- Піч не дме зовсім, в чому проблема
- Відео про заміну моторчика пічки ВАЗ-2110
- Піч дме тільки на одній швидкості
Наша сеть партнеров Banwar
Один з найбільш проблемних вузлів у конструкції ВАЗ 2110 - система опалення. З претензією на складність і сучасність, але на ділі вона приносити своїм власникам купу проблем. Щоб описати всі проблеми обігрівача десятки, знадобиться не одна година, тому сьогодні ми зупинимося на повну відмову грубки в роботі і торкнемося блоку системи автоматичного управління обігрівачем, САУО, як його по-армійському називають механіки.
Піч не дме зовсім, в чому проблема
При виході з ладу обігрівача, можна зробити первинну діагностику несправностей своїми руками.
На жаль, складна система управління обігрівачем не виправдала себе, як пристрій, що дозволяє зняти клопіт з водія і автоматично підтримувати заданий температурний режим. Замість цього ми отримали масу неприємностей і холодні салони в мороз. Підемо від простого до складного і для початку розберемо проблеми з електричним двигуном обігрівача. Тут все більш-менш просто:
- Запобіжник. Включаємо грубку, вона не працює. Якщо нам пощастило, то згорів запобіжник. Відшукати його простіше простого, складніше з'ясувати причину його перегорання. 25-приміщення повинна бути захищена запобіжник F18 знаходиться в головному монтажному блоці, він же захищає ланцюг підсвічування бардачка, обігріву заднього скла і частково має відношення до прикурювача, так що продіагностувати його вихід з ладу просто. А для того щоб знайти коротке замикання, через якого він згорів, доведеться прозванивать всі ці ланцюги - підсвічування бардачка, обігріву заднього скла, омивача фар і прикурювача.
Розташування запобіжника обігрівача.
- Контакти. Дуже часте явище на ВАЗ 2110 - відсутність контакту на блоці управління обігрівачем або ж на самому електродвигуні, немає контакту на провід живлення на САУО. Доведеться перебирати і зачищати всі ці контакти.
Перевіряємо контакти на блоці управління обігрівачем і електродвигуні.
- Нагнетатель грубки. Електродвигун пічки теж невічні і може як просто перегоріти, так і вийти з ладу з іншої причини. Щоб перевірити його роботу, добираємося до контактів його харчування і заміряємо напруга. Якщо на вході в двигун фіксуємо 12 В, справа в двигуні. Можливо, зносилися або підгоріли щітки, можливо, підгорів колектор двигуна або перегоріла йди замкнула обмотка. У будь-якому випадку, возитися з ним ніхто не стане, просто замінимо електродвигун новим.
Відео про заміну моторчика пічки ВАЗ-2110
Перевіряємо систему автоматичного управління обігрівачем
Система управління пічкою теж може видавати сюрпризи. Вони полягають в тому, що може не працювати одна з швидкостей, кілька, а може працювати всього одна, найпотужніша. При цьому блок САУО не універсальні і підбирається в залежності від року випуску автомобіля:
Однією з причин виходу з ладу печі може бути блок системи автоматичного управління обігрівачем.
- 2110-8128020-03, ціна 2300 рублів, застосовується на десятках останніх років випуску;
- 21102-8121020, цена 3100 рублів, встановлювався на машини з кліматичною установкою;
- 2110-8128020-02, близько 2 тисяч, ставили на десятки перших років випуску;
- 2110-8128020-01, 1840 рублів, застосовувався на деяких машинах до 2000 року випуску.
Проте конструкція у всіх блоків схожа, різні тільки деякі параметри, та й ознаки несправності у всіх схожі.
Піч дме тільки на одній швидкості
Без демонтажу можна діагностувати поломку, якщо вентилятор крутить тільки на одній швидкості або ж тільки в третьому режимі. Причина в резисторі, який встановлений в самому контролері обігрівача.
При роботі печі тільки на одній швидкості, слід перевірити резистор.
Конструктивно перемикач виконаний так, що в перших двох режимах електродвигун живиться низькою напругою через резистор, а в режимі 3 в обхід резистора. Перевірити це можна за допомогою мультиметра в режимі вимірювання опору.
Опір резистора першої швидкості - 0,23 Ом, другий - 0,82 Ом. При обриві спіралі або зносі контактних доріжок мультиметр покаже нескінченність або обрив.
Залежно від моделі контролера, він може мати три або чотири положення регулятора, але принцип роботи у них однаковий і розібратися в схемі підключення не так складно. Якою б не стояв перемикач, при непрацюючих 1 і 2 швидкостях потрібно перевіряти опір на повзунку перемикача. Таким чином можна спробувати відновити систему управління обігрівачем або замінити її новою в крайньому випадку. Удачі всім в пошуках і теплих затишних салонів!