно міняють положення. Це забезпечує хороше зчеплення з дорогою, чия поверхня далека від ідеалу.
Зворотна ситуація з кросовером - його колеса незалежні один від одного, що полегшує пересування по асфальту і в міських умовах, але робить неможливим рух по бездоріжжю.
MINI Cooper Countryman
прохідність
З усього вищевикладеного стає зрозуміло, що позашляховик - тип автомобіля, що відрізняється підвищеною прохідністю. На ньому зазвичай роблять тривалі заміські поїздки, подорожують. На таких автомобілях можна переміщатися як по асфальту, так і по бездоріжжю. Є також специфічні позашляховики, призначені для виконання конкретних професійних завдань, наприклад, кар'єрні самоскиди, військові джипи. Таким машинам через їх потужного ваги і особливостей пересування заборонений проїзд по дорогах загального користування.
Кросовери з повним приводом теж можуть долати деякі перешкоди: польові і насипні дороги, слякоть, невеликі снігові замети. Їх «побратими» з переднім приводом в експлуатації нічим не відрізняються від звичайних легкових автомобілів.
Основні представники класів
Автолюбителю-початківцю часом непросто зорієнтуватися, позашляховик перед ним або кросовер, тим більше що дизайн у них схожий, і багато автомобілів обох класів випускаються одними і тими ж концернами.
Найзнаменитіші представники позашляховиків:
- Hummer.
- Toyota Land Cruiser і RAV4.
- Mitsubishi Pajero.
- Nissan Patrol.
- Land Rover.
- Suzuki Jimny.
- Infiniti QX80.
- Cadillac Escalade.
- Jeep Grand Cherokee.
- Mercedes-Benz G.
- УАЗ «Патріот» і «Хантер».
- «Нива».
- Lexus LX і GX.
Lexus LX
Найактуальніші моделі кросоверів:
- Peugeot 2008.
- Nissan Juke.
- Suzuki SX4.
- Mercedes-Benz GLA.
- MINI Cooper Countryman.
- Opel Mokka.
- Citroën C4 Aircross.
- Nissan Dualis.
- Renault Duster.
Що вибрати
Перш за все потрібно врахувати, що між позашляховиками і кросоверами (по крайней мере, іноземного походження) лежить цінова прірву. Перші коштують набагато дорожче і вимагають великої кількості палива. Якщо ж ціна не має значення чи розглядається покупка уживаного авто, то вибираємо, що для нас краще в залежності від способу життя.
Позашляховик підійде мандрівникам або людям, що живуть за містом і здійснюють часті поїздки по бездоріжжю. Тут даний тип автомобіля проявить свої кращі якості: невибагливість, витривалість, високу вантажопідйомність. Ви можете бути впевнені, що негода не завадить вашим планам. У міських же умовах позашляховик буде поглинати величезну кількість палива , Виявить погану маневреність, а на асфальтованій трасі продемонструє низьку швидкість.
Кросовер, навпаки, ідеальний для міста: їм легко управляти, він досить швидкий, більш компактний і при цьому місткий. Якщо дороги не так вже хороші, але і не відсутні зовсім, можна вибрати витривалу повнопривідну модель. Для якісного асфальтового полотна підійде сама економічна передньопривідна модель.
Кросовери підійдуть також тим, кому не потрібен функціонал позашляховиків, але подобається їх зовнішній вигляд.