Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Датчик детонації ВАЗ 2114: ознаки несправності, перевірка, помилки і його заміна

  1. 1 » Практично всі сучасні бензинові двигуни мають електронну систему управління двигуном. Автомобіль...
  2. несправності
  3. Перевірка і заміна
  4. заміна
  5. 2 »
  6. 3 »
  7. Найбільш поширені несправності
  8. Корисні поради
  9. Відео по заміні датчика

1 »

Наша сеть партнеров Banwar

Практично всі сучасні бензинові двигуни мають електронну систему управління двигуном. Автомобіль ВАЗ 2114 не виняток - системою розподіленого уприскування управляє електронний блок. Блок контролює роботу різних датчиків, і на підставі їх свідчень регулює подачу палива і командує системою запалювання. Відмова будь-якого з них веде до збоїв в роботі автомобіля. Не є винятком і датчик детонації на ВАЗ 2114, від нього теж залежить стабільна робота двигуна.

Розташування датчика детонації на ВАЗ 2114

Пристрій і призначення

Основою датчика детонації (ДД) є п'єзоелемент, При механічній дії на ньому виробляється електричний імпульс, цей імпульс надходить на блок керування двигуном. Електроніка фіксує виникнення детонації, і на підставі отриманих даних коригує кут запалювання, тим самим захищаючи двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) від механічних пошкоджень.

Щоб дізнатися, де знаходиться датчик детонації на ВАЗ 2114, потрібно відкрити капот і заглянути під головку блоку між другим і третім циліндром, він встановлюється на блоці ДВС (це видно на ісунке зверху). На 16-клапанному моторі його побачити відразу буде складніше, головка блоку масивніша і закриває огляд.

Всього існують два види ДД:

  • Резонансні (одноконтактні),
  • Широкосмугові (двоконтактний) датчики.

Резонансні (одноконтактні),   Широкосмугові (двоконтактний) датчики

Які бувають ДД

Резонансний датчик детонації встановлювався на ранніх випусках автомобілів ВАЗ 2113, ВАЗ 2114 і ВАЗ 2115 (у них повна взаємозамінність). У продажу він останнім часом зустрічається рідко, і ціна деталі досить висока. Одноконтактний датчик детонації працює за принципом уловлювання детонаційної частоти, широкосмуговий ж (двоконтактний) приймає всю шумову смугу, а потім в ній визначає детонаційний шум. Ці пристрої не взаємозамінні, так як працюють по різному принципом. Заміна проводки не вирішує проблему, тому при переробленні системи доводиться міняти і електронний блок управління (ЕБУ).

Але заміна ЕБУ в кінцевому підсумку виправдана, враховуючи різницю в ціні деталей. Резонансний ДД фірми GM коштує приблизно 2600 рублів. У той же час ціна широкосмугового ДД компанії «Автоприбор» знаходиться в межах 230-320 рублів. При бажанні запасну частину можна знайти ще дешевше, наприклад, двоконтактний ДД виробництва СтартВольт продається за ціною 170-210 рублів. Є сенс один раз переробити всю систему, ніж потім постійно мучитися з пошуком і заміною одноконтактний датчика детонації.

несправності

Є певні ознаки несправності датчика детонації на ВАЗ 2114, за якими можна судити про вихід деталі з ладу:

  • Спалахує контрольна лампа Check Engine в салоні автомашини;
  • Автомобіль погано розганяється, відчувається недолік потужності;
  • При різкому натисканні на педаль акселератора (газу) виникає детонаційний стукіт ( «стукають пальці»);
  • Двигун перегрівається, так як через неправильне показання пьезодатчика ЕБУ виставляє некоректний кут випередження запалювання.

Найчастіше причиною виникнення детонаційних стукотів є неякісний бензин. Виникає детонація також при перегріванні двигуна, і при несправному ДД вона добре чутна.

Якщо ознаки несправності датчика детонації присутні, і при цьому загоряється лампа контролю двигуна на панелі приладів, слід провести комп'ютерну діагностику. Для цієї мети найкращим варіантом буде скористатися діагностичним тестером «Аскан». На сканері можна спостерігати все характеристики двигуна під час його роботи на всіх режимах, переглядати, яка присутня помилка датчика детонації.

