- Технічні особливості BMW M54
- Проблеми та несправності двигуна БМВ М54
- Випадання металевого штифта з поворотного клапана
- Підвищений жор масла
- несправності гидрокомпенсаторов
- Розрив клапана в системі вентиляції картера
- Патьоки з термостата
- Поломка датчиків положення розподілвалів
- Перегрів і його наслідки
- Версії двигуна BMW M54
- двигун M54B22
- двигун M54B25
- двигун M54B30
- Характеристики модифікацій двигуна M54
- Характеристики двигуна M54 в порівнянні
Наша сеть партнеров Banwar
BMW M54 - рядний шестициліндровий DOHC двигун, що випускався концерном BMW в період з 2000 по 2006 рік, який прийшов на заміну двигуна M52. На відміну від двигуна попереднього покоління, цей мотор не отримав версії TU (technical update), а його специфікації не змінювалися протягом усіх семи років випуску.
Двигун розроблений на базі двигуна M52TU. Серед основних його відмінностей - використання паливної системи без зворотної магістралі, повністю електронний дросель і керований електронікою термостат. На відміну від його попередника, північноамериканські моделі тепер також отримали алюмінієвий блок з чавунними гільзами.
Як і M52TU, мотор оснащений системою зміни фаз газорозподілу Double Vanos (Dual Vanos), яка регулює роботу як впускних, так і випускних клапанів, і яких запроваджено системи розподіленої всмоктування повітря, що отримала назву DISA .
Двигун BMW M54B25 в BMW 525i (E39)
Крім цього, двигун M54 отримав поціліндровую систему управління детонацією і оновлені каталізатори. При розробці даного силового агрегату в BMW переслідували цілі зниження викидів в навколишнє середовище, економії палива і в той же час збільшення продуктивності.
У 2003 і 2004 роках двигун M54 був удостоєний звання кращого двигуна в сегменті «від 2,0 до 2,5 літрів».
Вперше цей силовий агрегат був представлений в 2001 році в моделі X5 E53. З червня 2000 року він встановлювався на BMW 3 серії в кузові E46 (седан, турінг, купе, кабріолет і компакт) і Z3 (Coupe / Roadster), а з вересня і на 5 серію E39 (2.5 літрові версії). Також різні версії M54 встановлювалися на 5 серію E60 / E61, 7 серію E65 / E66, Z4 (Coupe / Roadster) і X3 E83.
З 2004 року мотор поступово витіснявся з конвеєра прийшов йому на заміну двигуном BMW N52 .
Технічні особливості BMW M54
Старий і надійний двигун BMW M50 заклав чудовий фундамент для подальшого розвитку рядних «шісток» BMW. На відміну від попередників M54 отримав алюмінієві головку і блок з тонкостінними гільзами з чавуну.
У мотор повернулися ремонтні розміри, що дозволило підвищити його ремонтопридатність.
Двигун зібраний на одному коленвалу, що наводиться в рух від шести поршнів. Використано ковані шатуни. У газорозподільному механізмі в поєднанні двома розподільними використовується ланцюг, що також підвищує його надійність.
Система Double VANOS забезпечує розподілвалами можливість провертатися щодо зірочок в залежності від режиму роботи двигуна. Впускний колектор виконаний з пластика і має змінну довжину, в результаті чого вступник повітря має більшу щільність, що позитивно позначається на наповненні циліндрів.
На відміну від моторів сімейства M52 випускний колектор став коротше, а повітряні канали отримали збільшений діаметр. В системі ГРМ використовуються гидрокомпенсатори, що дозволяє відмовитися від необхідності регулювання зазорів клапанів.
Конструкція циліндропоршневої групи має три виконання, об'ємом 2.2, 2.5 і 3.0 л. Різниця обсягів залежить тільки від діаметра і ходу поршнів. Система газорозподілу забезпечує роботу до мінливих фазами відкриття і закриття впускних і випускних клапанів. Робота справного двигуна рівна і безшумна. Дросель управляється електронікою. Різке натискання на педаль газу інформативно піднімає стрілку тахометра.
