- Рівень масла в авто
- Забруднення масла і порядок його заміни
- Несправність масляного насоса
- Несправність датчика тиску
Наша сеть партнеров Banwar
Важко не погодитися з відомою рекламою, яка стверджує, що масло - головний елемент автомобіля. Якщо тут є художнє перебільшення, то зовсім невелике. Це дійсно так. Саме масло, точніше система мастила, визначає ресурс двигуна. Завдяки йому значно знижується тертя між частинами автомобіля, що запобігає його перегрів. Крім того, з маслом відводяться осідають на деталях частки нагару.
Ось чому справне функціонування системи змащення дуже важливо для будь-якого автомобіля. ВАЗ 2114 не виняток. Він, як і більшість сучасних автомобілів, володіє комбінованою системою змащення. Високий тиск в ній є показником нормальної роботи. Саме завдяки йому відбувається промазування найважливіших вузлів автомобіля. Цілком природно, що тиск необхідно контролювати.
Для цього в автомобілі є аварійна лампа і датчик тиску ВАЗ 2114. Несправність останнього може стати причиною серйозних поломок двигуна, а в окремих випадках призвести до його заміни. Тому варто докладніше вивчити датчик тиску масла, процес його діагностики і заміни, а також інші чинники, від яких залежить тиск в системі мастила ВАЗ 2114.
Рівень масла в авто
В ідеалі рівень масла не повинен змінюватися. На новому автомобілі так воно і є. Однак на четирку, пробіг яких перевалив за 100 000 км, все частіше стає видно нижня відмітка на щупі. Пов'язано це, як правило, з поганою герметичністю різних з'єднань. В результаті масло для ВАЗ поступово йде, і доливати його доводиться все частіше.
Звичайно, це не дуже благотворно впливає на систему змащення, адже рівень можна упустити. Тоді кількість масла виявиться недостатнім. Щоб цього не відбувалося, у ВАЗ 2114 є датчик рівня масла, який при його критичному зниженні повідомить про це водієві. До речі, в разі нещільного з'єднання масло буде потрапляти на блок циліндрів і коробку ВАЗ 2114, що помітно погіршить охолодження двигуна.
Дуже часто причиною підвищеної витрати є маслос'емниє ковпачки. Вони запобігають потраплянню масла в камеру згоряння через напрямні втулки клапанів. Згодом, втрачаючи свою еластичність, вони перестають виконувати свої функції. Заміна маслос'емних ковпачків ВАЗ є непростим операцією і повинна виконуватися фахівцями. Після ремонту бажана заміна масла.
Крім того, причиною недостатнього рівня може стати великий знос поршневої групи. Ця несправність характерна для двигунів з дуже великим пробігом. Відбувається знос поршневих кілець, і вони перестають знімати мастило зі стінок циліндра.
В результаті через деякий час датчик рівня масла фіксує критичну його значення. В цьому випадку двигун потребує кваліфікованого ремонту. Можливо, буде потрібно демонтаж двигуна. Процедура ця не з легких, проте фахівці зможуть все зробити кваліфіковано, не знімаючи коробку ВАЗ 2114.
Забруднення масла і порядок його заміни
Забруднення масла ВАЗ 2114 також може стати причиною зниженого тиску. Справа в тому, що нагар з деяких частин двигуна разом з маслом змивається в картер. Після цього знову потрапляє в масляний насос ВАЗ 2114, а потім в фільтр, яким і затримується. Пропускна здатність останнього з часом стає все менше. У гіршому випадку це може привести до того, що аварійна лампа буде горіти на холостих обертах.
Щоб цього не відбувалося, потрібно своєчасна заміна масла, при якій обов'язково потрібно поставити новий масляний фільтр. Можна нагадати про необхідність доливати масло в коробку ВАЗ 2114. Крім того, трансмісія потребує його заміні. Доливати масло в коробку ВАЗ необхідно кожні 75 000 км пробігу. Власники авто, які ретельно стежать за своїм автомобілем, масло в коробку ВАЗ заливають по сезону.
Виробник запевняє, що заміна масла в двигуні автомобіля повинна проводитися через 9 000 км. Для цього необхідно поставити машину на яму. Це, звичайно, не обов'язково, але якщо є можливість, так буде набагато зручніше. Після цього необхідно прогріти двигун. Це зробить масло менш в'язким, і його заміна буде більш якісною. Далі необхідно взяти ключ на 17 і відкрутити пробку.