Несправності датчика детонації також визначаються на сканері «Аскан», існують коди помилок:

  • Помилка 0326 - перевищення допустимого рівня сигналу ДД.
  • Помилка 0327 - рівень сигналу занадто низький;
  • Помилка 0325 - обрив в ланцюзі ДД.

Низький рівень сигналу датчика детонації буває не тільки через несправний пьезодатчика, може бути поганий контакт в сполучному штекері або погано прикручений сам датчик до блоку циліндрів. Можливо, на ДД окислились контакти, їх можна спробувати зачистити наждачним папером.

Обрив ланцюга датчика детонації на ВАЗ 2114 - три основні причини:

  • Несправна сама деталь;
  • Чи не приходить харчування або не піддається керуючий сигнал на контакти ДД;
  • Заіржавів корпус ДД в місці кріплення в блоку циліндрів.

Якщо на корпусі ДД іржа, поверхня також зачищають «наждачкою», а при сильному окисленні широкосмуговий датчик легше замінити - коштує він дешево.

Перевірка і заміна

Навіть якщо сканер показав несправність ДД, непогано переконатися в непрацездатності деталі.

Перевірка датчика детонації проводиться за допомогою омметра виміром опору або цифровим вольтметром - виміром напруги між контактами. Опір у справного ДД на моделях авто ВАЗ практично нескінченне, а ось якщо воно невелике або відсутнє зовсім, датчик підлягає заміні.

Напруга заміряють наступним чином:

  1. Виставляють межа вимірювання на вольтметрі 200 мілівольт;
  2. До контактів датчика під'єднують щупи приладу;
  3. За корпусу ДД акуратно стукають будь-яким середньої тяжкості предметом (викруткою, плоскогубцями);
  4. Дивляться в цей момент на показання вольтметра.

У момент удару напруга на приладі посилюється і 20-40 мВ в залежності від сили удару. Чим сильніше удар, тим більша напруга.

заміна

Заміна датчика детонації на ВАЗ 2114 проводиться дуже просто. Якщо ДД широкосмуговий, то потрібен буде комбінований ключ на 13, для одноконтактний датчика потрібно ключ на 22. Робимо наступним чином:

  1. Глушимо мотор;
  2. Відкриваємо капот;
  3. Роз'єднуємо штекер роз'єму на проводах, що йдуть до ДД;
  4. Відкручуємо гайку на 13 зі шпильки (в 2-х контактному варіанті) або сам пьезодатчик ключем на 22 (резонансний ДД);
  5. Ставимо нову деталь на місце, з'єднуємо штекер.

Ось і все, дуже просто. Ще потрібно врахувати момент затяжки - зусилля невелике, близько 2 кгс / м². При більшому зусиллі є ризик зірвати різьбу.

матеріали: http://autovaz-2114.ru/electrical-equipment-in-the-car/proverka-i-zamena-datchika-detonacii-vaz-2114/

2 »

Датчик детонації (ДД) передає сигнал ЕБУ (електронній системі управління) про момент загоряння палива в двигуні (природно, на інжекторі). ДД потрібен електронного блоку для того, щоб розрахувати оптимальний кут випередження запалювання: якщо кут запізнілий - витрата бенза зростає до нерозумних меж, а движка може перегрітися, якщо кут моменту загоряння ранній - впаде потужність, можуть перегоріти клапани. Завдяки датчику детонації, паливо буде спалюватися в потрібних кількостях, а сама движка буде добре адаптуватися до якості бенза (октановим числом).

ДД на чотирнадцятій влаштований і діє про простою схемою: стежить за системною роботою движки, яка певним чином створює шум. Датчик видає певний сигнал з певним напруженням на ЕБУ, якій і коригує кут випередження запалювання. Процес займає десяті частки секунди і абсолютно не помітний для водія.

По суті, датчик детонації не спрацьовує, знаходиться в сплячому режимі, коли умови для роботи движки хороші: і бенз якісний, і запчастини в нормі. А ось якщо щось порушується, то ДД моментально посилає сигнал на ЕБУ, що движка працює несправне, електронний блок управління або внесе корективи в роботу (виставить правильний кут випередження запалювання), що не часто трапляється, або видасть вам помилку несправності.

