Наша сеть партнеров Banwar
- Багато гродненці проїздили все літо на зимовій гумі і в цьому сезоні не перевзувати свої авто, - розповіли корреcпонденту AutoGrodno.by в гродненских фірмах-шиномонтажах під час составляенія огляду цін .
Відзначимо, що зимова шина зношується швидше річної за рахунок більш м'якої гуми і меншої площі шашок. У ПДР Білорусі встановлена мінімальна глибина протектора зимової шини, при експлуатації її на обледенілому або засніженому дорожньому покритті, - вона становить 4 мм.
ДАІ Гродно просить не тільки використовувати зимову гуму з 1 грудня, а й простежити за залишковою висотою рисунка протектора. Як наочний приклад в ДАІ наводять ілюстрацію журналу "За кермом":
ПДР РБ гл.5, п.25: "Шина вважається непридатною до експлуатації, якщо з'явився один індикатор зносу, розташований по дну канавки протектора, при рівномірному зносі або два індикатора в кожному з двох перетинів - при нерівномірному зносі бігової доріжки."
Ще раз про різницю між "влітку" і "взимку"
Один з німецьких концернів провів масштабні дослідження поведінки літніх і зимових шин на засніженій дорозі. Cравненія проводилися при швидкості руху 50 км / год. Згідно з отриманими вимірами, літні шини гальмують до повної зупинки ТС на 31 метр пізніше своїх зимових аналогів. При цьому залишкова швидкість в момент гальмування зимових шин у літніх становить 39 км / год, що несе в собі серйозну небезпеку для учасників дорожнього руху.
Досвід європейських країн з сезонної заміни шин
Австрія. З 1 листопада по 15 квітня на території Австрії всі транспортні засоби в обов'язковому порядку повинні бути обладнані зимовими шинами (повинна бути відмітка M & S на бічних стінках шини), що мають мінімальну глибину протектора 4 мм.
Бельгія. Взимку необов'язково їздити на зимових покришках, Водії можуть керуватися власними міркуваннями, проте покришки з шипами в Бельгії можна використовувати тільки з 1 листопада по 31 березня.
Чехія. У Чехії заборонено використовувати шиповану гуму, а використання зимових шин обов'язково в період з 1 листопада по 31 березня, якщо дорога покрита снігом, льодом або інеєм, або очікується, що на дорозі під час руху може статися випадання снігу, покриття льодом або інеєм.
Естонія. Використання зимових шин в Естонії є обов'язковою вимогою передбаченим законодавством в період з 1 грудня по 29 лютого. Ці тимчасові рамки можуть коригуватися в залежності від погодних умов. З 1 жовтня по 30 квітня дозволено використання зимових шин. З 15 жовтня по 31 березня дозволено використання шипованих шин.
Великобританія. Зимова гума в Великобританії необов'язкова, за винятком районів, де самоврядування може встановити обов'язковість зміни покришок в відповідно до погодних умов. Наприклад, в Шотландії під час зимового сезону можна користуватися зимовими покришками, однак шипована гума в Великобританії заборонена.
Польща. Їхати до Польщі можна тільки на зимовій гумі без шипів. Закон прямо забороняє використання шин, «оснащених постійною системою протиковзання». Використання ланцюгів протиковзання на шинах допускається тільки на дорозі, покритій снігом. Використання зимових шин в холодну пору року носить рекомендаційний характер.
Швеція. Якщо машина не зареєстрована в Швеції, то зимова гума не обов'язкова. Але якщо автомобіль зареєстрований в Швеції, то перевзуватися треба з 1 грудня по 31 березня, проте можна їздити на зимових покришках і весь рік. З 1 травня по 30 вересня заборонено їздити на шипованих покришках.
Росія. З 1 січня 2015 року набрав чинності Технічний регламент Митного союзу «Про безпеку колісних транспортних засобів». Регламент забороняє експлуатацію транспортних засобів, які не укомплектованих зимовими шинами в зимовий період - грудень, січень, лютий. З огляду на, що в різних регіонах країни погодні умови суттєво відрізняються, - десь фактично зимова погода встановлюється значно раніше грудня, - за рішенням регіональної влади терміни заборони експлуатації транспортних засобів без зимових шин можуть бути змінені, але тільки в бік збільшення.
Читайте також:
Штрафи за літню гуму, повторність, позначення і висота протектора - відповіді ДАІ.