Датчик абсолютного тиску (MAP-Sensor) на ВАЗ
Наша сеть партнеров Banwar
Ідея використовувати ДАТ (Датчик Абсолютного Тиску, він же МАП-Сенсор) для оцінки кількості споживаного двигуном повітря замість звичного ДМРВ (MAF) на вітчизняній системі уприскування Січень 5 витає вже давно. Першопричина - криза ДМРВ 2003 - 2003 рр, коли датчик раптом став неймовірно доріг і шахраї, навчившись їх відмивати, скуповуючи «трупи» по автосервісах, викинули на ринок величезну кількість контрафакту. Так само по країні прокотилася хвиля крадіжок ДМРВ прямо з автомобілів. Багато хто ще пам'ятає спеціальний замок для ДМРВ ( «пояс вірності»), що з'явився в продажу в той час. Саме тоді почався посилений пошук апаратних і програмних рішень для «імплантації» ДАТ на вітчизняну систему уприскування ВАЗ.
Переваги установки ДАТ - більшу швидкодію, висока надійність і невибагливість МАП-сенсора роблять переробку дуже привабливою. Тим більше що багато іномарки абсолютно серійно оснащуються подібними системами. Забігаючи вперед, скажу що як би там не було, система з ДМРВ (MAF) на атмосферному двигуні більш краща, тому що володіє більшою точністю вимірювання і застосування MAP на серійному двигуні недоцільно. Наприклад, з ДАТ практично неможливо «вписатися» в норми токсичності EURO-III. Та й ситуація з ДМРВ плавно вирішилася, тому абсолютно нелогічно використання «обхідний» технології на серійному автомобілі.
Інша справа - тюнінг. Особливо зачіпає вхідну систему, наприклад, 4 х-дросельний впуск, де застосування ДМРВ просто фізично неможливо. Російські чіп-тюнери систему уприскування без ДМРВ вперше застосували в автоспорті. UncleSam ще в 90-х роках минулого століття на базі серійного блоку Січень 5, розробив власну систему уприскування для автогонок J 5-Sport , Яка і понині успішно використовується спортсменами. Правда, по ДАТ в J 5-Sport проводиться тільки корекція по атмосферному тиску, всі основні розрахунки використовують в якості фактора навантаження обертів / дросель.
Хоча спроби адаптувати серійний софт прошивок для роботи в ДАТ велися постійно (мені відомо кілька більш-менш робочих проектів), в даний час становить інтерес тільки розробка J 5SPT 0005 (J 7SPT 0005) від SMS-Software. Це єдина на сьогоднішній день розробка, написана практично з нуля, має правильний алгоритм усереднення і перерахунок тиску (розрідження) в наповнення.
Як «опорного» при проектуванні системи був обраний датчик T-MAP виробництва Siemens - VDO, маркування VW AG 03 D906 051 Siemens SME 5 WK 96930 -R. Вибір датчика не випадковий - по-перше, датчик закріплюється на впуску безпосередньо, без підвідних патрубків; по - друге, наявність вбудованого датчика температури повітря на впуску; ну і по-третє, що не менш важливо, наявність готової тарировки від виробника.
Технічні характеристики T-MAP Специфікація Siemens-VDO
У прошивці немає прив'язки до конкретного типу використовуваних датчиків, користувачі програми ChipTuning Pro без проблем зможуть перекалібрувати прошивку під практично будь-яку пару ДАТ + ДТВ.
Фізична установка ДАТ на автомобіль не повинна, по ідеї, викликати жодних труднощів (як з'ясувалося і не викликає) - всього лише вибрати для нього підходяще місце, просвердлити отвір для датчика і два - що б закріпити його. Обраний нами датчик має власне кільце ущільнювача, що забезпечує герметичність системи.
Далі - про те, що використання конкретного датчика - зовсім не жорстко поставлену умову, систему можна відкалібрувати під будь-який (крім датчиків з «зворотної» характеристикою) ДАТ і ДТВ. Досить знати нахил і зміщення ДАТ і тарировки ДТВ.
На фотографіях - установка датчика GM від моновприсковий Ниви і ДТВ, зробленим з ДТОЖ. Датчик Абсолютного Тиску підключається через трубку, Датчик Температури повітря - встановлений на місці, де раніше розташовувався ДМРВ. Для цікавих - фотографії зняття характеристик з датчика GM Maximus-му: фото 1 фото 2
Як виготовити ДТВ з ДТОЖ ВАЗ читайте тут
Застосування даного технічного рішення орієнтоване на автомобілі будь-якого ступеня форсування.
ПО для блоків Січень 5 .1 і J 5-On-Line Tuner