Якщо у вас полетів цей датчик, і ви вирішили, що і без нього жити можна, ви ризикуєте залишитися без коліс!

ДД буває резонансним і широкосмугового. Резонансний за формою нагадує бочку, а широкосмугового - таблетку. Але вони відрізняються не тільки по дизайну, але і за принципом роботи: резонансний ДД (або п'єзоелектричний) пов'язаний тільки з сигналом шуму детонації движки і показує несправність, відповідно; а широкосмугового (або пьезокерамический) буде створювати сигнал напруги для тієї частини движки, на яку він встановлений. Резонансний вид ДД вважається більш застарілим.

Як і будь-яка запчастина в авто. Датчик детонації має властивість відмовляти.

  • движка троит
  • неадекватний витрата бенза
  • динаміка впала
  • check engine горить, коли тільки скресла
  • check engine горить, коли розігнався або при підгазування

Якщо щось з перерахованого сталося з вашої чотирнадцятої, то є ймовірність поломки датчика детонації. Кращим варіантом буде відігнати машину в сервіс на діагностику. Вона покаже вам те, що ви ніколи не зробите в домашніх умовах. Так як поломка ДД - річ НЕ нова, фахівці давно вирахували найпоширеніші коди помилок для чотирнадцятої і навчилися з ними боротися. Хоча, у себе в гаражі теж можна перевірити ДД, про це ще буде сказано.

Для моделі ВАЗ 2114 існує 4 популярних коду помилок ДД:

  1. код 0325 говорить про несправності проводки в ланцюзі ДД. Простий обрив дротів може спровокувати окислилися контакти. Спробуйте прочистити, і перевірити після. Якщо не допомогло, то фахівці грішать на ремінь ГРМ, він може з'їхати на один зуб або два. Поставте ремінь на своє місце і знову перевірте роботу ДД.
  2. Код 0328 говорить про несправності проводів-високовольтнікі. І якщо з ними все в порядку, то знову перевіряємо ремінь ГРМ.
  3. Код 0326 і код 0327 говорять про неполадки самого сигналу датчика. Знову дивимося на контакти, які не окислилися вони. До речі, ці помилки можуть вилізти в результаті слабо затягнутого ДД. Підтягніть датчик, тільки не перестарайтеся. Момент затягування датчика детонації справа делікатна - перетягнеш болт, і свідчення будуть неточними. Оптимальним моментом вважається той, що в інтервалі від 10 до 24 Нm.

Практика показує: найчастіше злітає ремінь ГРМ і обриваються контакти колодки. З цього, в першу чергу приділіть увагу цим областям, можливо, заощадите час.

Датчик детонації розташований в проміжку між 2 і 3 циліндрами з боку радіатора прямо на блоці движки. Перевірка датчика детонації справа проста, особливо, якщо ви хоч раз заглядали під капот чотирнадцятою.

Перевірка датчика детонації справа проста, особливо, якщо ви хоч раз заглядали під капот чотирнадцятою

Заміна датчика детонації ВАЗ 2114

  • Ключ-торець на 13 для одноконтактний ДД (резонансного) і на 22 для двоконтактний ДД (широкосмугового)
  • проста викрутка
  • мультиметр

Ключ-торець на 13 для одноконтактний ДД (резонансного) і на 22 для двоконтактний ДД (широкосмугового)   проста викрутка   мультиметр

Як перевірити датчик детонації

Перше, що треба зробити, це зняти ДД. Одноконтактний зняти простіше: запалення не трагаем, вимкніть його і викрутити датчик з движки. Двуконтактний складніше: запалювання так само не чіпаємо, але ще і мінус з акумулятора зняти потрібно. Потім, прибрати дроти колодки, викрутити кріплення ДД і вийняти його.

Друге, перевели мультиметр на вольтметр і виставили межа 200 Мв. Підключили до ДД і акуратненько Дубас по ньому який-небудь залізякою (тієї ж викруткою). При ударі напруга повинна скакануть, якщо стрибка немає, датчик помер, йдемо в магазин на шопінг.

Коли підключається двуконтактний ДД, то його висновки чіпляються до мультиметру, коли одноконтактний - чіпляється один контакт і його корпус.

Третє, дивимося проводку, як уже було сказано, найчастіше справа в іній, в обриві контактів.

