Наша сеть партнеров Banwar
Є багато варіантів комутації для запису репетиції (квартирника, джем-сейшн). Тут описується варіант, в якому основним пристроєм є цифровий мікшерний пульт, на моєму особистому досвіді, на прикладі Soundcraft UI16. Між джерелом звуку (гітара, мікрофон) може бути обробка (педалборд, процесор). З пульта ми беремо 4 або 6 AUX і заводимо в звукову карту Focusright 18i20, або 2 AUX в лінійний рекордер Tascam DR-100 або просто задовольняємося тим стереофайлом, який мікшер пише на USB носій.
По-перше, пульт пише стереомікс в файл на USB носій. Виходить несведённая, але цілком чистенька демка, придатна для розбору репетицій. Цей файл при бажанні можна підмішувати до відома.
По-друге, пишеться багатоканальний проект в Macbook, DAW = Logic Pro як найбільш комфортний для використання особисто мною. Бажаючі можуть писати в ProTools X або принести ноутбук зі своєю улюбленою DAW, карта не має проблем з сумісністю. Ми забираємо 4 або 6 каналів AUX з пульта і через USB підключення пишемо MIDI електронних барабанів, електронної перкусії, клавішних інструментів і так далі. AUX гнучко формується на льоту, управління пультом дуже зручне і стабільне. Зазвичай пишеться PRE, тобто сухий сигнал входу в пульт без обробки, але при необхідності можна писати і POST, якщо концептуально динамічна обробка та еквалізація пульта влаштовують, а час відомості хочеться скоротити. Теоретично ми жертвуємо якістю за рахунок додаткової AD-DA конвертації, але на практиці це несуттєво, а зручність набагато вище. Зручність в управлінні! Інтерфейс мікшера доступний через WiFi з будь-якого браузера.
Приклад типової маршрутизації:
- вокал
- гітара
- бас
- Друга гітара або бек-вокал
Можна, звичайно на один аукс зводити мікс двох бек-вокалу або брати стерео з вокального процесора і заводити лівий і правий сигнали в два різних аукс для розширення стерео. Можна писати гітару одночасно в лінію і знімати мікрофоном, мікшируя сигнали в один аукс на льоту або розводячи на два аукс для повноцінного відомості. Можна використовувати вихід на навушники як аукс і розширити запис до 6 доріжок. З урахуванням того, що клавішні та ударні інструменти пишуться в міді, доріжок цілком вистачає для нормальної записи камерного колективу з електричним звучанням, великі не вмістяться, а акустичні не дуже добре звучать в даному приміщенні.
Також можна зробити групову запис з вокалом в динамічний мікрофон і записом електроакустичної гітари через пьезосніматель і вбудований темброблок, а потім індивідуально відписати кілька дублів вокалу в конденсаторний мікрофон з великою діафрагмою і зняти звучання акустичної гітари інструментальними мікрофонами.
По-третє, камера Canon 5D MarkII пише FullHD відео, середній план з артикуляцією вокаліста. Пілотний звук відео береться з узгодженою стереопари конденсаторних мікрофонів Tascam DR100. При бажанні цей звук можна підмішувати до міксу як ROOM, хоча акустика приміщення залишає бажати кращого. Як варіант можна навіть відвернути мікрофони в протилежну сторону і писати шум «глядацького залу» на диванах і оплески.
Статичного кадру вистачить для створення демо відео, а якщо хочеться змонтувати щось кліпообразное, то доведеться зняти 3-5 дублів статики з різних точок + набрати великих планів, все це знімається під програвання стереофайла засобами мікшера. Розміщення музикантів і світлову схему міняти не можна! Але можна спробувати міняти режими динамічного освітлення.
сполучні кабелі
XLR-XLR 0.5-1.0 метрів, 4 штуки. З'єднати виходи AUX мікшера зі входами звукової карти. У разі нестачі шнурів можна використовувати короткі XLR-TRS.
1 TRS (stereo) - 2 TS (mono), 0.5-1.0 метрів, 1 шт. Перепризначити вихід на навушники пульта як AUX, з'єднати цей стереовиход з двома входами звукової карти.
USB Host - USB: 1 метр 1 штука звукова карта / комп'ютер; + 3-5 метрів 2-3 шт для з'єднання midi-інструментів (клавішні, ударні) з комп'ютером.
MIDI інструменти віддають міді на запис в DAW і ще одночасно аудіовиходи в мікшер для загального моніторингу. Теоретично можна забирати звук віртуальних інструментів з DAW на льоту, але поки неясно, наскільки це зручно буде на практиці по комутації, затримки звучання і взагалі доцільності. Так само в карті є пятіштирьковий MIDI In-Out, яким можна користуватися, але мені він поки жодного разу не знадобився.
моніторинг
Можна використовувати акустичний і басовий комбіки як порталів / сценічних моніторів, підключаючи їх в виходи MAIN мікшера. Можна використовувати контрольні монітори як сценічні на простріл, підключаючи їх в вихід для навушників.
Можна використовувати виходи звукової карти для персонального моніторингу гітаристів, виводячи гітару в гітарний комбік.
Можна використовувати виходи звукової карти для створення спеціального міксу для басового комбіка, звівши там бас-гітару, електронні барабани, електронну перкусію і клік метронома.
Можна використовувати 3 4 пари навушників, в які подавати або загальний мікс з мікшера або індивідуальний моніторинг (персональний мікс) із звукової карти.