- Зняття і подальша установка двигуна ВАЗ 2108
- Ремонт двигуна ВАЗ 2108
- Тюнінг ВАЗ 2108: підсилюємо потужність силового агрегату
Наша сеть партнеров Banwar
Однією з найпопулярніших моделей вітчизняного автопрому вважається модель 2108. Як і двигун ВАЗ 2108, так і інші компоненти автомобіля виконані якісно і грунтовно.
Однак на даний момент нас цікавить саме мотор машини, який за тривалу історію марки ВАЗ 2108 зазнав кілька змін. За весь час випуску існувало кілька модифікацій «вісімки», які були комплектувати головним чином наступними двигунами:
- потужністю 65 л.с. і об'ємом 1.3 літра;
- карбюраторний, робочим об'ємом 1.5 літра, потужність досягала 78 к.с. (ВАЗ 21083);
- інжекторний двигун робочим об'ємом 1.5 літра (ВАЗ 21083i)
Слід зазначити ще кілька нюансів на тему мотора ВАЗ 2108. Правильно налаштований «движок» повинен мати м'який, рівний вихлоп. Чи не повинні чутися ривки або різні сторонні звуки. Вихлоп обов'язково повинен бути безбарвним. Якщо в звуці чуються перебої, значить циліндр барахлить. Щоб усунути цю несправність, потрібно перевірити високовольтні дроти і свічки. Якщо необхідно, слід замінити їх.
Щоб дізнатися стан двигуна, можна піддати його спеціальної діагностиці. Для цього буде потрібно діагностичний дріт для «сімейства» ВАЗ. Далі потрібно під'єднати його під бардачком. Потім його підключаємо до комп'ютера і інжектор скануємо на помилки. Далі переглядаємо список помилок і, по можливості, усуваємо їх своїми руками.
Зняття і подальша установка двигуна ВАЗ 2108
Під час таких операцій, як заміна силового агрегату або ремонт, а також, якщо необхідно виконати складні рихтувальні операції, з'являється трудомістка необхідність знімати двигун. Для цього заганяємо автомобіль на оглядову яму. Для початку розглянемо більш детально на фото схему самого двигуна.
Приступаємо до роботи. Для початку зливаємо масло. Для цього слід відкрутити пробку піддону. Попередньо відкрутивши на блоці двигуна пробку, акуратно зливаємо охолоджуючу рідину. З акумуляторної батареї знімаємо клему, від'єднуємо підсисний трос і прибираємо газовий трос. З генератора, датчика температури і тиску знімаємо дроти. Далі знімаємо з розподільника колодку запалювання і прибираємо з котушки запалювання центральний провід.
Потім зі стартера знімаємо дроти, відпускаємо бензопроводний хомут і акуратно знімаємо його. Також знімаємо патрубки охолоджуючої рідини і трубку від спеціального вакуумного підсилювача гальм. Знімаємо приймальню трубу глушника. Віддаємо кришку ГРМ ременя. Це майже обов'язкова процедура, оскільки через брак відстані, в наслідок, буде складно прибрати двигун.
Далі під колеса ставимо наголос з лівого боку авто і акуратно знімаємо праве переднє колесо. Підстрахуватися слід, крім домкрата, будь підставкою під кузов. Відкручуємо шків коленвала через оглядового люк. Знімаємо ремінь ГРМ. Ремінь генератора зняли раніше. Потім обов'язково знімаємо шків коленвала. Від'єднуємо двигун від коробки передач - це наступна операція.
За допомогою воротка і відповідної головки, все болти кріплення зриваємо. Використовуючи таль, необхідно трохи підняти мотор і відпустити його болти подушок, в той же час, краще підняти трохи силовий агрегат, так простіше вийдуть болти кріплення. Викручуємо болти до кінця і повністю їх витягуємо. Зачіпляються і піднімаємо мотор, використовуючи таль. Акуратно знімаємо захист двигуна. Знімаємо генератор. На цьому підготовчі роботи закінчені.
Далі поступово піднімаємо «движок» і одночасно висуваємо його з коробки. Акуратно знімаємо його. Після виконання відповідного ремонту, проводиться установка двигуна ВАЗ 2108 на автомобіль. Всі дії виконуються у зворотній послідовності.