Простий план, як перевірити датчик детонації у себе в гаражі з наявністю правильно вирощених рук.

Думки сходяться, що не робітник ДД не варто міняти на аналог з заводу. Купувати будете кота в мішку з шансами 1 до 10, що візьмете робочий. Для чотирнадцятої прекрасно підійде ДД від 406 движки на Волгу або універсальний імпортний Bosch.

Процес заміни не складе великих труднощів, якщо ви знаєте, де знаходиться ДД і як його зняти з движки (описано вище). Як зберетеся в магазин за новим датчиком, подивіться ще раз на тип колишнього - резонансний або широкосмугового. Вартість ДД для чотирнадцятої різна: від 100 до 2000 рублів, залежить від виробника і самого магазину. Купили новий, прийшли в гараж, зняли померлий ДД, поставили робочий. Пам'ятайте два моменти:

- подкрутите добре гайку, але без фанатизму - момент в межі 10-24 Нm;

- крім того, що потрібно буде акуратно помістити назад колодку з проводами, готуйтеся з'їздити на діагностику і скинути помилки, які система може видавати навіть після вдалої перевстановлення датчика детонації.

матеріали: http://nadomkrat.ru/elektrooborudovaniye/populyarnye-kody-oshibok-datchika-detonacii

3 »

Незважаючи на те, що автомобіль має чималу кількість встановлених датчиків відповідають за різні параметри його роботи, лише кілька з них, становлять найбільшу важливість. До них відноситься і датчик детонації ВАЗ 2114.

Це пристрій застосовується для фіксації станів вібрації (детонації) палива при його безпосередньому згорянні всередині двигуна. Крім того, відбувається постійна передача даних у вигляді сигналів в ЕБУ автомобіля. В результаті, електронний блок коригує (змінює) кут випередження запалювання. Важливість пристрою обумовлена, тим, що в разі його відмови або збої в роботі, ЕБУ не отримує від нього достовірні дані, як результат - відсутність гасіння процесу детонації. Вищевказані обставини руйнівним чином діє на двигун автомобіля. Тому, халатне ставлення або несвоєчасність заміни деталі, може погубити будь-який мотор. І це не перебільшення.

Він розташовується між другим і третім циліндром на блоці двигуна (якщо проводити огляд у напрямку з боку радіатора). Його розташування з точки зору забезпечення простого, безперешкодного доступу, зручно реалізовано в восьми клапанних двигунах. Але в більш складних моторах (16 клапанів), з'являється деяку незручність. Пов'язано це з високою щільністю і нагромадженням агрегатів в підкапотному просторі.

Пов'язано це з високою щільністю і нагромадженням агрегатів в підкапотному просторі

Найбільш поширені несправності

Насправді, випадки виходу з ладу самого пристрою, що уловлює детонацію, не настільки поширені. У більшості випадків причинами некоректної роботи є допоміжні фактори, такі як:

- пошкодження проводів з'єднують блок управління з датчиком. В результаті чого, блок не зчитує сигнали з пристрою;

- забруднення металевої частини деталі;

- корозія (в результаті дії навколишнього середовища);

- перетирання обрив і проводів;

- окислення одного або обох контактів.

Рідше, спостерігається повна відмова внутрішнього пьеза елемента (пластини) пристрої.

У більшості випадків датчик не піддається ремонту, та й сама лагодження виходить не зовсім раціональною з точки зору витрати сил, часу і грошей. Найкращий спосіб - купити новий виріб, благо, коштує воно не дорого.

Перші і серйозні підстави для того щоб провести глибоку діагностику:

- посмикування ДВС автомобіля;

- зменшення потужних показників;

- поява помилки на панелі приладів;

- підвищення робочих температур двигуна і його швидке нагрівання;

- збільшення витрати палива;

- стійкий запах бензину.

Для того щоб зрозуміти причину некоректної роботи ДВС, необхідне підключення діагностичного приладу. Такий прилад дозволяє вважати і відобразити код тієї чи іншої помилки. У нашому випадку розрізняють наступні коди: з 0325 по 0327 включно. Всі вони свідчать про неправильну роботу датчика.

