- Як норвежців зацікавлюють купувати електромобілі
- Яка ціна електромобіля в Норвегії
- Вартість експлуатації електромобіля в Норвегії
- До ідеалу ще далеко
Наша сеть партнеров Banwar
Сьогодні, опинившись на дорогах Норвегії, ви здивуєтеся їх тиші. Вся справа в тому, що електромобілі Tesla, Nissan Leaf, BMW i3, VW e-Golf і Kia Soul, яких в Норвегії сила-силенна, практично безшумні.
Взагалі ж, то, скільки в Норвегії авто на електротязі, вражає будь-якого туриста, який відвідав цю невелику скандинавську країну. Недарма вона сьогодні входить в список трійки лідерів за кількістю електромобілів на душу населення.
Але, в чому ж секрет такої великої популярності у норвежців «зелених» автомобілів? І чому вони, жителі території з досить суворим кліматом, не звертають значну увагу на падіння ємності батареї в умовах низьких температур?
Звичайно, захопленість норвежців електромобілями можна було б пояснити їх затятим прагненням захисту власної екології, про що постійно офіційно твердить уряд Норвегії.
Але, в реальності захоплене ставлення норвежців до авто на електротязі пояснюється зовсім не турботою про екологію, а зовсім приземленою мотивацією - матеріальною вигодою.
Як норвежців зацікавлюють купувати електромобілі
Насправді, уряд Норвегії придумало безліч способів зацікавити своїх громадян купувати електромобілі.
По-перше, придбання такого транспорту частково фінансується державою. Відбувається це за допомогою відшкодування громадянину частини вартості купленого авто. Таким чином, придбання електрокара часто обходиться покупцеві в ті ж, а то й менші гроші, ніж дизельна або бензинова машина.
По-друге, власники авто на електротязі повністю звільняються від щорічної сплати транспортного збору та дорожнього податку, які в Норвегії обходяться в чималі гроші - близько $ 1600..
Ну, а, по-третє, вони отримують безліч інших корисних «булочок» у вигляді сплати тільки половини ціни на поромні переправи, безкоштовну парковку і навіть можливість використання для руху дорожніх смуг громадського транспорту.
Як бачите, бути власником електромобіля в Норвегії просто вигідно. Мабуть, саме тому ця країна є третім за величиною ринком продажів електромобілів в світі після США і Китаю. І це з населенням всього-то 5,35 млн. Чоловік.
Яка ціна електромобіля в Норвегії
У Норвегії на сьогоднішній день купити дизельне або бензинове авто може далеко не кожен, адже вартість такого транспорту дуже велика. Імпорт автомобілів, що працюють на викопному паливі, в Норвегії «обкладений» високими ставками податків, в тому числі 25% ПДВ.
У зв'язку з цим, наприклад, ціни на Honda CR-V тут стартують з 487 000 крон, що в перерахунку становить $ 61400. Це істотно дорожче, ніж навіть в Україні, де вартість нових автомобілів складно назвати низькою.
Таким способом, уряду Норвегії вдається домагатися потрібних їм ринкових цін - спочатку недешеві у виробництві електромобілі тут продаються дешевше, ніж бензинові і дизельні авто.
До введення в Норвегії податкових пільг на електрокари, наприклад, при порівнянні електричного VW e-Golf вартістю $ 37800 з його бензиновим 1,2-літровим побратимом ціною $ 26550, перший серйозно програвав другого. Але, після старту державної програми підтримки електротранспорту цифри стали виглядати зовсім інакше.
Ціна на бензинову версію Гольфу, «обтяжена» високим митом і 25% ПДВ піднялася до $ 40960, що зробило її дорожче електричної на $ 3160. І тут для покупця вибір став очевидним.
В результаті, сьогодні в Норвегії бензинові та дизельні автомобілі є найдорожчими в Європі.
Вартість експлуатації електромобіля в Норвегії
Але, як відомо, купити автомобіль - це «півбіди», важливо, у скільки обходиться його експлуатація. І в це питання уряд Норвегії також активно втручається.
Шляхом мудрого державного стимулювання роботи енергетичних компаній, йому вдалося домогтися істотного зниження ринкової ціни на електроенергію. Таким чином, зарядка електрокара обходитися набагато дешевше, ніж заправка викопним паливом. І це при тому, що, як відомо, Норвегія знаходиться на 13-му місці в світі за обсягами видобутку нафти.
У підсумку, зарядка електрокара в Норвегії в середньому в рік коштує власнику «зеленого» авто приблизно $ 355, тоді як заправка бензином виливається в $ 1720.
От і рахуйте, що, наприклад, експлуатація електрокара e-Golf, при обліку більш дешевої заправки і звільнення від сплати дорожніх податків, обходиться норвежцю мінімум на $ 3000 дешевше, ніж експлуатація його бензинового аналога.
Схожа ситуація спостерігається практично у всіх класах автомобілів, за винятком бензинових міні-авто, на яких податки в Норвегії дуже маленькі.
Зараз це єдина країна в світі, де експлуатувати електромобіль в рази дешевше, ніж авто з ДВС.
До ідеалу ще далеко
На жаль, незважаючи на ентузіазм норвежців повністю перевести свій транспорт на електротягу до 2025 року, мети цієї досягти їм навряд чи вдасться.
По-перше, не дивлячись на те, що Норвегія дуже невелика, але багата країна, податкові пільги електромобілів обходяться бюджету вельми недешево. Багато пророкують, що, ймовірно, в осяжному майбутньому їх скасують.
А, по-друге, її громадяни, які змушені по роботі або через хобі пересуватися на довгі відстані, до сих пір вважають за краще володіти великими дизельними позашляховиками. Найчастіше в звичайній норвезькій сім'ї є мінімум два автомобіля: електрокар і дизель. «Зелений» автомобіль використовують для пересування по населеним пунктам, а дизельний - для тривалих поїздок. І за приблизними підрахунками, так зараз надходить близько 70% громадян Норвегії. Навряд чи до 2025 року ця ситуація кардинально зміниться.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Але, в чому ж секрет такої великої популярності у норвежців «зелених» автомобілів?І чому вони, жителі території з досить суворим кліматом, не звертають значну увагу на падіння ємності батареї в умовах низьких температур?