Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Датчик абсолютного тиску

  1. Датчик абсолютного тиску у впускному колекторі
  2. Показання датчика абсолютного тиску
  3. Від чого залежить тиск у впускному колекторі

Наша сеть партнеров Banwar

Деякі автолюбителі не зовсім до кінця розуміють, що таке датчик абсолютного тиску в системі керування двигуном. Тому вирішив викласти цей пост, щоб висловити свою думку з даної теми і розвінчати деякі міфи, з якими постійно доводиться стикатися в тій чи іншій мірі.

Я вже писав пост і знімав відео про перевірку датчика абсолютного тиску в колекторі за допомогою звичайного мультиметра. Але ні все до кінця зрозуміли суть роботи цього датчика. Тому в коментарях постійно доводиться відповідати на одні і ті ж питання, що забирає дуже багато часу.

До того ж у видачі пошукових систем про датчик абсолютного тиску видається одна «вода», яку всі копіпаст один у одного, що ще більше вводить в оману водіїв автомобілів з системою управління двигуном, побудованої на МАР сенсорі.


Датчик абсолютного тиску у впускному колекторі

Для початку варто відзначити, що в більшості випадків, обзивати цей датчик датчиком абсолютного тиску не зовсім коректно, тому що його завдання не тільки виміряти абсолютний тиск в колекторі, але в тому числі атмосферний (барометричний) тиск поза колектора. Тому його з таким же успіхом можна назвати і датчиком барометричного тиску.

Для чого це потрібно?

Справа в тому, що в різних місцях нашої планети атмосферний тиск не однаково. Та й в одному і тому ж місці тиск з плином часу змінюється.

А при різному тиску змінюється і щільність повітря, що призводить і до зміни маси повітря на один і той же обсяг. А це вже зовсім різні умови роботи двигуна, і цю ситуацію блок керування двигуном повинен враховувати, щоб коректно керувати все тим же двигуном.

При включенні запалювання ЕБУ насамперед оцінює барометричний тиск. Так як поки двигун не запущений, то тиск в колекторі дорівнює атмосферному. Саме цей момент дозволяє уникнути установки додаткового датчика тиску, який би вимірював барометричний тиск.

Ще раз повторюся - величина барометричного тиску є дуже важливим виміром для нормальної роботи системи управління двигуном!

Саме тому в мануалах по експлуатації автомобіля вказується вимога - при русі в гірській місцевості або, навпаки, коли Ви їсте з височини, припустимо, до моря, то необхідно періодично зупиняти двигун, щоб ЕБУ визначив нові значення барометричного тиску.

Але хто з водіїв буде зупиняти двигун, тільки через те, що так написано в книжці по експлуатації? Та й хто, взагалі, їх читає? Але хто з водіїв буде зупиняти двигун, тільки через те, що так написано в книжці по експлуатації

Тому в ЕБУ закладають алгоритми перевірки барометричного тиску, які працюють і без зупинки двигуна. Зазвичай це відбувається при великому навантаженні на двигун і при майже максимально відкритій дросельної заслінки.

Ось давайте подивимося на наведені графіки. До різкого і повного натискання педалі газу, барометричний тиск становить 98 кПа

Далі ми різко натискаємо педаль газу до упору і блок управління робить перезамери барометричного тиску. Воно тепер становить 97 кПа

До чого це все я описував?

А щоб підвести до першого помилці про це датчику.

Більшість при перевірці датчика абсолютного тиску звертає увагу тільки на тиск в колекторі! Воно і зрозуміло - датчик ж абсолютного тиску, значить і перевіряти необхідно абсолютний тиск. Логіка, в принципі, зрозуміла, але маючи вже такий-сякий досвід, я можу стверджувати на підставі своєї особистої статистики, що в переважній кількості випадків несправностей датчика абсолютного тиску, проблеми вилазять саме в некоректному вимірі барометричного тиску. Хоча абсолютний тиск в цей момент не викликає питань.

У мене таких проблемних графіків багато і всі я їх викладати не буду, звичайно. Але для прикладу парочку покажу. Ось барометричний тиск 112 кПа. Зустрічав показання і 115 кПа. Хоча максимальний тиск на планеті було офіційно зареєстровано, по-моєму, 108 кПа.

Тому датчик явно і нахабно бреше

Ось ще один приклад. Автомобіль їде по звичайній дорозі і показання барометричного тиску складають 98 кПа.

Але через пару секунд, тиск падає до 84 кПа

Але через пару секунд, тиск падає до 84 кПа

Тиск впав на 14 кПа! Таке може бути в реальності?

Звичайно ж ні. Датчик явно дає невірні показання. Хоча до абсолютного тиску в колекторі претензій немає.

Загалом, висновок перший - датчик абсолютного тиску служить не тільки для вимірювання абсолютного тиску, а й для вимірювання барометричного тиску. Причому досить часто проблеми проявляються саме в замірах барометричного тиску, що призводить до проблем в роботі і пуску двигуна.

Другий висновок - датчик абсолютного тиску вимірює тиск в колекторі! Якщо на останньому графіку абсолютний тиск становить 28 кПа, то це і є тиск 28 кПа, але ніяк ні розрідження і, вже тим більше, не вакуум, як часто можна зустріти це опис в інтернеті. Це тиск!

Ну тепер плавно перейдемо до третього і найголовнішого висновку. Для чого потрібен датчик абсолютного тиску і від чого залежать його свідчення.