Перш ніж замінювати датчик детонації новим виробом, існує кілька рекомендацій з перевірки його працездатності, а також виявлення причин некоректної роботи пристрою.

Якщо на 8 клапанних двигунах доступ до виробу досить вільний, то на шістнадцяти клапанних моторах, вам доведеться трохи складніше.

Щоб перевірити працездатність самого датчика, можна вдатися до двох доступним способам:

  • перевірка мультиметром;
  • тестування роботи без зняття.

Перевірка мультиметром передбачає зняття самого виробу. Буде потрібно встановити перемикач режиму мультиметра в положенні 200 мілівольт постійного струму. Після чого, надішліть листа з щупи до двох контактів датчика детонації. Помістіть металевий болт всередину отвору вироби. Візьміть інструмент (наприклад, викрутку) і зробіть невеликі постукування по корпусу болта. При цьому, показання на дисплеї повинні змінюватися в бік збільшення змінної напруги. При відсутності змін параметрів на дисплеї, факт несправності деталі буде очевидним.

Другий метод - без зняття датчика детонації на Ваз 2114, полягає в наступному. Спочатку ви повинні завести двигун автомобіля і підтримувати його обороти в межах від півтори тисячі до двох тисяч. Паралельно необхідно знайти датчик і вільно дотягнуться до нього. Після чого, візьміть зручний металевий інструмент або пристосування, постукайте по деталі кілька разів з наростаючим зусиллям (головне не перестаратися). Якщо пристрій справний, обороти двигуна при простукуванні повинні піднятися (згадуємо принцип і роботи і коригування з боку ЕБУ). Якщо після постукувань ніякої реакції не відбувається, слід демонтувати датчик і перевірити його досконально тим же мультиметром.

У будь-якому випадку, рекомендується провести візуальний огляд самого виробу і звернути увагу на такі особливості:

  • щільність кріплення і з'єднання датчика;
  • ступінь корозії і забруднення на корпусі пристрою;
  • контактне з'єднання (згодом воно може окислюватися і частково або повністю втратити провідність).

Зазвичай проведення робіт не викликає яких-небудь проблем, труднощів, і легко здійснюється навіть новачками.

«Варто знати, що в залежності від типу двигуна (8 або 16 клапанні) складність монтажу, демонтажу може відрізнятися».

Тому, для восьми клапанних моделей, найзручніший спосіб демонтувати деталь, це розташуватися зверху над двигуном.

Для шістнадцяти клапанних версій всю процедуру, можливо, здійснити з боку днища автомобіля (попередньо знявши захист двигуна). Цей підхід істотно спростить весь процес.

Отже, після отримання великого блоку теоретичної інформації, приступимо до практичних занять і розберемо досконально весь процес заміни (зняття) датчика.

Для виконання робіт знадобиться ключ або головка на 13.

  1. Отримуємо вільний доступ і відкручуємо кріпильну гайку.
  2. Після чого від'єднуємо контактні дроти з роз'єму пристрою.
  3. Витягуємо деталь.

Зворотній установка проводиться в протилежному послідовності. Все Досить просто.

Інструменти використовуємо ті ж що і в першому випадку. Додається лише необхідність зняття захисту ДВС і забезпечення зручного положення і доступу під днищем автомобіля. Для цього можна помістити авто на естакаді або ремонтної ямі. Процес зняття і установки аналогічний першому прикладу.

Корисні поради

Останнім часом почастішали випадки продажу дефектних запасних частин і датчиків без необхідного внутрішнього вмісту. Тому, відразу після здійснення покупки необхідного вам вироби, рекомендується перевіряти його працездатність мультиметром.

Слід знати, що на старих моделях Ваз 2114 датчик детонації (резонансний) відрізняється від сучасних виробів (широкосмугових) за ціною, конструктивним особливостям і принципам роботи. Тому, слід купувати виріб, який призначений саме для вашої моделі автомобіля. Пристрій з резонансним типом роботи не може бути замінено сучасними виробами без доопрацювання ЕБУ.

Відео по заміні датчика

На Грант аналогічний мотор, так що відео актуально і для Ваз 2114

матеріали: http://ladaservice.info/vaz-2113-2115/elektrooborudovanie-vaz-2113-2115/datchik-detonatsii-vaz-2114/

 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов