Наша сеть партнеров Banwar
Зниження потужності, зрослий витрата палива і масла, висока димність вихлопних газів, порушення температурного режиму роботи двигуна - все це з великою ймовірністю вказує на порушення роботи турбокомпресора, але це не завжди справедливо, так як дефекти інших деталей і вузлів двигуна призводять до аналогічних симптомів.
Часто турбокомпресор знімають з двигуна без попередньої перевірки необхідності цього, не переконавшись у нормальній роботі інших, пов'язаних з турбокомпресором, систем і агрегатів. Досить повну діагностику турбокомпресора можна провести на двигуні, не знімаючи і не розбираючи його - це дозволить уникнути неправильного рішення і втрати часу.
1. Огляд турбокомпресора без зняття з транспортного засобу:
- Відключіть і огляньте патрубки. Патрубок, що з'єднує турбокомпресор з впускним колектором двигуна або интеркуллером. На більшості двигунів можна від'єднати патрубок, що з'єднує повітряний фільтр з патрубком подачі повітря в турбокомпресор. Вони повинні бути сухим або з дуже незначними слідами запотівання масла. Якщо в патрубках і на вході в турбокомпресор рясне масло і в двигуні підвищена витрата масла, потрібно дуже чітко розділити, що є причиною витрати масла - несправність турбокомпресора або знос двигуна. Або те й інше, то в якій мірі, і з чого слід починати ремонт;
- Огляньте лопатки. Вони повинні бути без зазубрин і вибоїн, що не погнуті, правильної форми, з невеликим проміжком повторюючи проточну частину холодної равлики. Якщо є ушкодження лопатей, турбокомпресор підлягає ремонту або заміні ;
- Посувайте вал в осьовому напрямку - люфт на руку відчуватися не повинен або він незначний до 0,05 мм. Якщо є більший осьової люфт - турбокомпресор підлягає ремонту або заміні;
- Посувайте вал в радіальному напрямку. В цьому випадку люфт на руку добре відчутний до 1,00 мм. При цьому якщо вивести вал в крайнє радіальний напрямок і провернути - його лопатки не повинні зачіпати за холодну равлика. Якщо лопатки зачіпають або люфт вище норми - турбокомпресор підлягає ремонту або заміні;
- Огляньте патрубки, фланці, корпус підшипників, корпуси турбіни і компресора на предмет наявності тріщин. Тріщини на корпусі з'являються через певний час експлуатації майже у всіх турбокомпресорів, незалежно від їх марки і області застосування. При наявності тріщин турбокомпресор підлягає ремонту або заміні;
- Якщо є падіння потужності двигуна і при всіх проведених операціях нічого не виявлено, то слід ретельно перевірити герметичність вхідного і вихлопного трактів. Слід враховувати, що сучасні автомобілі разом зі складною системою регулювання подачі палива мають не менш складну регулювання ступеня наддуву. Відмова будь-якого елементу в системі регулювання ступеня наддуву може привести до падіння тяги (або) підвищеної витрати палива. Падіння потужності двигуна може бути також наслідком неправильного регулювання паливної апаратури у дизелів, паливної автоматики і налаштування системи запалювання бензинових двигунів;
- Звуки помпажа турбіни. Заведіть двигун і погазуйте. Якщо на високих оборотах ви слухаючи не природні хлопки то швидше за все турбіна неправильно налаштована або має пошкодження. Більш детально дізнатися про помпажа Ви можете прочитати тут .
2. Визначення причин несправностей і способів їх усунення за допомогою таблиці.
Для більш професійної оцінки стану турбокомпресора, слід звертатися на спеціалізоване підприємство по виготовленню нових і ремонту будь-якої складності турбокомпресорів - Мелітопольський завод турбокомпресорів - Турбоком