Наша сеть партнеров Banwar
Пуск двигуна автомобіля ознаменовується перевіркою всіх систем, про що водія повідомляють лампочки на приладовій панелі, які спалахують, а після гаснуть. При нормальній роботі всіх систем лампочки гаснуть менш ніж через 3 секунди після старту мотора, і вони це роблять практично одночасно. Якщо є несправність, то лампочка світитиметься. Зустрічається ще одна ситуація, при якій лампочка тиску масла довго горить, в порівнянні з іншими. Може пройти більше десятка секунд, перш ніж вона згасне. Подібне «поведінку» індикатора говорить про наявність несправності в роботі системи, яку необхідно усунути. Рекомендуємо прочитати: Горить тиск масла: основні причини спрацювання датчика, діагностика, вирішення проблеми
Чому довго горить тиск масла
Щоб розібратися в причині подібної несправності, потрібно згадати принцип очищення масла в двигуні автомобіля. Щоб різна металева стружка, бруд, пил і інше сміття не попадали в двигун, використовується масляний фільтр, який водієві рекомендується міняти кожен раз при заміні масла.
Масляний фільтр являє собою паперовий фільтруючий елемент, розташований в металевому корпусі. За рахунок нагнітають дій насоса, масло виявляється всередині фільтра, де воно проходить очищення через систему фільтрів папір. Після того як масло потрапило в фільтр, воно повинно там залишатися, тобто не повертатися в піддон. Якщо з цим є проблеми і змазує рідина залишає фільтруючий елемент після зупинки двигуна, тоді перші кілька секунд при новому старті мотора працювати йому доводиться без змащення. Після запуску двигуна кілька секунд потрібно насосу, щоб знову нагнати масло в фільтр, і в цей час буде продовжувати горіти тиск масла.
Важливо: Коли горить тиск масла, двигун автомобіля працює «на суху», що вкрай небезпечно для його елементів. Через це в рази підвищується знос деталей, і навіть кілька секунд такої роботи можуть привести до швидкого виходу з ладу елементів мотора. Особливо дана ситуація небезпечна в холодну пору року, коли масло частково втрачає свої властивості до прогріву двигуна, і більш тривалий час мотору доводиться працювати без нормальної змащення.
Точно визначити, скільки часу буде потрібно насосу після запуску двигуна, щоб знову нагнати масло в фільтр, неможливо. На деяких машинах на це піде 3-5 секунд, на інших кілька десятків. Залежать ці цифри від конструкційних особливостей двигуна, насоса, якості фільтра, його обсягу та інших параметрів.
Що робити, якщо лампочка тиску масла гасне не відразу
Як було сказано вище, довго горить тиск масла при пуску двигуна через те що мастильна рідина залишає фільтруючий елемент в момент простою мотора. Пов'язано це з якістю масляного фільтра, а точніше з антідренажним (зворотним) клапаном. Фільтр для очистки масла складається не тільки з корпусу і фільтруючого елемента, мається на ньому спеціальна прокладка, яка називається антідренажним клапаном, і її завданням є утримання масла всередині елемента.
В процесі експлуатації, або при неякісному виготовленні, зворотний клапан може вийти з ладу. По суті, він являє собою звичайну гумку, яка може растрескаться, порватися під тиском або злетіти. Заміна даної гумки не передбачається, і якщо довго горить тиск масла, рішенням проблеми стане заміна масляного фільтра.
Зверніть увагу: Масляний фільтр часто змінюється одночасно з маслом. Якщо після першого старту двигуна відразу з'явилася проблема з довгим згасанням лампи тиску, слід замінити фільтр. Найімовірніше він був виконаний неякісно, через що при проході масла через нього злетів або порвався антідренажний клапан. Експлуатувати такий фільтр вкрай небезпечно для двигуна.
Часто проблема з антідренажним клапаном виникає на неоригінальних фільтруючих елементах низької якості. Іноді він відразу не справляється з покладеними на нього функціями, в інших ситуаціях через кілька тисяч кілометрів гумка «прикипають», через що вона перестає справлятися зі своїми завданнями.
Щоб двигун автомобіля прослужив максимально довго, необхідно його змащувати в процесі роботи, і навіть кілька секунд без змащення після старту мотора значно наблизять необхідність проведення капітального ремонту.