Наша сеть партнеров Banwar
Головка блоку циліндрів (ГБЦ) є одним з найважливіших вузлів приводний системи Деу Матіз . Саме ГБЦ відповідає за підпал горючої суміші в циліндрах, за уприскування палива і випуск відпрацьованих газів. Крім цього, ГБЦ бере участь в охолодженні і мастилі двигуна.
Найбільш вразливим місцем головки блоку циліндрів є прокладка , Яка розташовується між фланцем блоку циліндрів і фланцем ГБЦ. Прокладка не дає просочуватися вихлопних газів назад в камеру згоряння, вона піклується про гарний рівень компресії в циліндрах і не дає охолоджуючої рідини змішуватися з руховим маслом.
Зношена прокладка може стати причиною серйозних поломок двигуна внутрішнього згоряння: виникнення задирів на робочій поверхні циліндрів, поява нагару на поршневий групі, пошкодження посадочних місць клапанів і таке інше.
На необхідність заміни прокладки ГБЦ натякають:
- Густий білий дим з вихлопної труби
- У антифриз просочується масло (в розширювальному бачку з'явилися масляні плями)
- Рухове масло втратило в'язкість через те, що в мастило просочується антифриз
- Пропала компресія в деяких циліндрах
- та ін.
Робота по заміні прокладки ГБЦ є дуже-дуже трудомісткою. Справа в тому, що крім заміни самої прокладки потрібно буде усувати ще і наслідки цієї поломки. Зрозуміло, що кожен випадок зносу ущільнювача є унікальним. Іноді виходить обійтися одній тільки чищенням від нагару поршнів. Іноді потрібно повністю чистити систему охолодження і мастила ДВС. І так далі.
У цьому огляді НЕ будуть описуватися додаткові роботи. Обмежимося лише зміною прокладки ГБЦ.
Що потрібно для заміни прокладки ГБЦ Деу Матіз?
Потрібно відразу відзначити, що грамотно зняти головку блоку циліндрів зможе тільки майстер з досвідом (розряд автослюсаря не нижче 4). Новачкові ж краще не влазити в ГБЦ.
При проведенні обслуговування ГБЦ нам знадобляться:
- Ємності для зливу масла і антифризу
- Набір накидних і ріжкових ключів, головки з тріскачкою
- Набір викруток
- свічковий ключ
- Лампа для підсвічування
- Маркер (для позначки провідних колодок)
Необхідна і сама прокладка. При її виборі варто врахувати, що на довговічність ущільнювача впливає не стільки якість самої прокладки, скільки грамотність її установки. Тобто якщо поставити найдорожчу прокладку з перекосом або якщо під прокладку потрапить якийсь засмічення, то довго такий ущільнювач все одно не проходить.
Процес заміни прокладки ГБЦ
- Заганяємо машину на майданчик з оглядовою ямою. Глушимо авто.
- Заглядаємо під капот і відкидаємо клеми від АКБ. Можна зняти і сам акумуляторний блок, щоб було більше простору.
- Демонтуємо систему повітряної фільтрації. Для цього потрібно послабити хомут на впускний гофре. Викручуємо кріплення системи підготовки повітря (3 болтика). Не забудьте вийняти датчик температури впускного повітря (щоб його зняти, потрібно натиснути на пружинний фіксатор). Також, не забудьте зняти шланг продувки картера двигуна.
- демонтуємо декорацію над бампером (Кріпиться 4 болтиками). З боку головного світла потрібно відтягнути боковину декорації, щоб зняти її з засувок (це робиться з 2 сторін). Не забудьте від'єднати роз'єми поворотников. Деякі майстри не знімають декорацію. В такому випадку її потрібно просто закрити щільною тканиною.
- Якщо знімалася декорація, то знімаємо і фари головного світла (Кожна фара кріпиться 3 болтиками + отщелкивали дротову колодку).
- Тепер необхідно злити моторне масло і антифриз. Відкручуємо кришки на бачках. Ліземо в яму і знімаємо захист. Спочатку виливаємо рухове масло. В іншу ємність зливаємо антифриз.
- Виймаємо бачок омивача і бачок антифризу. Відводимо їх в сторону.
- Нам відкрився доступ до захисного кожуха ременя ГРМ. Знімаємо кожух (тримається на 4 болтах).
- На випускному колекторі відкручуємо термозахист (тримається на 3 болтах).
- Відключаємо датчик положення дросельної заслінки.
- Відключаємо клапан холостого ходу.
- Від'єднуємо дроти від свічок і викручуємо свічки.
- Піднімаємо домкратом район переднього колеса і підкладаємо наставку, щоб колесо вільно прокручувалося. Повторюємо цю роботу із зворотного боку.
- Тепер необхідно виставити зубчасте колесо ГРМ в положення верхньої мертвої точки (ВМТ). Просто з'єднуємо маркування на шестерні з маркуванням на корпусі. Послабивши натяжна ролик, знімаємо ремінь ГРМ.
- Знімаємо трос дросельної заслінки і відкидаючи його в сторону.
- Знімаємо дротову колодку з трамблера і викручуємо кріпильні болти трамблера. Маркуємо на трамблере і корпусі ГБЦ його положення.
- Від'єднуємо дротову колодку лямбда-зонда.
- Відкручуємо кріплення випускного колектора і знімаємо його.
- Знімаємо з кришки ГБЦ шланг підведення розрідження до вакуумного підсилювача.
- Висмикуємо провідні колодки з форсунок.
- Ощелківаем дротову колодку з регулятора ЄДР.
- Знімаємо провідні колодки з температурних датчиків (2 шт.).
- Знімаємо патрубок абсорбера з впускного колектора.
- відкручуємо шків коленвалу (Попередньо скидаємо ремінь, бажано відпустити натяжна ролик).
- За шкивом знаходиться захисна кришка (тримається на 6 болтах). Знімаємо її.
- Від'єднуємо всі залишилися провідні колодки і патрубки.
- Знімаємо кришку ГБЦ (тримається на кріпленні, відкручуємо його)
- Знімаємо сам ГБЦ (тримається на 8 болтах).
- дістаємо прокладку
- Після того, як усунені наслідки прориву ущільнювача, до ідеального витираємо фланці блоку циліндрів і ГБЦ. Деякі фахівці радять пройтися по фланців лезом ножа і зверху ще зробити протирання спиртом.
- При установці нової прокладки ні в якому разі не можна користуватися ні герметиком, ні клеєм.
- Всі отвори під кріплення ГБЦ потрібно продути стисненим повітрям.
- Перед установкою головки блоку циліндрів потрібно обов'язково встановити циліндри в таке становище, щоб вони знаходилися на одній висоті.
- Шток повинен перебувати в положенні ВМТ для 1 циліндра.
- Проводимо збірку вузла в зворотній послідовності.
додаткова інформація
Варто звернути увагу, що разом з прокладкою зноситися можуть і самі поверхні фланців блоку циліндрів і ГБЦ. У такому випадку їх потрібно шліфувати на спеціальному обладнанні. Воно є тільки в спеціалізованих сервісних центрах. Якщо фланці піддавалися шліфовці, то обов'язково потрібно використовувати ущільнювач з більшою товщиною (з поправкою на шліфування).
Також, потрібно звернути увагу, що головка блоку циліндрів притягається кріпленням до блоку циліндрів за спеціальною схемою (її можна знайти в мануалі до авто). Не потрібно забувати і про силу затяжки болтів, її обов'язково потрібно контролювати з використанням динамометричного ключа.
Що потрібно для заміни прокладки ГБЦ Деу Матіз?Що потрібно для заміни прокладки ГБЦ Деу Матіз?