Ні в якому разі не варто користуватися ріжковим і навіть накидним інструментом. Досвідчені автолюбителі воліють застосовувати балонний ключ. Навіть з підсилювачем це не призведе до пошкодження граней. Далі необхідно взяти ємність (не менше 5 л) і злити в неї масло. Чим ретельніше це буде зроблено, тим довше нове залишатиметься чистим. Тому потрібно не поспішати, а дочекатися, коли вся рідина повністю зійде.
Це займе певний час, яке можна використовувати, для того щоб зняти масляний фільтр. Іноді зробити це не просто, так що слід запастися терпінням. Збирати все слід в зворотному порядку. Спочатку закручується пробка. Після цього ставиться новий масляний фільтр. Попередньо слід змастити гумовий ущільнювач. І в останню чергу заливається масло, при цьому постійно потрібно контролювати його рівень щупом.
Як стає зрозуміло, заміна масла - це дуже проста операція, яка не вимагає практично ніяких навичок. Більшість автолюбителів роблять це самостійно. Не варто забувати, що відпрацьоване масло не можна зливати в каналізацію або навіть на землю. Найкраще відвести його в найближчий автосервіс на утилізацію. Однак багато автолюбителів зберігають його в гаражі.
Несправність масляного насоса
Вона є частою причиною відсутності тиску на ВАЗ 2114. Цей насос виконаний за класичною схемою, і основу його складають дві шестерні. Завдяки їм і створюється тиск в системі. Масляний насос ВАЗ 2114 справно служить до 120 000 км. Після цього можуть початися проблеми. Пов'язані вони з зносом шестерень. У цьому випадку тиск, як правило, не пропадає повністю, лампа горить тільки на холостих обертах. Однак іноді буває, що тиск пропадає різко і на великих оборотах. В цьому випадку можна припустити несправність шестерні приводу.
Крім того, може забитися сітка маслоприемника або замерзнути зібрався на ній конденсат. У всіх випадках необхідно дістатися до насоса. Зробити це дуже непросто, але іншого виходу немає. Однак припускати несправність насоса слід тільки в останню чергу, коли нічого іншого не залишається.
В'язкість істотно впливає на тиск в системі мастила. Справа в тому, що через конструктивних особливостей, які має масляний насос ВАЗ 2114, в'язке масло він качає з більшою продуктивністю. Не варто думати, що чим густіше масло, тим краще для двигуна. Це не так. Більш того, застосування масла з великою в'язкістю в деяких випадках може привести до втрати потужності і значного скорочення ресурсу двигуна.
В цьому плані необхідно дотримуватись рекомендацій виробника. Тільки він може визначити оптимальне значення цього параметра. Крім того, не можна лити занадто рідкі ПММ, вони також шкідливі для двигуна, незважаючи на те, що істотно полегшують його запуск в холодну пору. Тим часом хороше масло має стабільну в'язкість при всіх температурах двигуна, що забезпечує достатній тиск.
Несправність датчика тиску
Тут відразу варто обмовитися. Якщо в дорозі загорілася контрольна лампа тиску масла, не варто тішити себе надіями, що це датчик, і з такою несправністю продовжувати рух. Це може бути що завгодно, і в більшості випадків (при русі з палаючої лампочкою) двигун заклинить. Є кілька способів перевірити датчик тиску масла ВАЗ. Один з них можна використовувати в дорозі. Для цього необхідно викрутити ДДМ і зробити кілька оборотів стартером.
Якщо з отвору потече масло, то тиск в системі є. Дотримуючись обережності, можна рухатися далі. При цьому слід враховувати, що датчик рівня масла може показувати недостатнє його кількість. Точно встановити несправність датчика тиску масла можна тільки заміною на справний. При цьому слід мати на увазі, що ця деталь не ремонтується. Це не має сенсу через її низьку ціну.
Коли немає запасного датчика тиску масла ВАЗ 2114, а купувати його не хочеться, можна спробувати знайти спеціальний манометр. Вставивши його в отвір, слід виміряти тиск в системі. На ХХ свідчення його повинні бути не менше 0.65 кг / см². Заміна датчика не представляє ніякої труднощі і може бути виконана навіть початківцями автолюбителями без сторонньої допомоги.