Під капотом БМВ 5-ї серії мотор розташовується поздовжньо осі автомобіля. Кожна з шести платинових свічок забезпечується іскрою від окремої котушки запалювання, що дозволяє відмовитися від зайвих проводів під капотом і забезпечити стійку роботу.
Ланцюговий привід ГРМ збільшує надійність двигуна. Колінчастий вал несе на собі дванадцять противаг і спирається на 7 корінних підшипників. Поршні мають полегшене виконання з укороченою графітованої спідницею, що зменшує тертя об стінки циліндра двигуна. Масляний насос і регулятор тиску масла вбудовані в маслений заспокоювач. Вага двигуна становить 170 кг. Оснащення турбонаддувом дозволяє миттєво розкручувати колінчастий вал. В цілому двигун досить вдалий і надійний. Однак він вимогливий до якості палива і масла. Не варто забувати про пробіги до технічного обслуговування. Будь недолік в роботі слід виправляти вчасно, так як дрібна поломка може привести до дорогого ремонту. У двигуні усунуто більшість недоліків попередніх моделей силових агрегатів BMW. Конструктори Баварії розробили не тільки більш надійний і економічний мотор, але і більш екологічний.
Проблеми та несправності двигуна БМВ М54
Цей мотор прийнято вважати одним з найбільш вдалих і успішних двигунів BMW, але тим не менше він не позбавлений ймовірності виникнення технічних несправностей, виникнення яких багато в чому залежить від характеру експлуатації і технічного обслуговування даного силового агрегату.
Серед найпоширеніших несправностей можна виділити наступні:
- система вентиляції картера з диференціальним клапаном;
- патьоки з корпусу термостата;
- тріщини на пластиковій кришці двигуна;
- відмови датчиків положення розподільних валів;
- після перегріву з'являються проблеми зі зривом різьблення в блоці під кріплення ГБЦ;
- перегрів силового агрегату;
- перевитрата масла;
BMW M54 до ремонту. Через 11 років експлуатації це перший ремонт двигуна. Двигун став їсти занадто багато масла. Фото: stolica-atc.ru BMW M54 до ремонту. Через 11 років експлуатації це перший ремонт двигуна. Двигун став їсти занадто багато масла. Фото: stolica-atc.ru
Випадання металевого штифта з поворотного клапана
Часто трапляється, що з'являється тремтливий стукіт під капотом автомобіля, схожий на звук гидрокомпенсаторов. З поворотного клапана зміни довжини колектора спадає металевий штифт з одного боку і починає всередині вібрувати заслінка, створюючи тріск. У двигун цей штифт наврядчи зможе потрапити, так як підпирається з одного боку стінкою колектора. Іноді потрібно просто вставити штифт щільно назад в отвір.
Підвищений жор масла
Висота поршневих кілець невисока, тому вони більше схильні до до закоксування. І вже до пробігу в 200 000 км. двигун починає поджірать масло. Витрата може збільшитися до одного літра на 1000 км. Велика витрата масла призводить до прогорання випускних клапанів, відкладенням на колекторах, випускний системі, нагаром на порушених.
несправності гидрокомпенсаторов
При несправності гидрокомпенсаторов, на холодному двигуні клапана ГРМ не закривають до кінця свої ходи і блок управління фіксує неефективну роботу циліндра. Подача палива в відповідний циліндр припиняється, і двигун працює нестійкий або зовсім може стихнути. Вилікувати таку хворобу можна заміною несправних гидрокомпенсаторов зазорів клапанів.
BMW M54 до ремонту. Через 11 років експлуатації це перший ремонт двигуна. Двигун став їсти занадто багато масла. Фото: stolica-atc.ru
Розрив клапана в системі вентиляції картера
Ще одна проблема двигуна M54 - система вентиляції картера з диференціальним клапаном, при розриві якого по-звірячому збільшується витрата масла. При його замерзанні збільшується тиск картерних газів, що може привести до витіснення якогось ущільнення і внаслідок течі масла. В основному видавлює прокладку клапанної кришки головки блоків циліндрів. Нестійка робота проявляється через підсосу повітря через площину роз'єму впускного колектора і головкою блоку. Якщо впускний колектор не тріснула, що може статися, то обійтися досить заміною прокладки.