Показання датчика абсолютного тиску

Показання датчика абсолютного тиску застосовуються для розрахунку витрати повітря і для визначення навантаження на двигун.

Але якщо розрахунок витрати повітря здійснюється побічно за даними датчика абсолютного тиску, то навантаження на двигун є прямою залежністю тиску в колекторі.

Чим нижче тиск в колекторі, тим менше навантаження на двигун. І навпаки - чим вище тиск в колекторі, тим більше навантаження на двигун. Саме так це розуміє блок керування двигуном.

Тому тиск в колекторі є найважливішим сигналом для ЕБУ. Навіть положення ДЗ не такий важливий сигнал для ЕБУ, як тиск в колекторі.

І ось тут починаються помилки і непонятки для багатьох.

Від чого залежить тиск у впускному колекторі

Більшість переконані, що тиск в колекторі залежить від відкриття дросельної заслінки. Поки заслінка прикрита - тиск маленьке, а коли заслінку відкрили - то тиск зросла. Як писали мені на Ютуб каналі - це проста фізика і ніяк інакше.

Я згоден, що з фізикою не посперечаєшся, тому сама фізика і допоможе нам розібратися в цьому питанні.

Почнемо з того, що подивитися свідчення датчика абсолютного тиску можна за допомогою діагностичного сканера або за допомогою вольтметра .

Ми знаємо, що атмосферний тиск зазвичай становить 101 кПа. А на холостому ходу прогрітого двигуна значення у впускному колекторі становлять 30-33 кПа або, приблизно, 0.9 -1 В.

Це досягається за рахунок того, що двигун внутрішнього згоряння працює на повітрі з невеликим додаванням маси палива. І це повітря він сам в себе всмоктує. Як пилосос.

Потреба в повітрі у нього велика, але так як дросельна заслінка практично прикрита і повітря надходить дуже мало, то двигун висмоктує все що можна з впускного колектора. Природно, тиск там падає через нестачу молекул повітря.

І тут багато хто переконаний, що якщо відкрити дросельну заслінку, то тиск підніметься.

Але насправді все буде зовсім не так. Тому доводиться постійно відповідати на один і той же питання - «Чому я відкрив заслінку, а тиск не піднялося, а впало ще більше? Міняти датчик абсолютного тиску? »

Саме цей постійний питання і спонукав мене написати цей пост і відповісти раз і назавжди - тиск у впускному колекторі залежить не від дросельної заслінки, а від навантаження на двигун!

Спробую пояснити.

Автомобіль стоїть на місці і двигун працює в режимі холостого ходу. Якщо ми відкриємо дросельну заслінку, то тиск дійсно зробить стрибок до 50-100 кПа (в залежності як її відкрити).

Але стрибок цей буде короткочасним. Так як двигун сам по собі досить повільний і йому потрібен певний час, щоб почати нарощувати обороти, то він просто не встигає відразу всмоктати в себе різкий приплив повітря через відкриту ДЗ. Але так як його ніщо не тримає (автомобіль стоїть на місці на нейтральній передачі), то через секунду він з легкістю розвиває обороти.

Але так як через прочинені ДЗ проходження повітря все одно обмежена, то двигун швидко всмоктує в себе все, що можна. Але так як він вже підняв обороти, то і його «усмоктувальна» здатність збільшилася. Він став потужнішим і з більшою силою всмоктує в себе повітря. Природно, тиск у впусканням колекторі падає навіть нижче того, яке було на холостому ходу.

Ось приклади графіків. Обороти більше 2000, а тиск в колекторі впало з 33 до 23 кПа!

Обороти більше 2000, а тиск в колекторі впало з 33 до 23 кПа

Так і має бути! Датчик абсолютного тиску працює справно.

Ще раз повторю - відкриття дросельної заслінки не обов'язково повинно призводити до підвищення тиску в колекторі. Бо не заслінка впливає на підвищення тиску, а навантаження на двигун!

Ось як це виглядає. Припустимо ми їдемо по дорозі на 5-ій передачі. Потім різко відкриваємо дросельну заслінку. У колектор спрямовується повітря без будь-яких перешкод, але двигун вже не в змозі швидко розвинути обороти і всмоктати в себе все повітря, так як йому крім самого себе необхідно крутити ще й колеса! Тому йому важко і обороти він розвиває дуже повільно (а може і, взагалі, не розвивати, якщо їхати ще й в гору). Природно, повітря в колекторі багато і тиск піднімається практично до атмосферного

Природно, повітря в колекторі багато і тиск піднімається практично до атмосферного

Ось в цей момент ЕБУ бачить, по великому тиску в колекторі, що двигун не в змозі «переробити» все повітря, який йому дали і розуміє це, як велике навантаження на двигун.

Сподіваюся, що тепер зрозуміло, тим, хто цього не розумів і переживав за працездатність свого датчика абсолютного тиску.

Що не зрозуміло - питайте. Хочете доповнити - доповнюйте. Коментарі на сторінці нижче.

Всім Миру і рівних доріг Всім Миру і рівних доріг

Для чого це потрібно?
Але хто з водіїв буде зупиняти двигун, тільки через те, що так написано в книжці по експлуатації?
Та й хто, взагалі, їх читає?
Таке може бути в реальності?
Тому доводиться постійно відповідати на один і той же питання - «Чому я відкрив заслінку, а тиск не піднялося, а впало ще більше?
Міняти датчик абсолютного тиску?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов