Главная Новости Прайс-лист О магазине Как купить? Оплата/Доставка Корзина Контакты  
  Авторизация  
 
Логин
Пароль

Регистрация   |   Мой пароль?
 
     
  Покупателю шин  
  Новости  
Banwar

Наша сеть партнеров Banwar. Новое казино "Пари Матч" приглашает всех азартных игроков в мир больших выигрышей и захватывающих развлечений.

  Опрос  
 
Летние шины какого производителя Вы предпочитаете использовать?
 Michelin
 Continental
 GoodYear
 Dunlop
 Nokian
 Fulda
 Bridgestone
 Hankook
 Kumho
 Другие

Всего ответов: 1035
 
     
  Добро пожаловать в наш новый всеукраинский интернет-магазин!  

Датчик включення вентилятора: як він влаштований, де знаходиться і при якій температурі спрацьовує, як перевірити пристрій і замінити його у випадку несправності

  1. Функції датчика включення вентилятора
  2. Де знаходиться датчик і як він працює?
  3. різновиди
  4. біметалічний датчик
  5. восковий датчик
  6. терморезисторний датчик
  7. Датчики, що працюють на розрив або на замикання ланцюга
  8. При якій температурі спрацьовує датчик включення вентилятора?
  9. Як перевірити датчик включення вентилятора?
  10. В авто з карбюраторним двигуном
  11. В авто з інжекторним двигуном
  12. Як правильно зробити заміну датчика включення вентилятора?
  13. Як підібрати новий датчик?
  14. Скільки коштує датчик?
  15. Фотогалерея
  16. Відео «Перевірка і заміна датчика включення вентилятора»

Наша сеть партнеров Banwar

Двигун автомобіля перетворює в корисну роботу лише частина енергії згоряння палива. Значний відсоток йде на розігрів корпусу агрегату, який потрібно охолоджувати. Надійність функціонування системи охолодження безпосередньо залежить від справності проводки і датчика включення вентилятора.

зміст

[Розкрити]

[Приховати]

Функції датчика включення вентилятора

Датчик включення вентилятора призначений для виконання функцій:

  • активації крильчаткивентилятора при досягненні певної температури;
  • регулювання частоти обертання вентилятора при охолодженні (не на всіх автомобілях);
  • вимикання вентилятора, що оберігає силовий агрегат від переохолодження.

Де знаходиться датчик і як він працює?

Датчики включення вентилятора розташовуються на елементах системи охолодження. Точка установки розміщена на шляху потоку рідини, що подається з сорочки двигуна в радіатор. Це пов'язано з тим, що рідина в цій магістралі буде мати найвищу температуру.

Це пов'язано з тим, що рідина в цій магістралі буде мати найвищу температуру

Датчик автомобіля ВАЗ, встановлений в нижній частині радіатора

Можливі місця установки:

  • корпус термостата поза клапана;
  • голівка блока циліндрів;
  • нижній патрубок радіатора;
  • бокова частина радіатора.

На деяких автомобілях датчик суміщений з термометром охолоджуючої рідини. Включення вентиляторів виконується блоком управління за даними про температуру. При цьому на радіаторі є додатковий датчик, застосовуваний для роботи клімат-контролю або кондиціонера. Спрацювання будь-якого з пристроїв включає обидва вентилятора (на радіаторах двигуна і кондиціонера). Подібне рішення зустрічається на японських автомобілях.

На автомобілях можуть застосовуватися два датчика включення вентилятора, що стоять на вході і виході патрубків з радіатора. Подібна схема дозволяє підтримувати температуру в вузькому діапазоні.

різновиди

На автомобілях для включення вентилятора застосовуються такі типи датчиків:

  • біметалічний;
  • восковий;
  • терморезисторний;
  • датчик, що працює на розрив або на замикання ланцюга.

Перші два типи датчиків мають електромеханічну схему роботи і можуть бути двох різновидів:

  • одношвидкісний, оснащений єдиної контактною групою, що управляє вентилятором в одному діапазоні температур;
  • двошвидкісний, обладнаний парою контактних груп, налаштованих на роботу при різних діапазонах температур.

Незалежно від типу, датчики представляють собою металевий корпус, оснащений різьбою. Як матеріал корпусу застосовуються кольорові метали на основі міді (бронза або латунь), що забезпечують підвищену теплопровідність. На корпусі є шестигранник під ключ, службовець для установки деталі. На верхній частині датчика розташований роз'єм підключення проводки.

біметалічний датчик

У біметалічному датчику встановлена ​​металева пластина. У нормальному стані контакти розімкнуті. У міру нагрівання пластинка деформується і замикає ланцюг, подаючи сигнал, що управляє на реле включення електромотора крильчатки. Зустрічаються датчики, що активують мотор вентилятора безпосередньо без реле. При охолодженні рідини платівка повертає вихідну форму, і подача струму на двигун припиняється.

При охолодженні рідини платівка повертає вихідну форму, і подача струму на двигун припиняється

Принцип роботи датчика на карбюраторному двигуні

восковий датчик

Проводилися датчики, для яких в якості робочої речовини використовувався віск або церезит (або інша речовина, що володіє значним коефіцієнтом температурного розширення). У міру розігріву він розширювався і зсував металеву мембрану, пов'язану з контактами. У міру охолодження обсяг воску зменшувався, і під дією пружини контакти розмикалися.

У міру охолодження обсяг воску зменшувався, і під дією пружини контакти розмикалися

Датчик з восковим елементом

терморезисторний датчик

Терморезисторний датчик працює за принципом зміни опору резистора, встановленого в потоці рідини. Зміна температури фіксується електронним блоком, який перераховує значення температури відповідно до графіка.

Датчики, що працюють на розрив або на замикання ланцюга

Пристрої, з вмонтованим вентилятором при розриві ланцюга, часто зустрічаються на автомобілях японського виробництва. Перевірити тип датчика можна шляхом зняття штекера. При демонтажі колодки з датчика, що працює на розрив, відбудеться включення вентилятора.

При якій температурі спрацьовує датчик включення вентилятора?

Температурний діапазон спрацьовування датчика залежить від типу харчування двигуна. На карбюраторних машинах застосовуються пристрої з діапазоном включення в межах 82-110 ºС. Температура активації вибивається на корпусі деталі. На автомобілях однієї моделі можуть зустрічатися датчики, відтаровані на різну температуру.

Відповідно до стандарту, датчики розбиті на чотири групи по температурі роботи:

  • 82-87 ºС;
  • 87-92 ºС;
  • 92-99 ºС;
  • 104-110 ºС.

На російських автомобілях застосовуються датчики перших трьох груп. Двигуни іноземних автомашин розраховані на більш жорсткий температурний режим, тому на них часто зустрічаються пристрої четвертої категорії.

З початком використання систем розподіленого уприскування температура включення вентилятора визначається настроюванням блоку управління двигуном. Датчик просто передає інформацію про температуру в блок управління, який приймає рішення про включення вентилятора згідно закладеної програмі.

На інжекторних машинах можна запрограмувати порогові значення температури, при якій датчик включення вентилятора спрацює. Робити це треба акуратно, оскільки легко порушити температурний режим і пошкодити двигун.

Як перевірити датчик включення вентилятора?

Датчик включення можна перевірити, не знімаючи його з автомобіля, або в демонтованому вигляді. Перевірка не знятого пристрою дозволяє проконтролювати справність девайса, а діапазон температури спрацьовування можна перевірити, лише демонтувавши виріб з автомобіля.

Перевірка знятого датчика:

  1. Підготувати ємність, термометр і мультиметр. Мультиметр встановлюється в режим омметра.
  2. Помістити датчик у воду, нагріти її до необхідної температури. При невисокій температурі опір датчика показується, як нескінченне.
  3. Дочекатися моменту різкого зменшення опору. Перевірити температуру включення датчика.
  4. Поступово охолоджуючи воду, визначити температуру розмикання контактів.
  5. Порівняти отримані дані з паспортними значеннями.

При відсутності тестера датчик включення вентилятора можна перевірити контрольною лампочкою, яка запалюється в момент спрацьовування контактної групи.

Секретами перевірки датчика вентилятора ділиться автор відеоролика Дмитро Мазніцін.

В авто з карбюраторним двигуном

послідовність перевірки датчика на автомобілі з карбюратором:

  1. Вимкнути запалення.
  2. Акуратно зняти дроти з датчика. При демонтажі тримати руки і одяг на відстані від крильчаткивентилятора, оскільки пуск електродвигуна можливий і при вимкненому запаленні.
  3. З'єднати дроти в зарядному.
  4. Включити запалювання. Вентилятор повинен почати працювати. Якщо механізм обертатися не розпочав, то проблема криється в електродвигуні або проводці.

Допускається експлуатація двигуна автомобіля з замкнутими контактами проводки, що йде від датчика. Сполучені кабелі повинні бути ізольовані від замикання на кузов автомобіля.

В авто з інжекторним двигуном

Процедура перевірки датчика на инжекторном автомобілі:

  1. Зняти колодку роз'єму з датчика.
  2. Включити запалювання. На комбінації приладів може активуватися індикатор Check Engine, який вказує на помилку в системі охолодження.
  3. Запустити двигун. Через деякий час блок управління мотором перейде в аварійний режим і примусово запустить вентилятор на постійну роботу.
  4. Після приїзду в автосервіс потрібно провести діагностику автомобіля і видалити записані в блоки управління помилки.

Якщо включення вентилятора в аварійному режимі не відбувається, то проблема криється в приводі крильчатки або проводці. Автомобіль доставляється на сервіс за допомогою буксира або евакуатора.

Як правильно зробити заміну датчика включення вентилятора?

Типовий набір інструменту і пристосувань для заміни:

  • набір голівок;
  • подовжувач з тріскачкою;
  • плоскогубці;
  • викрутка з плоским жалом;
  • герметик;
  • головка для зняття датчика або відповідний гайковий ключ;
  • ємність для зливу рідини (на 5-6 л);
  • охолоджуюча рідина для доливання (0,4-0,5 л).

