Наша сеть партнеров Banwar
Зробити трайк своїми руками в наш час вже мало кого дивує. Що у нас, що за кордоном саморобні трайк з Автомотор цілком нормальна альтернатива купленим з заводу. Хоча, до речі, в цьому сегменті виробників не так багато, деякі так само можуть працювати з Автомотор для своїх агрегатів. Прикладом можна назвати знаменитий «Boss Hoss» з агрегатом «Chevrolet V8»; німецький «Мамонт» / «Munch Mammut» на агрегаті «НСУ»; випущений великою серією бразильський «Амазонас» на агрегатах «Фольксваген-Жук», і деякі інші.
Що стосується нашої доблесної України, то тут найчастіше стає мотор з «Запорожця». Бувають варіанти з силовими агрегатами «ГКІ», і «Таврії». Але найчастіше саме ЗАЗ рулить. Це невичерпний ресурс для самодельщиков і кастомайзеров. Роблять з ними не тільки трайк, а й звичайні марнотрати. Виходять досить прикольні.
Чому ж саме ЗАЗ найбільше підходить і беруть саме його, в більшості випадків?
З цього приводу і розглянемо переваги і недоліки (теж треба) агрегатів ЗАЗ (ЗАЗ-966/968):
По-перше - це дешевизна. По-друге, ці двигуни легко компонуються з популярною коробкою передач від мотоцикла «Дніпро». По-третє - це дуже легкі агрегати, тому що картер двигуна виготовлений з магнієвого сплаву, який в 1,5 рази легше алюмінію. Блок-картери «ГКІ», «Таврії» і «ВАЗа» відлили з чавуну і тому мотори мають дуже велику вагу. По-четверте - висока ремонтна технологічність двигунів ЗАЗ на мотоциклі (доступність циліндрів для заміни і т.д.). І, нарешті, двигуни ЗАЗ-966/968 виглядають на мотоциклі природно, як і рідні мотоциклетні двигуни, чого не можна сказати, наприклад, про двигуни від «Таврії» або «ГКІ», у яких агрегати доводиться ховати за фальшпанелями.
Також до переваг можна віднести високу паливну економічність і можливість використання дешевого 76-го бензину. Так, скажімо, мотоцикл з «30-кою» (ЗАЗ 966) бере в середньому по місту 4-4,5 літра 76-го бензину, а на трасі від 3,5 літра, звичайно, за умови спокійної їзди і непереутяжеленной конструкції мотоцикла . У «40-ки» (ЗАЗ-968) ці показники приблизно на 1 літр бензину вище.
Але нічого ідеального в нашому світі не буває і тому у двигуна теж є недоліки (як і у всіх вітчизняних агрегатах))))))):
Це перш за все те, що уявній дешевизні, це конструктивно складні і досить дорогі в ремонті мотори. Особливо це стосується ЗАЗ-966 (30 к.с.). Щоб упевнитися в цьому, можна запитати про ціну ремонту у знайомого моториста. Швидше за все, він скаже: «Та краще я відремонтую десять двигунів ВАЗ, ніж один двигун ЗАЗ». Ще в радянські часи вважалося, що якщо добре відремонтував мотор «Запорожця», то ти став справжнім мотористом.
Ще негативним елементом є звук вихлопу - на мотоциклі досить складно налаштувати «приємний звук» вихлопу і піти від характерного звуку «Запорожця». Це пов'язано з порядком роботи 4-х циліндрів V-образного двигуна. Але якщо зробити правильний глушник (підібрати буде складніше), то можна домогтися нормального вихлопу.
Тепер поговоримо про деякі відмінності в самих двигунах: ЗАЗ-966 (30 к.с.) і ЗАЗ-968 (40 к.с.).
Мотоцикл з «Сороківка» - це такий собі аналог українського «Boss Hoss». Такий же величезний і значний. Побудувати з цим мотором щось ажурне поки нікому не вдавалося. З тридцаткой ж виходять досить елегантні кастоми. Це пов'язано зі значно меншими розмірами самого двигуна.
Так само через значну ширини «сороковки» виникають деякі проблеми з розміщенням ніг водія на мотоциклі. Двигун «сороковки» легше і простіше встановити в раму, так як на його картері є спеціальні приливи. А «тридцятки» доводиться кріпити через саморобні кронштейни з гумовими подушками.
Але які б вони не мали недоліки - двигуни ЗАЗ народні «кастомайзери» часто беруть саме їх. Вони кращі з вітчизняних для установки на саморобні мотоцикли і кастоми. Хоча їх погано ремонтувати, але це не заважає нікому ... ..
Чому ж саме ЗАЗ найбільше підходить і беруть саме його, в більшості випадків?