- Де розташований ДТОЖ?
- Види вимірників температури охолоджуючої рідини
- Ознаки несправності термодатчика ОЖ
- Датчик температури 402
- Як замінити ДТОЖ в 402 движку?
- ДТОЖ ЗМЗ 406
- Заміна ДТОЖ на прикладі двигуна Волги 31105
Наша сеть партнеров Banwar
Двигун будь-якого автомобіля є основним його пристроєм, який допомагає комфортному і швидкому пересуванню, а також підтримує роботу багатьох інших систем авто. Одним з показників справності мотора є його робоча температура. Підтримувати оптимальний стан движка, охороняти його від перегріву або переохолодження, очищати від забруднень, а також запобігати процеси корозії повинна особлива рідина - охолоджуюча (антифриз, тосол і т.д).
Але без належного контролю за температурою, навіть при наявності якісної охолоджуючої рідини, безперебійна робота системи неможлива.
Відстеження нагріву ОЖ лежить на плечах маленького приладу, який називається датчик температури охолоджуючої рідини.
Це невеликий пристрій відстежує температуру охолоджувача і передає отримані дані на приладову панель в салоні автомобіля.
Де розташований ДТОЖ?
Основною умовою коректної роботи приладу вимірювання подібного типу є його безпосередній контакт із середовищем вимірювання. Простіше кажучи - щоб датчик правильно вимірював температуру охолоджуючої рідини, чутливий його елемент повинен бути в цю рідину занурений.
Як правило, термодатчик розташовується в блоці циліндрів в корпусі термостата. Рідше - в голівці блоку. Іноді в системі присутні два прилади в обох місцях, що вимірюють різні показники - температуру рідини на виході з двигуна і на виході з радіатора.
Розташування, в залежності від того, яка це марка і який движок, може варіюватися, але головна умова завжди має залишатися незмінним - контакт ДТОЖ з рідиною.
Процеси, які регулюються системою автомобіля, грунтуючись на даних, отриманих з детектора температури ОЖ:
- регулювання випередження кута запалювання;
- коригування складу горючої суміші, яка подається в мотор;
- контроль за системою вентиляції і багато іншого.
Види вимірників температури охолоджуючої рідини
- Магнітний. Являє собою дві котушки з боків якоря. Одна з котушок приєднується до Термочутливість кабелю, а друга до контактів приладового щитка. Магнітне поле, яке змінюється при нагріванні ОЖ, призводить до руху якоря.
- Біметалічний. Являє собою пристрій, складене з двох металів з різним показником температурного опору. На різниці реакцій і будується визначення рівня нагріву і передача відповідної інформації.
- Напівпровідниковий. Один з найпоширеніших типів датчиків. Принцип роботи грунтується на зниженні показника опору при нагріванні у випадку з негативним коефіцієнтом приладу, або підвищенні, якщо детектор має позитивний коефіцієнт опору.
- Капілярний. Останній тип, не найпоширеніший на сьогоднішній день тип пристрою, вважається застарілим в силу того, що є не найточнішим і міцним приладом, в порівнянні з іншими типами детекторів температури ОЖ. Принцип роботи полягає в закипании речовини, розташованого в корпусі вимірювача, в результаті чого підвищується тиск, що призводить стрілку індикатора в рух.
Датчик температури ОЖ 405
Ознаки несправності термодатчика ОЖ
На що слід звернути свою увагу при можливій поломці вимірювального приладу в двигуні автомобіля:
- код помилки або текстове повідомлення, безпосередньо вказують на характер і місце несправності;
- миготіння індикатора термодатчика;
- утруднений запуск двигуна, незалежно від погодних умов;
- складності з зупинкою гарячого двигуна на холостих обертах;
- зупинка двигуна і складності при його повторному запуску;
- значний перевитрата палива;
- нехарактерний колір вихлопних газів.
Варто знати, що подібні ознаки можуть бути викликані не тільки несправність ДТОЖ. Так що, перш ніж купувати новий датчик, варто в першу чергу, перевірити рівень і якість охолоджуючої рідини. Цілком можливо, що вона просто вже відпрацювала своє і потрібно її заміна.
Також необхідно продіагностувати якість контактів на шляху до датчика і справність системи вентиляції.
Після цього, якщо всі вищеописані моменти в порядку, необхідно провести діагностику детектора за допомогою мультиметра і градусника.
