Наша сеть партнеров Banwar
«Коли мені було п'ятнадцять років, і я збирав на новенький мопед» ... Безумовно, всі пам'ятають слова цієї відомої пісні. І ще зовсім недавно ці слова втілювали в життя багато російські школярі. Ціна на даний транспортний засіб було досить прийнятною, та й купити звичайний мопед було справою нескладним. А найголовніше, що і права на водіння мопеда не були потрібні. Катайся собі в школу, в магазин, на дискотеку. Ще не пересядеш на більш доросле транспортний засіб. Але часи змінилися.
Розмови про необхідність введення водійських прав на мопеди з'явилися ще в далекому 2010 році, коли органи ГИБДД оприлюднили невтішну статистику. Так, тільки за першу половину року з вини водіїв мопедів сталося 2676 ДТП. Причому, 118 осіб загинуло, а 3046 - отримали тілесні ушкодження різного ступеня тяжкості. Причиною ДТП однозначно визнавалися слабка теоретична і практична підготовка водіїв мопедів. Тоді ніхто не перевіряв знання ними найпростіших правил дорожнього руху. Але ж сісти за кермо мопеда міг взагалі будь-яка людина в будь-якому фізичному і психічному стані. Безумовно, це підвищувало ризик виникнення ДТП на вулицях і дорогах країни. Тому абсолютно логічним виглядає рішення законодавців про внесення змін до Федерального Закону «Про безпеку дорожнього руху», відповідно до якого встановлена нова категорія транспортних засобів під знаком «М». До даної категорії тепер офіційно закріплені мопеди і легкі квадроцикли. Крім того, згідно з ч.2 ст.26 даного Федерального Закону, право на керування транспортними засобами категорії «M» і підкатегорії «A1» надається особам, які досягли шістнадцятирічного віку. Такі нововведення передбачають, в першу чергу, заборона користуватися мопедами і скутерами школярам, які не досягли 16-ти річного віку (що раніше не було рідкістю). По-друге, тепер для управління зазначеними транспортними засобами потрібні водійські права. Дані зміни були прийняті ще 5 листопада 2013 року. Однак до нинішньої весни по дорогах Росії безперешкодно ганяли мопеди і скутери, і мало хто з працівників ДАІ їх зупиняв. Чому ж «Мотика» вирішили зайнятися саме зараз?
Відповідь на подив простий. Не потрібно забувати, що ми живемо в Росії, де між прийняттям Закону та встановленням механізмів його реалізації проходять роки. Незважаючи на те, що водійські права для мопедів і скутерів встановлено 5 листопада 2013 року, правила видачі цих «посвідчень» прийняті лише через рік. І тільки з кінця 2014 року держава почала видавати водійські права на ці категорії транспортних засобів. Відповідно, ГИБДД, розуміючи цей стан справ, дозволяло власникам мопедів і скутерів користуватися ними без водійських прав, які неможливо було отримати.
Минулої зими питання про водійських правах на мопеди та скутери не піднімалося в зв'язку зі своєю неактуальністю. Адже за нашими зимовими дорогами простіше кататися на снігоходах або санях. «Мотика» в цей час чекали на свій зоряний час в гаражах і на лоджіях квартир. Але закінчилася зима, розтанув сніг, і настав новий скутерного сезон. І ось тут для скутеристів грянув грім. Виявилося, що для водіння цими невибагливими транспортними засобами потрібні права. І чи є сенс їх отримувати? Адже, по-перше, з моменту їх отримання водій «мотика» стає повноправним учасником дорожнього руху. А, значить, на нього поширюються, в тому числі, норми Кодексу про адміністративні правопорушення щодо порушення правил дорожнього руху. Але ж до цього скутеристи в разі проблем на дорозі могли обійтися штрафом до 1000 рублів. По-друге, для отримання водійських прав необхідно пройти повний курс навчання в автошколі (100 годин «теорії» і 16-18 годин «практики») і здати іспит. Чи не простіше почекати до 18 років і при тих же зусиллях отримати права «повноцінних» категорій ? Мабуть, такої ж думки дотримуються більшість нинішніх школярів, адже з початку 2015 року з усієї країні видано лише близько 20000 водійських прав на керування мопедами та скутерами.
Незважаючи на позитивні моменти прийнятих в законодавство змін, які покликані поліпшити безпеку учасників дорожнього руху, не хотілося б, щоб мопеди і скутери зникли з автомобільної карти Росії. Адже для багатьох людей у віддалених сільських районах країни ці транспортні засоби є необхідною умовою пересування. Без мопедів вчасно потрапити на роботу і в школу, які знаходяться в 10 кілометрах від будинку, буде вкрай важко. На наш погляд, такий стан може негативно позначитися на логістиці і навіть економіці держави. Тому вбачається за необхідне спростити порядок отримання водійських прав категорії «М», замінивши, наприклад, іспит на залік.
Втім, це питання часу. А поки можемо порадити сільським автолюбителям пересісти зі скутерів на мопеди для мотокросу. У ГИБДД ці спортивні снаряди не підпадають під визначення механічних транспортних засобів. Тому для управління даними мопедами за законом не потрібно отримання водійських прав . Безумовно, по міських дорогах на цих «Мотика" не покатаєшся, але для сільських жителів дане рішення бачиться тимчасовим виходом з положення, що склалося.
Костянтин Бернатович, 28.05.2015г.
Передрукування заборонено. Авторські права охороняються законом.
Рекомендуємо відвідати:
Чому ж «Мотика» вирішили зайнятися саме зараз?
І чи є сенс їх отримувати?