- ідея снасті
- Переваги снасті в порівнянні з донкою-закидачкою і упіймати
- Основні недоліки
- Як зробити донку з гумовим амортизатором своїми руками?
- Основна волосінь
- повідці
- гачки
- трафаретка швидкознімна
- гумовий амортизатор
- вантаж
- вантажний шнур
- Буй
- Особливості виготовлення і застосування окремих елементів снасті
- Способи прив'язування повідця до основної жилки
- особливості конструкції
Наша сеть партнеров Banwar
Донка є дуже ефективною снастю, і тому користується величезним попитом серед багатьох рибалок. У даній статті буде докладно розглянуто, як можна виготовити донку з гумовим амортизатором власноруч, які особливості застосування вона має і багато іншого.
ідея снасті
Оскільки класична донна снасть має деякі недоліки, головний з яких - це те, що робити закиди в одну і ту ж зону водойми ній завжди дуже важко, то саме внаслідок цього і була придумана нова більш зручна снасть з гумовим амортизатором.
Вона надає можливість закидати приманку на дно водойми саме в ту точку, в яку хоче потрапити рибалка. Все це робиться з максимальною точністю.
Спочатку, в звичайну донку було додано тільки одне доповнення у вигляді амортизатора з гуми.
У дев'яності роки його можна було відшукати на багатьох рибальських ринках.
Деякі ж підприємливі рибалки виготовляли амортизатори з гумових джгутів, які вони купували в аптеках і потім розрізали.
Дана частина снасті мала в собі один важливий мінус - вона дуже швидко стиралася, рвалася і втрачала свою еластичність.
В кінцевому підсумку така снасть швидко псувалася і вимагала заміни.
До того ж, в результаті частих обривів такого амортизатора в воді губився грузик зі свинцю, який також стояв досить пристойну суму.
Через таких недоліків, з загальну схему снасті була включена волосінь для страховки, яка починалася прямо до грузик і надавала можливість зберегти грузик в цілості в разі різкого обриву.
Дана снасть була дуже складною в користуванні, до того ж вона займала багато мета, тому також вимагала додаткових доробок.
Третя і поки остання доробка снасті зробила її більш практичною і зручною в застосуванні. Тепер додаткова волосінь для страховки прив'язується одним кінчиком до грузик, а другим - до особливого буя, який після виконання закидання спливає на поверхню води.
Крім того, цей буй виконує наступні завдання:
- визначає місце, в якому розташований вантаж;
- створює додаткове підстраховування снасті.
Переваги снасті в порівнянні з донкою-закидачкою і упіймати
У порівнянні з донкою-закидачкою і упіймати, донка з гумовим амортизатором володіє такими перевагами:
- Донка з амортизатором дає можливість рибалці робити підгодовування в потрібному для нього місці. Для підгодовування можна користуватися прикормочной сумішшю упереміш з глиною, листки паперу, в які лягає підгодовування і інші.
- Дана снасть дозволяє закидати прикорм дуже тихо. Для цього потрібно лише начепити пакетик з підгодовуванням на гачок і повільно опустити її в воду, відпускаючи при цьому головну жилку.
- Така снасть дозволяє застосовувати дуже велика кількість гачків (до десяти штук), які можна зручно розташувати на головній жилці, щоб вони не сплутувалися і не заважали один одному.
- Донка з гумкою дає можливість застосовувати дуже ніжні і м'які приманки і насадки, які при звичайному занедбаності закідушек завжди зриваються або псуються (тестові кульки, жива дрібна рибка, мотиль і інші).
- Така донка при закиданні видає набагато менше відлякує рибу звуку, що є величезним плюсом такої снасті.
Основні недоліки
До головних недоліків і мінусів даної снасті зараховуються:
- Недостатня практичність. Рибаку з такою снастю завжди складно змінити місце вилову.
- Недовговічність роботи гумового амортизатора.
- Часті обриви снасті, що весь час вимагає заміни оснащення запасними частинами.
- Занадто різкий обрив амортизатора з гуми може травмувати рибалки.
Як зробити донку з гумовим амортизатором своїми руками?
Донка з амортизатором з гуми - це нескладна снасть, яку може зробити будь-який рибалка власноруч.
Для виготовлення такої снасті потрібно:
- моно волосінь або плетінка в діаметрі від 0,3 мм;
- амортизатор з гуми;
- грузик зі свинцю, вага якого дасть додаткову міцність в його торканні з дном;
- волосінь для повідця в діаметрі від 0,15 мм;
- гачки, номер і забарвлення яких вибирається в зв'язку і застосовуваної приманкою;
- пінопласт або інший плаваючий матеріал;
- два мотовила.
Основна волосінь
Дана частина оснащення туго намотується на заздалегідь підготовлене мотовило. До неї потрібно прив'язати кільця для гумового амортизатора, або зав'язати звичайні петлі для інших частин оснащення в формі вісімки.
Дані петлі повинні розташовуватися так, щоб в подальшому повідці не могли скручуватися або тертися один об одного. Також, на головну волосінь потрібно прикріпити кембрики, щоб гачки не плуталися між собою.
повідці
Повідці слід робити тільки з дуже міцної і надійної волосіні. Довжина повідця повинна бути в межах десяти-двадцяти сантиметрів. Для водойм з великим плином довжина повідків повинна бути близько сорока сантиметрів.