Послідовність кроків при заміні:

  1. Охолодити двигун до комфортної температури.
  2. Підставити ємність і злити охолоджуючу рідину з радіатора. Для доступу до крана зливу, можливо, буде потрібно зняти захист картера двигуна або пластикові бризковики. На деяких автомобілях потрібно демонтаж патрубка системи опалення.
  3. Відключити від датчика штекер проводки. Оглянути клеми, очистити від бруду і слідів окислення. Перевірити стан проводів, що підходять до штекера. При растрескивании чи інших дефектах ізоляції необхідно замінити зношений ділянку. Підключення нових проводів повинно виконуватися з дотриманням полярності.
  4. Викрутити несправний датчик. Прикладати велике зусилля не рекомендується, оскільки є ризик поломки радіатора. Для полегшення процесу допускається застосування рідин типу WD40. Для доступу до місця установки датчика може знадобитися зняття акумулятора, майданчики під нього або нагрівачі двигуна.
  5. Змастити різьблення нового датчика герметиком, призначеним для роботи в умовах підвищених температур.
  6. Встановити на датчик нове кільце ущільнювача. Повторне використання прокладок не рекомендується, оскільки не забезпечується герметичність стику.
  7. Вкрутити датчик на місце і затягнути з необхідним моментом.
  8. Встановити на датчик штекер проводки.
  9. Відновити рівень охолоджувальної рідини відповідно до інструкції по обслуговуванню автомобіля.
  10. Прогріти двигун до робочої температури і перевірити роботу нового пристрою. Протягом перших днів експлуатації уважно стежити за температурою охолоджувальної рідини. Це стосується в основному автомобілів вітчизняного виробництва, оскільки датчики часто бувають бракованими або налаштованими на неправильну температуру спрацьовування.

На деяких автомобілях після включення запалення проводиться діагностика нового датчика, яка полягає у включенні на 15-20 секунд вентилятора охолодження (на холодному двигуні).

Як підібрати новий датчик?

При покупці нового датчика рекомендується купувати пристрій того ж типу і діапазону, що і стояв раніше. Однак допускається заміна приладу на аналогічний, близький за характеристиками.

Рекомендації по вибору датчика:

  • робоча напруга датчика повинна відповідати напрузі в бортовій мережі;
  • штекер підключення повинен відповідати джгута проводки;
  • датчик повинен відповідати току в ланцюгу. Неприпустимо застосовувати в ланцюзі прямого підключення вентилятора пристрій, розрахований на роботу з реле;
  • температурний діапазон спрацьовування повинен бути близьким до маркування на несправному пристрої;
  • корпус датчика повинен мати різьбу і довжину різьбової частини відповідного розміру.

На сучасних автомобілях іноземного виробництва датчик включення вентилятора підбирається за оригінальними каталогами запасних частин.

Скільки коштує датчик?

Вартість датчика залежить від його типу і марки автомобіля.

Найменування Ціна, руб Біметалічний для вітчизняних автомобілів від 250 до 400 Датчик для бюджетних іномарок від 700 до 1500 Ціни актуальні для трьох регіонів: Москва, Челябінськ, Краснодар

Вартість датчиків на деякі види транспортних засобів може доходити до 3-6 тис. Рублів.

Фотогалерея

Етапи заміни датчика на автомобілі Daewoo Nexia.

Злив охолоджуючої рідини Демонтаж штекера проводки Старий датчик, покритий брудом Установка штекера на місце

Відео «Перевірка і заміна датчика включення вентилятора»

Відеоурок по заміні і перевірці датчика знятий каналом АвтоМалярка c Нулі.

Як перевірити датчик включення вентилятора?
Як підібрати новий датчик?
Скільки коштує датчик?
Де знаходиться датчик і як він працює?
При якій температурі спрацьовує датчик включення вентилятора?
Як перевірити датчик включення вентилятора?
Як правильно зробити заміну датчика включення вентилятора?
Як підібрати новий датчик?
Скільки коштує датчик?
 
  Обзор категорий  
 
Шины
 
     
 
  Специальное предложение  
   
     
     
Доставка осуществляется в города:
Александрия, Белая Церковь, Белгород-Днестровский, Бердичев, Бердянск, Борисполь, Боярка, Бровары, Бердичев, Васильков, Винница, Вознесенск, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Евпатория, Ивано-Франковск, Измаил, Изюм, Каменец-Подольский, Керч, Кировоград, Ковель, Комсомольск, Конотоп, Краматорск, Кривой Рог, Кременчуг, Ильичевск, Луганск, Лубны, Луцк, Львов, Павлоград, Мариуполь, Миргород, Мелитополь, Мукачево, Николаев, Нежин, Никополь, Новая Каховка, Новоград - Волынский, Нововолынск, Одесса, Обухов, Павлоград, Пирятин, Прилуки, Полтава, Первомайск, Ровно, Славянск, Симферополь, Смела, Стрий, Сумы, Севастополь, Северодонецк, Тернополь, Ужгород, Умань, Харьков, Хмельницкий, Херсон, Феодосия, Чернигов, Черновцы, Южноукраинск, Ялта.

© 2009 - 2010 Интернет-магазин автотоваров и запчастей авто34

Каталог украинских интернет-магазинов