Наша сеть партнеров Banwar
Після найсильнішого стрибка вартості автогазу в Україні зростання взяли ціни на бензин і дизельне паливо. Але якщо в першому випадку причиною був змова оптових імпортерів , То в другому - ситуація має об'єктивні причини.
Що впливає на ринок бензину і ДТ в Україні і чи можуть ціни піти вниз, розбирався "Обозреватель".
У перший місяць осені-2017 заправки додали на стелли по 1.6 грн / літр. Причому в останні вихідні оператори-імпортери палива підняли ціни на 10-50 копійок. І це може бути тільки початком тенденції, адже зовнішня кон'юнктура ринку говорить про зростаючу тенденцію. А це вкрай важливо - пояснюємо, чому.
Фактор "чорного золота"
Справа в тому, що Україна в питанні автомобільного палива імпортозалежна - близько 80% товару оператори завозять. Тому руху на світових ринках відображаються і на українцях.
Так, в першу чергу, поміняли настрій нафтові ф'ючерси. Якщо в червні барель Brent в середньому коштував $ 47, в серпні - $ 51, то у вересні - вже $ 54 (а на 2 жовтня - уже $ 57.5). Експерти стверджують, що нафта може підштовхнути і ціни на паливо в Україні, так як реакція прямо пропорційна.
До речі, роздріб додала 1.2 грн на літрі саме через зростання котирувань нафтопродуктів. З огляду на відсутність зростання видобутку нафти, нестабільність на Близькому Сході, а також світова політична криза, важко очікувати відкату від "чорного золота". А так як переробка нафти в пальне плюс транспортна логістика займають деякий час, то і українські водії ще побачать більш високі значення на стелах.
Свою лепту внесла і припинення білоруських НПЗ, зокрема, плановий ремонт Мозирського нафтопереробного заводу, на частку якого припадає понад 50% (!) Українського ринку бензину.
"У середині вересня зупинився на ремонт Мозирський нафтопереробний завод, який займає близько 37% українського ринку за дизпаливо і 75% - по бензину. Він вийде на повноцінний режим роботи в 20-х числах жовтня", - зазначив експерт Олександр Сіренко.
Однак дефіцит штовхнув трейдерів до необхідності збільшувати закупівлі з альтернативних джерел, які в кінцевому рахунку виходять дорожче білоруської.
До речі, про валюту
Українська національна валюта протягом вересня втратила більше 90 копійок - як по курсу НБУ, так і на Міжбанку. Євро виріс на 80 копійок.
Чому це важливо? Тому що наша країна ввозить 80% нафтопродуктів, яке закуповується за рахунок американської валюти: якщо врахувати, що кожні девальваційні 10 копійок додають в паливній роздробі 8 копійок, виходить, що + 72 копійки на літрі ми маємо тільки на падінні гривні.
Динаміка пари UAH / USD
Що стосується прив'язки до євро, то в європейській єдину валюту ми розплачуємося за акциз - ще плюс 20 копійок на літрі.
Динаміка пари UAH / EUR
Таким чином, оператори ринку змушені реагувати на обставини, на які вони не в змозі вплинути. Більш того, зростання цін невигідний саме мереж АЗС - через постійне подорожчання палива багато водіїв переходять на той же автогаз, і споживання бензину і ДТ поступово падає.
Раніше "Обозреватель" повідомляв про увагу АМКУ до цін на паливо в Україні .
Ти ще не читаєш наш Telegram ? А дарма! підписуйся
Чому це важливо?