Наша сеть партнеров Banwar
На жаль, не для всіх автомобілів чип-тюнінг однаково корисний. З скромних за обсягом атмосферних обсягів очікувати серйозне збільшення до потужності досить важко. Зовсім інша Турбові великі мотори, де крім моменту запалювання можна також відрегулювати тиск турбовадува і додатися до 20-40 відсоткової надбавки до конячок. Це ми перевіримо на автомобілі Volvo XC70 2008 р.в. з об'ємом двигуна 2,4 турбодизелем. За паспортом він повинен видавати 185 к.с. і 400 Нм. Ми відігнали його за місто на трасу, де розташовується майстерня по чіп-тюнінгу . Ми будемо перевіряти автомобіль на скільки зросла віддача. На недорогих автомобілях зміна прошивки справа 5 хв. Комп'ютер підключається до блоку управління через діагностичний роз'єм. Через нього можна викачати старий і закачати новий софт. Чим дорожче і новіше автомобіль, тим дістатися до прошивки складніше. У випадку з нашим авто діагностичний роз'єм не допоможе. Потрібно модифікувати роз'єм самого блоку управління. Висвердлити невеликий отвір і вставити додатковий пін. Тоді через цей роз'єм можна дістатися до мізків автомобіля. У нашому випадку нам пощастило, на багатьох моделях потрібно повністю знімати блок управління і припаювати додаткові контакти. Є такі моделі, де прошивку неможливо поміняти фізично. Наприклад, на BMW останнього покоління все зміни софта покладені завірятися електронним підписом з Мюнхена. Поки жодному хакеру обійти цю систему не вдалося. Така турбота виробника недоторканності заводської прошивки можна пояснити і справа зовсім не в ресурсі і надійності.
У BMW F10 520А і 528А в блоці циліндрів турбированних двигунів абсолютно ідентичні. Однаковий обсяг, діаметр циліндрів, хід поршня, тільки 520-я видає 184 к.с., а 528-я 245 к.с. Різниця в ступені стиснення в мізках і звичайно ж в грошах. Якщо брати відносно недорогу комплектацію бізнесу, то 528 буде дорожче 520-й майже на 400 000 рублей, хоча потрібно відзначити, що зміну останньої включений повний привід. Перепрошивка блоків управління в найважчих випадках не буде коштувати дорожче 40 000 рублів. Якщо брати середній цінник, то він коливається від 20 000 рублів. Volvo XC70 ми перепрошили за 18 000 рублів. Але, а бюджетні автомобілі, які шиються через OBD обійдуться в перепрошивке набагато дешевше. Так Renault Logan від 4000 і Huinday Solairis від 8000. Тим часом фахівець лабораторії швидкості вже зуміли підключити до гнізда комп'ютер і завантажити з блоку управління програму. Тепер її належить послати по електронній пошті технічному директору, який переправляє софт невластивому програмісту по кваліфікації. За бажанням можна скористатися послугами не тільки російських, але і європейських тюнерів, зокрема, з Німеччини та Італії. Втім, це швидше за все для самолюбства.
У точності прошивки один від одного відрізняються не сильно. Кому-то вдалося придумати такий алгоритм, щоб трохи краще прокачати потужність, а кому-то вдалося домогтися гарних результатів у збільшенні крутного моменту. У будь-якому випадку вибір завжди за клієнтом. Поки програмісти працюють над нашою прошивкою змінюємо стокові параметри необхідно перевірити чи видає двигун паспортну потужність і крутний момент. У розпорядженні лабораторії швидкості є стенд, який здатний тестувати повнопривідні автомобілі. Щоб виключити результати втрати на терті штоки діностенд безпосередньо з'єднуються з маточинами коліс. Перед самим виміром ще належить відключити ESP. Результати вимірів виявилися цікавими. Volvo видала всього 162 сили і 385 ньютонів. Хоча за паспортом має бути 184 сили і 400 Нм. Взагалі відміну реальної потужності від паспортної справа звичайна, але тут відрив був підозріло великий. Пошук причини зайняв трохи часу оскільки діагностика електронного блоку з самого початку не видала ніяких помилок проблему з датчиками відсікаємо. По звуку роботи було зрозуміло, що десь з системи впускання йде повітря. Так і є, перетерся патрубок турбіни. Далі вирішили діяти так, спочатку закачали тюнінгованих прошивку і знову заміряли потужність не прибираючи дірки в патрубку. Вийшло 189 сил і 452 Нм на 24% більше, ніж до чіп-тюнінгу. Заклеювати дірку в патрубку, ідея безглузда тому, що тиск на впуску дуже висока і будь-який скотч або рем склад досить швидко відвалиться. Вихід один, заміна патрубка і нова спроба виміру. За підсумками вийшло вже 199 сил і 470Нм. Непогано, але можна краще. Як показує практика такий автомобіль може видавати до 270 к.с. і 505 Нм. Впуск підкинув нову проблему. Судячи зі свідчень сканера некоректно працюють вихрові заслінки в колекторі. Ця проблема відома. Від поганої російської солярки заслінки нерідко залипають і обмежують подачу повітря в циліндрі.