BMW M54 до ремонту. Через 11 років експлуатації це перший ремонт двигуна. Двигун став їсти занадто багато масла. Фото: stolica-atc.ru
Патьоки з термостата
Можуть виникнути патьоки з корпусу термостата, так як він пластиковий і згодом жолобиться і пропускає антифриз. Неминуча часта проблема - це тріщини на пластиковій кришці двигуна.
Поломка датчиків положення розподілвалів
Часті відмови датчиків положення розподільних валів приводять до проблемного запуску мотора і нестійкої роботи. Вихід з ладу датчика положення колінчастого валу - хвороба рідкісна, але трапляється.
Перегрів і його наслідки
Перегрів в 100% випадків приведе до карабленію довгою алюмінієвої головки. Якщо тріщин в ній не виявиться, то шліфування відновить площинність роз'єму. Після перегріву виникають проблеми зі зривом різьблення в блоці під кріплення головки блоку циліндрів. Доводиться розсвердлювати, нарізати різьблення більшого діаметру і вкручувати ввертиш під розмір шпильки.
ГБЦ Двигуна BMW M54 після ремонту. Фото: stolica-atc.ru
Поломка пластикової крильчатки помпи може привести до перегріву. При заміні помпи краще вибирати з металевою крильчаткою, що зустрічається у деяких виробників.
BMW M54 після ремонту. Фото: stolica-atc.ru
Незважаючи на безліч поломок, які, в принципі, можуть виникнути в двигуні будь-якої марки автомобіля, M54 дуже надійний і ремонтопрігоден. Варто тільки пам'ятати про терміни заміни експлуатаційних матеріалів і зрідка заглядати під капот для візуального огляду.
BMW M54 після ремонту. Фото: stolica-atc.ru
Версії двигуна BMW M54
Даний мотор має три варіації виконання з об'ємом 2.2, 2.5 і 3.0 літра. Різниця обсягу досягається виключно за рахунок зміни діаметра і ходу поршнів.
двигун M54B22
Базова версія двигуна M54 дебютувала в 2000 році і заснована на 2-літрової версії M52.
У цій версії мотор має об'єм 2171 куб.см. (2.2 літра), оснащується електронним блоком управління Siemens MS43.0, і розвиває потужність в 170 к.с. при 6100 об / хв, і крутний момент 210 Нм при 3500 об / хв.
Діаграма потужності і крутного моменту двигуна BMW M54B22
Модифікація M54B22 встановлювалася на наступні моделі:
- BMW 320i / 320Ci (2001-2006 р.в., покоління E46)
- BMW 520i (2001-2003 р.в., покоління E39)
- BMWZ3 2.2i (2001-2002 р.в., покоління E36)
- BMW Z4 2.2i (2003-2005 р.в., покоління E85)
- BMW 520i (2003-2005 р.в., покоління E60 / E61)
двигун M54B25
Середній двигун в лінійці - M54B25 - створений на основі попередника і зберіг в собі ті ж силові характеристики і розміри: Об'єм 2494 куб.см (2.5 літра), хід поршнів 75 мм, діаметр циліндра 84 мм.
Він розвиває потужність 192 к.с. при 6000 об / хв і крутний момент в 245 Нм при 3500 об / хв. Також двигун оснащений системою зміни фаз газорозподілу Double VANOS.
