Наша сеть партнеров Banwar
У квітневому номері журналу «За кермом» показувалися способи перевірки електричного кола бензонасоса на ВАЗ-2110 ... 2112. Будемо вважати, що вона справна: насос звично дзижчить. Але чи означає це, що бензин нормально надходить до форсунок? Ні! Тут можуть зустрітися свої неполадки.
Почнемо з самого простого. Знімаємо захисний ковпачок штуцера (фото 1),
підкладемо знизу ганчір'я, щоб не окропити моторний відсік бензином, і жалом тонкої шлицевой викрутки натиснемо на золотник штуцера. Тонка, слабка цівка бензину говорить про низький тиск в паливній рампі - причину доведеться шукати. Якщо бензин бризне з хорошим напором, є надія, що тиск близько до норми (2,8-3,2 бар), залишається його виміряти манометром. Фахівці сервісу роблять це паливними манометрами з перехідниками. Ми ж скористаємося простим, від шинного насоса. Важливо лише, щоб межа вимірювання був не менше чотирьох бар. Знадобиться ще шматок бензостійк шланга довжиною 150 мм з внутрішнім діаметром 10-12 мм, а до нього два хомута.
Ковпачком колісного вентиля вивернемо золотник з штуцера паливної рампи (тиск вже стравили) (фото 2).
На штуцер надягаємо шланг манометра і затягуємо хомутом. Включаємо запалювання, не заводячи двигун: через дві секунди тиск палива в рампі має піднятися до 2,8-3,2 бар і на цьому рівні стабілізуватися (фото 3).
Якщо воно значно нижче (близько 1 бар) і залишається таким тривалий час, потрібно перевірити прямого трубопроводу 4 (див. Рис.) - швидше за все, вона засмітилася. Тут два проблемних місця: паливний фільтр 5 і сітка бензонасоса 2.
Спочатку перевіримо фільтр. Він знаходиться під днищем кузова біля бензобака (фото 4).
Якщо він в порядку, подивимося сітку насоса. Виймаємо бензонасос з бака, знімаємо сітку і промиваємо. Перед установкою бензонасоса дуже корисно перевірити герметичність і надійність під'єднання його трубки (стрілка на фото 5)
до паливної магістралі. Ви, звичайно, запитаєте, що робити, якщо подає магістраль чиста, насос дзижчить, а тиск низький. Міняти насос! Він зношений. А буває і так, що насос працює, а тиску в рампі взагалі немає! Таке трапляється взимку, якщо на дні бензобака багато води. Ставши на сітці насоса, вона перерве надходження в нього бензину. Що робити? Розводити під бензобаком багаття, підігрівати його паяльною лампою або іншим джерелом вогню - ні в якому разі. Краще вже зняти бензонасос і очистити від льоду. Інший варіант - для неквапливих: закотити автомобіль в тепле приміщення і чекати ... До речі, в цьому випадку має сенс заодно злити з бензобака воду. Справа клопітка, зате вдячна.
Але ось ми переконалися в тому, що тиск в рампі нормальне. А чи надходить бензин в циліндри двигуна? Це не факт! Форсунки можуть засмічуватися, подача палива знижується, а то і повністю припиняється. Але іноді на форсунки не надходить сигнал управління, хоча самі вони справні.
Контроль починаємо з огляду свічок запалювання. Вологі - значить, паливо надходить. Сухі? .. Тоді перевіримо пробником сигнал на роз'ємі джгута форсунки (фото 6).
Є, а свічки сухі? Доведеться відвернути гвинти кріплення рампи і підняти її під впускним колектором, щоб стало видно сопла форсунок. Включаємо запалювання і провертивается стартером коленвал двигуна. Не видно цівок бензину? Значить, доведеться форсунки зняти і, швидше за все, замінити новими. Правда, майже в кожному серйозному сервісі вам запропонують їх промити. Поцікавтеся цінами: якщо новий комплект форсунок трохи дорожче промивання, перевагу варто віддати заміні. Адже у старих форсунок бувають і вікові хвороби.
За матеріалами журналу «За кермом» 5/2004.
Діагностика бензонасоса і форсунок ВАЗ-2110-12
5 (100%) 1 голос [а]
Що робити?
А чи надходить бензин в циліндри двигуна?
Сухі?
Є, а свічки сухі?
Не видно цівок бензину?