Наша сеть партнеров Banwar
Абсолютно всі автомобілісти можуть зіткнутися з такою проблемою, коли машина починає смикатися під час перемикання передач. Як правило, така ситуація особливо помітна на холодному двигуні або на перших передачах. Відразу варто відзначити, що ривки під час руху не тільки неприємні для водія і пасажирів, а й вкрай шкідливі для трансмісії автомобіля. Причому це стосується абсолютно всіх типів КПП.
Як вже говорилося вище, не можна однозначно стверджувати, що смикається авто саме з вини коробки передач. Силовий агрегат також цілком може вносити свою лепту. У такій ситуації без повноцінної діагностики двигуна «лізти» в коробку передач не радять.
Для початку пропоную розглянути найпоширеніші причини неполадок КПП:
- фізичні ушкодження в результаті попадання сторонніх предметів з-під коліс в трансмісію;
- раптові удари, викликані поганою дорогою, сильною тряскою коробки і силового агрегату;
- механічні пошкодження через неправильне перемикання передач і / або додаток занадто великих зусиль;
- час експлуатації коробки передач, стирання шестерень при тривалій експлуатації;
- природний вихід з ладу механізму після вичерпання ресурсу, забезпеченого виробником;
- неякісне обслуговування вузла, несвоєчасна заміна масла в трансмісії.
Механічна коробка передач
Що стосується механічної коробки передач, то тут найчастіше посмикування проявляються при непрогрітому силовий агрегат. Дефектом це вважати не слід, але необхідно постаратися не здійснювати рухи в такому режимі.
Сама по собі механічна трансмісія досить проста по конструкції і малоймовірно, що вона сама буде провокувати ривки при передачі крутного моменту від мотора до провідних колесам. Але вона може страждати від неполадок силового агрегату і зчеплення.
Посмикування під час перемикання передач утворюють ударні навантаження на шестерінки, муфту, вали і підшипники трансмісії. Аж до освіти відколів та інших пошкоджень вищеперелічених дорогих і складних в ремонті елементів коробки передач. Як показує практика, дуже часто посмикування викликані зносом механізму зчеплення, яке при їзді по поганих дорогах піддається дуже сильним навантаженням. Варто зазначити, що у досвідченого і грамотного водія справний зчеплення «смикати» трансмісію не буде, а ось зношене в парі з недосвідченістю автовласника дуже швидко «уб'є» коробку передач.
Ривки можуть виникнути з ряду помилок водія, пов'язаних з управлінням коробкою передач і зчепленням. А саме:
- Невірно скоординовані вижим і відпускання педалі зчеплення з моментом перемикання передачі;
- Перемикання при дуже високих оборотах силового агрегату;
- Ударне натиснення педалі газу після перемикання передачі;
- Рух на занадто високою для певної швидкості передачі, коли на тахометрі менше 1200-1500 об / хв і спроба прискориться з цієї швидкості на цій же передачі.
Автоматична коробка передач
Автоматична трансмісія давно увійшла в масовий сегмент автомобілів. Безумовно, влаштована вона значно складніше, ніж «механіка». При цьому їй притаманні проблеми, які можуть виникати з ручною коробкою, а також ряд специфічних несправностей, основною ознакою наявності яких є її нестабільна робота.
Якщо «автомат» смикається при старті, перемиканні передач, гальмуванні і в інших випадках - то водій це однозначно відчує. Опинившись у такій ситуації, слід знати базові причини, через які смикається «автомат». Відразу варто сказати, що безперебійну роботу автоматичних трансмісій можна забезпечити, якщо належним чином стежити за справністю вузла, регулярно виконувати профілактичну діагностику і забезпечити якісне сервісне обслуговування. Навіть найменший недогляд або ігнорування дріб'язкової неполадки може привести до виходу з ладу цього дорогого вузла.
Існує кілька варіацій автоматичних трансмісій і кожен розробник агрегату намагається внести в нього свої поліпшення. При цьому можна назвати типові неполадки для всіх автоматичних коробок передач:
- вихід з ладу або некоректна робота гідротрансформатора;
- механічно зношені деталі коробки передач;
- збиті регулювання, включаючи приводу управління;
- закисание троса;
- проблеми з електронікою;
- неправильна робота електронного блоку управління;
- знос фрикційних.
При цьому велика частина з зазначених неполадок може привести до повного виходу з ладу трансмісії. Якщо автомобіль смикається при перемиканні "автомата" на підвищену або знижену передачу, або ривки помітні при наборі або зниження швидкості, деякі проблеми можна виключити з вищевказаного списку. Як правило, «автомат» смикається при роботі через наступних неполадок:
- Машина погано прогріта. В такому випадку проблема повинна зникнути з часом;
- Недолік або надлишок трансмісійної рідини;
- Трансмісійна рідина забруднена;
- Зношені подушки трансмісії;
- Ходова частина транспортного засобу несправна і в ній є люфти.
Найчастіше всі проблеми в коробці передач виникають через неуважність автовласників, які не стежать за рівнем трансмісійної рідини. Дуже важливо, щоб її було достатньо в коробці, але не надмірно. Якщо рідини занадто багато, вона почне вспениваться, оскільки насос не зможе впорається з наявним обсягом. У разі коли рідини недостатньо, підвищується механічний знос її елементів. У зв'язку з цим перед зверненням на СТО для діагностики трансмісії можна самостійно спробувати виправити проблеми.
варіатор
Це коробка передач у якій немає передач, як таких. І не буває посмикувань. Принцип її роботи - це повністю плавна, безступінчата передача крутного моменту. Якщо раптом водій помічає ривки на авто з варіатором - це катастрофа. В такому випадку притиск тертьових елементів зменшився настільки, що відбувається періодичне прослизання.
При цьому утворюються непереборні задираки контактуючих поверхонь, після яких необхідна повна розбирання і капітальний ремонт. Причинами зменшення притиску можуть виступати як недостатній тиск робочої рідини, так і збої електронного управління.
Діліться своїм досвідом, з якими посмикуваннями КПП ви стикалися?
Діліться своїм досвідом, з якими посмикуваннями КПП ви стикалися?