Ремонт двигуна ВАЗ 2108
В процесі ремонту двигуна ВАЗ 2108 , Слід провести роботу з наступними елементами:
- Поршень. Зачищаємо від нагару головку поршня. Використовуючи дріт, слід зробити отвір, в яке буде проводиться стік масла. Якщо потрібно, проводиться регулювання межканавочних зазорів і кілець. За допомогою поршневого кільця, яке вставлено в оправлення, вимірюються зазори, які є в замках кілець. Допустима величина зазору - від 0,015 до 0,045 мм. Припустимо також зазор в 0.25 мм. Якщо показник перевищує 0.25 мм., Слід розточувати циліндри і встановлювати поршні необхідного розміру.
- Шатунно - поршневий вузол. Коли проводиться заміна відповідних деталей шатунно - поршневого вузла, слід виконати сортування поршнів за призначенням до циліндрів. Також проводиться заміна поршневих кілець, що прийшли в непридатність, а також розширювача маслос'емного кільця. У ситуації, якщо відзначається, що стопорні кільця знаходяться в поганому стані, їх потрібно замінити. Провести заміну шатунів слід в ситуації, якщо на поверхні верхньої головки будуть виявлені задираки, подряпини, а також в разі, якщо вони провернулися. Необхідно замінити шатун, якщо здійснюється деякий погойдування пальця поршня і спостерігається люфт.
- Колінвал. Заміну клонували слід проводити в тому випадку, якщо на поверхнях, де відбувається робота сальників, будуть виявлені подряпини. Обов'язково потрібно виконати заміну півкілець, якщо на їх поверхні виявляються задираки, подряпини, ризики. У процесі ремонту проводиться перевірка корінних і шатунних вкладишів. Якщо присутні задираки або тріщини, слід встановити нові вкладиші. Підганяти їх заборонено.
- Блок циліндрів. Ретельно очищати поверхню блоку циліндрів слід від залишків прокладок. Якщо виявляються тріщини, потрібно замінити блок з кришками КП. Щоб перевірити герметичність, слід зробити заглушку водяного наносу і залити охолоджуючу рідину в сорочку. Якщо з'явитися текти, необхідно провести заміну блоку циліндрів. Якщо виявляються якісь задираки, подряпини або ставиться новий блок, циліндри слід розточувати. У разі, якщо величина дефекту перевищує 0 .8 мм, то піддавати блок ремонту немає сенсу. Потрібно його замінити. У процесі ремонту проводиться контроль зносу циліндрів, уважно вимірюються їх діаметри. Після ремонту, двигун повинен працювати чітко і злагоджено (приклад на відео).
Тюнінг ВАЗ 2108: підсилюємо потужність силового агрегату
Найчастіше тюнінг ВАЗ 2108 двигуна включає операції по розточуванню і полірування каналів впуску та випуску, а це, в підсумку, призводить до певного збільшення обсягу. Широко відомо, якщо розточити силовий агрегат до обсягу в 1,8 літра, можна розвивати потужність лише в 170 к.с. Однак завдяки розвитку технологій, сьогодні стало можливим підвищити потужність до 200 кінських сил. Цього можна досягти, якщо встановити турбіну.
З огляду на відгуки багатьох вітчизняних «тюнерів», кращим варіантом для двигуна ВАЗ 2108 буде установка турбіни від фірми Subaru. Приступимо до роботи. Беремо новий блок, наприклад, від Лада Калина, який має звичайні вбудовані масляні форсунки. У стандартній голівці блоку проробляють спеціальні додаткові канали і монтують нові клапани. У той же час, вали залишають штатні. Заводські форсунки заміняють іншими, які відрізняються більшою продуктивністю, наприклад, від Saab 2.3T.
Можна також встановити надійний бензонасос Walbro. Він розрахований на силові агрегати потужністю близько 600 к.с. З огляду на особливості розміщення мотора ВАЗ 2108, турбіну слід встановлювати безпосередньо над випускними вікнами. Також можна взяти в якості турбіни блок від Subaru - IHI VF10. Вона дуже якісна і не дуже дорога. Як випускного колектора можна використовувати деталь, виконану своїми руками з нержавійки. Після закінчення всіх операцій по тюнінгу, якщо все зроблено правильно, автомобіль зможе показати вражаючу динаміку. Він буде здатний позмагатися з машинами навіть на швидкісному треку.