Наша сеть партнеров Banwar
За всю історію автомобільної промисловості незалежної України повноцінним виробництвом автомобілів займалися тільки на «ЗАЗі» і «ЛуАЗі» (там збирали «Таврії», «Славути» і «Волинянки»). На інших підприємствах, в тому числі нових, збирали легковика крупновузловим методом, використовуючи готові машинокомплекти, вироблені на інших заводах. Втім, що процвітали в 2000 - 2001 роках складальні виробництва поступово закривалися. Так сталося з «КримавтоГАЗ», Карзая, авторемонтними заводами (останнім про припинення зборки ВАЗів недавно заявив херсонський «Анто-Рус»). До 2005 року «дожили» лише чотири найбільших підприємства ( «ЗАЗ» з філією в Іллічівську, «ЛуАЗ», «КрАСЗ», «Єврокар»), які заявили про наміри будувати повноцінні заводи зі зварювальним, фарбувальним і складальним конвеєрами. Всі вони вже в 2004 році крупновузловим методом збирали по кілька десятків тисяч автомобілів на рік (за даними Держкомстату, в 2004 році в Україні в цілому було випущено 178 тис. Одиниць), і без поглиблення процесу виробництва подальше їх розвиток стало неможливим. Щоб почати будівництво зазначених потужностей, «КрАСЗ» і «ЛуАЗ» затвердили в 2004 році інвестиційні програми, що передбачають користування податковими пільгами до 2008 року. «ЗАЗ» працює на таких умовах з 1998 року, а «Єврокар» має преференції завдяки своєму розташуванню у вільній економічній зоні «Закарпаття». Пільги разом з підвищенням мит на нові та вживані легкові авто, імпортовані в Україну (що призводять до зростання цін на ввезені в країну машини), дозволяють вітчизняним автозаводам нарощувати обсяги виробництва, збільшувати свою частку внутрішнього ринку і розраховувати на експортні поставки (насамперед - в Росію) . Якщо всі плани вітчизняних автовиробників збудуться, через кілька років в нашій країні будуть працювати чотири сучасних заводу потужністю 50 - 300 тис. Автомобілів кожен.
Заводів менше, машин - більше
Чотири роки тому в Україні працювало більше складальних заводів, ніж сьогодні. Так, в 2001 році на краснодонське «Автоагрегат» випускали УАЗи, на КАРЗ-5 - «Москвичі», а «Волги», «Газелі» та інші ГАЗи збирали відразу на декількох підприємствах - сімферопольському «КримавтоГАЗ», київському КАРЗ-1, « Чернігівавтодеталі »і« КременчукавтоГАЗ »(нині -« КрАСЗ »). Два роки тому «ГАЗ» передав право ексклюзивного дистриб'ютора корпорації «АІС», яка випускає ГАЗи тільки на одному, власному заводі - «КрАСЗ». Тим часом, в 2001 році ВАЗи збирали тільки на «ЛуАЗі», а в 2004-му виробництвом машин під цією маркою займалися чотири підприємства, причому «ЗАЗ» - дрібновузловим методом (чого в 2001 році не було). Таким чином, чотири роки тому збірка легкових автомобілів в Україні здійснювалася на більшій кількості заводів, але разом вони випустили в п'ять разів менше машин, ніж у 2004-му (178000 од.).
Сергій Матусяк
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.