Наша сеть партнеров Banwar
В даній статті поговоримо про ДМРВ - датчик масової витрати повітря, розповімо що це таке, основний принцип роботи і обслуговування.
Що це таке?
ДМРВ - це датчик масової витрати повітря. Він служить для визначення кількість повітря, що йде на наповнення циліндрів при роботі двигуна. Датчик встановлений у впускному тракті після повітряного фільтра і є одним з головних при роботі системи упорскування.
Як він працює? У двигун приблизно повинно потрапляти за один такт 1 частина палива і 14 частин повітря, тоді мотор буде працювати в оптимальному режимі. Якщо порушити це взаємовідношення, буде або зменшення потужності двигуна або перевитрата палива.
ДМРВ необхідний, щоб вимірювати ідеальне кількість надходження в двигун повітря. Він розраховує кількість повітря і після цього відсилає інформацію головного комп'ютера, який на підставі цих даних вже розраховує кількість необхідного палива.
Чим більше ви тиснете на педаль газу, тим більше повітря надходить у двигун. ДМРВ це фіксує і дає команду головного комп'ютера збільшити кількість палива. Якщо ви їдете рівномірно, то витрата повітря не великий, а значить і витрата палива буде також невеликим. І за цим стежить датчик масової витрати повітря, який вимірює кількість повітря, що надійшло в двигун. Датчик встановлюється між повітряним фільтром і впусканням двигуна.
Виміряти кількість повітря, що надійшло в двигун, - значить, визначити навантаження двигуна. Коли водій натискає на педаль газу, дросельна заслінка відкривається і кількість всмоктуваного повітря збільшується. Ми говоримо: навантаження збільшилася. І навпаки, педаль відпустили - навантаження зменшилося. Все це завдання для ДМРВ.
Як працює і обслуговування
Датчик складається з проводу з платини діаметром 70 мкм, встановленого в вимірювальної трубці, розташованої перед дросельною заслінкою. Робота заснована на принципі сталості температури. При експлуатації платиновий дріт ДМВР неминуче забруднюється. Для запобігання забруднення після вимкнення двигуна провід протягом 1с розжарюється до температури 1000 З. При цьому вся налиплого на нього бруд згоряє. Цей процес контролюється електронним блоком управління .
Датчик витрати повітря простий і надійний в експлуатації, але це не означає, що його ремонт потрібно проводити самостійно. У разі його поломки краще звернутися до фахівців і якщо датчик витрати повітря перестав працювати - його змінюють на новий. Неможливість ремонту - це недолік ДМРВ, адже вартість нового велика.
Недоліком також є, що він вимірює об'єм повітря, що поступає. Оскільки для визначення необхідної кількості палива потрібне визначення маси повітря, необхідне коригування показань датчика відповідно до щільності повітря. Для вирішення цієї проблеми в повітрозабірник поруч з датчиком витрати ставлять датчик температури повітря. Одним з напрямків модернізації ДМРВ є - датчик вимірювання тиску.
Датчик масової витрати повітря дуже вимогливий до стану повітряного фільтра. У нього забруднюються платинові спіралі. Промити їх можна за допомогою очищувача карбюратора, але якщо зробити це неправильно - доведеться купувати новий.
Що це таке?Що це таке?
Як він працює?