Прилад необхідно демонтувати, підключити його до вимірника в режимі омметра, занурити в ОЖ і почати її нагрівати. В ту ж субстанцію опускається термометр і шляхом порівняння зі спеціальною таблицею (співвідношення градусів Цельсія і Ом) робимо висновки про працездатність приладу.
Перед зняттям ДТОЖ необхідно остудити двигун, злити охолоджуючу рідину і відключити акумуляторну батарею.
Щоб перевірити датчик температури 405 двигун також повинен бути охолоджений, а система знеструмлена.
Якщо у даного автомобіля раптом став несправний ДТОЖ, бортовий комп'ютер починає вважати температуру запуску движка рівною нулю і подає паливну суміш відповідного рівня збагачення. Так як даний рівень не підходить для реальної температури системи, запуск двигуна може виявитися проблематичним, або не стане проводитися зовсім.
Після того, як двигун нарешті вдається привести в робочий стан, датчик знову починає невірно трактувати зчитану інформацію, передаючи показання нагріву ОЖ, наприклад, рівними 80 градусам, через що доведеться постійно працювати педаллю газу, інакше прогріти автомобіль не вийде з -за того, що він буде глухнути.
Зворотною стороною поломки є перегрів мотора в дорозі, коли детектор показує температуру нижче фактичної, що також призводить до різного роду неполадок і може стати причиною виходу двигуна з ладу.
Датчик температури 402
Охолоджуючий комплекс в автомобілях моделі 402 проганяє ОЖ за допомогою водного насоса за системою, яка має вигляд кільця.
Пункти по яких проходить рідина, омиваючи систему:
- радіатор;
- патрубок;
- термостат;
- водяна сорочка;
- насос;
- патрубки;
- радіатор.
Крім вищеописаних пунктів, в систему охолодження також входять вентилятори і термодатчики.
Якщо виходить з ладу датчик температури 402 двигун перестає коректно функціонувати через те, що його температура не відповідає робочим нормам. Це потрібно своєчасно виявити і усунути неполадку до того, як вона призведе до ще серйозного пошкодження.
Як замінити ДТОЖ в 402 движку?
Для початку необхідно злити ОЖ в заздалегідь підготовлену тару.
Після цього від'єднати від приладу вимірювання температури дроти і викрутити його ключем відповідного розміру (у даної машини це 21).
Для полегшення заміни приладу можна зняти головку блоку циліндрів, після чого від'єднуємо дроти від відкрився нам датчика і відкручуємо вже його (ключем на 19).
Замінюємо прилад на справний, проводимо зворотні маніпуляції і запускаємо мотор для перевірки працездатності системи.
Не варто забувати і про те, що можливість діагностики справності ДТОЖ за допомогою мультиметра полегшує ремонт і позбавляє від необхідності збирати-розбирати систему зайвий раз.
ДТОЖ ЗМЗ 406
Як і для будь-якого іншого мотора, цього необхідний контроль температурного рівня для підтримки безперебійного функціонування в будь-яку погоду.
За допомогою такого простого приладу, як датчик температури 406 двигун може перебувати під постійним контролем системи, яка не буде йому давати перегріватися або переохолоджуватися.
Заміна ДТОЖ на прикладі двигуна Волги 31105
Перед проведенням ремонтних робіт необхідно злити охолоджуючу рідину.
Від'єднати дроти СУ двигуном від ДТОЖ натисканням на фіксатор.
Включити запалювання, виміряти свідчення на виході отсоединенной колодки за допомогою вольтметра. Отримані свідчення повинні рівнятися п'яти. Інші цифри - ознака несправності в системі живлення датчика.
ДТОЖ ЗМЗ 406
Так само, як і в попередньому випадку, використовуємо ключ №19 для демонтажу детектора, який перевіряємо за допомогою мультиметра способом, описаним вище в статті.
Перевіряємо таким же методом новий прилад, щоб переконатися в його справності перш ніж він буде встановлений.
Після чого проводимо всі маніпуляції в зворотному порядку і перевіряємо роботу ДТОЖ при заведеному моторі.
Не забувайте перевіряти стан ОЖ і своєчасно її замінювати, щоб уникнути неполадок, які можуть бути викликані забрудненням охолоджуючої рідини, або її відпрацюванням.
датчик температури на 402, 405 і 406 двигунах
Проблеми регулятора холостого ходу Газель РХХ
Де розташований ДТОЖ?Де розташований ДТОЖ?
Як замінити ДТОЖ в 402 движку?