До повідця з однієї бік потрібно прив'язувати гачок, а з іншого боку пристосувати вертлюг з маленькою застібкою.
гачки
Якихось особливих правил до вибору гачків немає. Головне - це те, що вони повинні підходити до застосовуваної приманки.
трафаретка швидкознімна
Трафаретка швидкознімна являє собою попередньо зроблену петлю, яка застосовується для установки повідків і гачків.
гумовий амортизатор
Дана частина оснащення являє собою смужку або нитку з гуми, діаметр якої, як правило, становить три або чотири сантиметри.
Такий амортизатор можна придбати на риболовецькому ринку або в магазині, де його продають відрізками по п'ять, десять або п'ятнадцять метрів.
Для використання даного амортизатора в рибальських цілях на його кінцях зав'язуються петлі, до яких потім прикріплюються вертлюги.
Для вилову хижої риби потрібно застосовувати гуму з смужками, а для вилову травоїдної риби - амортизатори з круглим перетином.
вантаж
Зазвичай вантаж робиться зі свинцю. Форма вантажу не несе якогось особливого значення, головне, щоб він був гладким і не зачіпався за корчі. Також, бажано, щоб він був плоским для кращого з'єднання з дном.
Якщо рибалка точно знає, що дно, в якому буде вилов покрите мулом, то потрібно користуватися грузиками у вигляді куль або крапель.
вантажний шнур
Вантажний шнур - це част оснастки, яка виконує роль страховки. Головне завдання його в тому, щоб в разі обриву рибалка зміг витягнути з води вантаж і порвану частину амортизатора.
Волосінь для вантажного шнура повинна бути не менше 0,25 мм в діаметрі. Довжина такого шнура повинна визначатися від дальності закидання.
Намотувати його потрібно або на мотовило, або на саму котушку.
Буй
Буй - це частина оснащення, яка застосовується тоді, коли можна завести вантаж на човні. Він показує місце знаходження вантажу рибалкам, що є дуже зручним.
Особливості виготовлення і застосування окремих елементів снасті
Дуже пильна увага при виготовленні даної снасті потрібно приділяти вузлів. Вони повинні бути одночасно легкими у виконанні і надійними. Найкраще під цей опис підходить такий вид вузла, як «клінч».
Мотовило для такого вузла краще робити з відполірованої деревини. Намотувати на нього амортизатор потрібно обережно і не піддавати його великим навантаженням.
Застосування елементів снасті має такі особливості:
- Оскільки зробити перший закид такий громіздкою на вигляд снасті досить складно, то фахівці рекомендують спершу потренуватися, зробивши кілька пробних помахів, а тільки потім вже здійснювати повноцінний кидок.
- Перед закидом потрібно ретельно оглянути територію позаду себе, щоб ні головна жилка, ні шнур для страховки не змогли зачепитися за кущ або дерево, яке знаходиться позаду.
- При зануренні вантажу потрібно стежити на тим, щоб волосінь не путати. Також її слід весь час тримати в натяжку.
- Під час процесу вилову волосінь слід обережно складати кільцями на суші, і стежити за тим, щоб не виникало вузлів і плетінь.
- При відпуску гачків в область вилову потрібно бути обережним і не поспішати.
Способи прив'язування повідця до основної жилки
Прив'язувати поводок до головної волосіні можна такими способами:
- Спосіб «петля в петлю» є одним з найпростіших і зручних. Він застосовується в тому випадку, якщо для монтажу повідків на головній жилці вже були нав'язані петлі або закріплені кільця з металу. При таких обставинах на незайнятому кінчику повідця зав'язується звичайна петля.
- Спосіб «вісімка» також є не менш простим і ефективним. Деякі рибалки навіть вдосконалюють даний метод, прив'язуючи до незайнятому кінчика волосіні повідця вертюг із застібкою. Цей спосіб дає можливість швидко змінювати порвані повідці, і легко розбирати снасть після завершення вилову.
особливості конструкції
В кінцевому результаті, готова снасть виглядає так:
- Вантаж знаходиться на відрізку волосіні, до якої причеплені шнур для страховки і амортизатор з гуми.
- Шнур для страховки простягається прямо до берега або ж прив'язується до буя.
- Амортизатор з гуми закріплюється до головної волосіні з повідцями і гачками.
Конструкція найпростіша, підготувати її до закидання зможе навіть початківець рибалка.
Дана конструкція пристрою має такі особливості:
- Амортизатор і волосінь в процесі вилову можуть порватися, тому щоб уникнути таких проблем, рибалка повинен хоч трохи розчистити окружність водойми і його дно від каменів, корчів і інших перешкод.
- Щоб уникнути труднощів з виловом, донку з амортизатором краще застосовувати на водоймах зі спокійною течією.
- Рибак повинен знати, що якщо клюне дуже велика риба, то донка з гумовим амортизатором програє донної снасті, яка зроблена на основі вудилища. У донці з амортизатором дуже мало місця для «вирулювання», тому дуже великий улов просто обірве поводок, або посуне вантаж, що в свою чергу погіршить все результати підгодовування.
- Дана снасть не є універсальною, і з нею також потрібно вчитися працювати.
Донка з гумовим амортизатором, як і будь-яка інша снасть призначена для вилову риби в різних умовах. Дана снасть з успіхом ловить як хижу, так і мирну рибу у водоймах зі слабким плином, і завжди дає хороший кінцевий результат рибалці.
Як зробити донку з гумовим амортизатором своїми руками?