- Що собою являє впускний колектор
- Часті несправності колектора
- Датчик тиску
- Технічні особливості
- конструкція
Наша сеть партнеров Banwar
Двигун - це головна деталь автомобіля. Точніше, це центральний вузол, який складається з безлічі частин. Однією з найважливіших є колектор. Саме від нього залежить нормальна робота двигуна. Найменші несправності в його функціонуванні призводять до того, що сильно зростає витрата палива і падає потужність. Тому важливо знати, як він працює, щоб в разі поломки провести лагодження.
Одним з найважливіших елементів впускного колектора є датчик тиску. У зарубіжній літературі, пов'язаної з автомобільної архітектурою, його часто називають Manifold Air Pressure Sensor. Завдяки йому блок управління може набагато ефективніше використовувати можливості двигуна.
Що собою являє впускний колектор
Перед тим як в подробицях розглянути особливості функціонування датчика тиску, необхідно в загальних рисах ознайомитися з впускним колектором. Саме тут зустрічається повітря і паливо.
Пристрій розроблений таким чином сформувати повітряно-паливну рідину з оптимальною консистенцією, яка буде займатися в циліндрах. Мало того, саме колектор допомагає рівномірно розподілити отриману субстанцію між усіма циліндрами.
Увага! Головна цінність колектора - зростання продуктивності всієї сістеми.Чтоби колектор міг максимально точно підібрати консистенцію і розподілити повітряно-паливну рідину між циліндрами, і існують різноманітні датчики. Одним з них є датчик тиску.
На відео можна познайомитися з технологією виробництва впускного колектора:
Часті несправності колектора
Через те, що пристрій має складну конструкцію, в ній іноді виникають неполадки. При цьому спостерігається значна втрата потужності. Зазвичай з ладу виходять заслінки колектора, це відбувається в силу декількох причин:
- поганої якості матеріалу,
- занадто високої температури,
- масляного конденсату.
Також поломок в великій мірі схильний до клапан управління. Головною ознакою несправності в даному випадку є підвищена витрата масла. В окремих випадках витрата може перевищувати літр на тисячу кілометрів.
Датчик тиску
Датчик тиску є частиною загальної електронної системи, яка контролює всі процеси в двигуні. Це пристрій надає пакети даних, які дозволяють розрахувати характеристики повітря. За основу беруться два параметри: щільність і витрата. Аналіз дозволяє домогтися повної оптимізації вироблення корисної енергії від згорання повітряно-паливної суміші.
У деяких двигунах датчики тиску замінюються витратомірами повітря. Це непогана альтернатива, але неідеальна. Як варіант виробники поєднують ці два пристрої, щоб домогтися максимальної продуктивності.
Увага! Якщо говорити про бензинових двигунах, то в них допускається установка датчика тиску в колекторі разом з таким же пристроєм для турбонаддува.
Датчик, що стежить за станом тиску в пристрої турбонаддува, монтується неподалік від впускного колектора. Точніше, він виступає своєрідною прошарком між наддувом і колектором.
Датчик наддуву потрібен для того, щоб контролювати роботу цієї деталі. При цьому, як тільки змінюється характер роботи двигуна і необхідно більше потужності - пристрою дається відповідна команда.
Хорошим прикладом є мотор TSI. Він має подвійний наддув і три датчика тиску. Завдяки їх злагодженій роботі вдається досягти максимальної продуктивності. При цьому вони монтуються:
- в систему наддуву,
- в колектор,
- у впускний трубопровід.
Примітним є те, що конструкція трьох датчиків тиску ідентична. Виділяються на загальному тлі дизельні мотори. Вони мають всього один датчик, він відповідає за моніторинг наддуву.
Відео про датчик абсолютного тиску:
Технічні особливості
Досить часто це пристрій також називають датчиком абсолютного тиску. Це пов'язано з тим, що його головним завданням є непросто вимір показників повітря всередині колектора, а й проведення порівняння з вакуумом.
Сучасний машинобудівний комплекс дозволяє створювати датчики абсолютного тиску у впускному колекторі на основі двох технологій:
- мікромеханічними,
- товстоплівкова.
Якщо брати виключно технологічну складову, то мікромеханічними технологія, що лежить в основі датчика абсолютного тиску у впускному колекторі, звичайно ж, більш досконала. Не дивно, що вона надає дані куди точніше. Завдяки цьому блок управління вносить корективи в роботу мотора.
Увага! Зараз практично всі машинобудівні заводи перейшли на мікромеханічну технологію.
конструкція
Конструкція датчика тиску в колекторі, що працює на основі мікромеханічних технології, складається з таких елементів:
- діафрагми,
- чіпа,
- тензорезисторов.
Чіп в конструкції робиться з кремнію. Таким чином, технологам вдається домогтися куди більше продуктивності. Також зростає надійність. В системі всього чотири тензорезистора. Причому вони знаходяться на діафрагму.
Для отримання більш точної інформації з одного боку діафрагми розташовується камера. У ній створено всі необхідні умови для утримання вакууму. У той же час з іншого боку на пристрій впливає повітря.
У деяких конструкціях працює трохи інша схема. Вона функціонує за рахунок непрямого впливу повітря на діафрагму. За збір інформації тут відповідає гелевий шар. Він виступає додатковою прошарком, яка в значній мірі дозволяє збільшити термін експлуатації діафрагми. Також подібне технічне рішення позитивно впливає на термін служби всієї деталі.
Увага! Найбільш чутливий елемент конструкції знаходиться безпосередньо в корпусі.
Датчик тиску повітря у впускному колекторі - важливий регулятор, який фіксує різницю між вакуумом і станом всередині пристрою. Завдяки цьому блоку управління вдається правильно розраховувати співвідношення повітря і палива.