Діаграма потужності і крутного моменту двигуна BMW M54B25
Модифікація M54B25 встановлювалася на наступні моделі:
- BMW 7 / Z3 2.5i (2001-2002 р.в., покоління E36)
- BMW 325i / 325xi (2001-2005 р.в., покоління E46)
- BMW 325Ci (2001-2006 р.в., покоління E46)
- BMW 325ti (2001-2004 р.в., покоління E46)
- BMW 525i (2001-2004 р.в., покоління E39)
- BMW 525i / 525xi (2003-2005 р.в., покоління E60 / E61)
- BMW X3 2.5i (2004-2006 р.в., покоління E83)
- BMW Z4 2.5i (2004-2006г.в., Покоління E85)
двигун M54B30
Топова версія в лінійці двигунів M54. Крім збільшеного в порівнянні з попередником M52B28 обсягу, він також змінився і механічно. Були встановлені нові поршні, мають більш коротку спідницю в порівнянні з M52TU, а для зменшення тертя були замінені поршневі кільця.
Колінвал йому дістався від S52B32, який встановлювався на M3. Фази газорозподілу DOHC були змінені, ліфт збільшений до 9,7 мм, а для збільшення підйомної сили були встановлені нові пружини клапанів. Модифікований був і впускний колектор, який став на 20 мм коротше. Діаметр трубок збільшився незначно.
Мотор має Об'єм 2979 куб.см. (3 літри), діаметр циліндра - 84 мм і збільшений до 89.6 мм хід поршня. M54B30 розвиває 230 к.с. потужності при 5900 об / хв і 300 Нм крутного моменту при 3500 об / хв.
Діаграма потужності і крутного моменту двигуна BMW M54B30
Модифікація M54B30 встановлювалася на наступні моделі:
- BMW 330i / 330xi (2000-2005 р.в., покоління E46)
- BMW 330Ci (2000-2006 р.в., покоління E46)
- BMW 530i (2000-2003 р.в., покоління E39)
- BMW Z3 3.0i (2000-2002 р.в., покоління E36)
- BMW 530i (2003-2005 р.в., покоління E60)
- BMW Z4 3.0i (2003-2005 р.в., покоління E85)
- BMW X3 3.0i (2004-2006 р.в., покоління E83)
- BMW X5 3.0i (2001-2006 р.в., покоління E53)
- BMW 530i (2003-2006 р.в., покоління E60)
Протягом 2001-2003 років він незмінно потрапляв в десятку кращих двигунів, доступних на американському ринку за версією американського журналу Ward's AutoWorld magazine - Ward's 10 Best Engines .
Характеристики модифікацій двигуна M54
ДвигунОб'ємПотужністьКрутний моментRedlineДіаметр циліндраХід поршняСтупінь стисненняРік випускуM54B222,171 cc (132 cu in) 125 kW (168 hp) @ 6100 rpm 210 N · m (155 lb · ft) @ 3500 6500 80 mm (3.1 in) 72 mm (2.8 in) 10.8 1 2000 M54B25 2,494 cc (152 cu in) 141 kW (189 hp) @ 6000 rpm 245 N · m (181 lb · ft) @ 3500 6500 84 mm (3.3 in) 75 mm (3.0 in) 10.5 1 2000 M54B30 2,979 cc (182 cu in) 170 kW (228 hp) @ 5900 rpm 300 N · m (221 lb · ft) @ 3500 6500 84 mm (3.3 in) 89.6 mm (3.5 in) 10.2: 1 2000 S54B32 3,246 cc (198 cu in) 256 kW (343 hp) @ 7900 rpm 365 N · m (269 lb · ft) @ 4900 8000 87 mm (3.4 in) 91 mm (3.6 in) 11.5 1 2000
Характеристики двигуна M54 в порівнянні
M45B22M54B25M54B30Обсяг, см³ 2171 2494 2979 Діаметр циліндра / хід поршня, мм 80,0 / 72,0 84,0 / 75,0 84,0 / 89,6 Клапанів на циліндр 4 4 4 Ступінь стиснення, 1 10, 7 10,5 10,2 Потужність, к.с. (КВт) /об.мін 170 (125) / 6100 192 (141) / 6000 231 (170) / 5900 Крутний момент, Нм / об.мин 210/3500 245/3500 300/3500 Максимальна частота обертання, об.мин 6500 6500 6500 Робоча температура, ~ ºC 95 95 95 Вага двигуна, ~ кг 128 129 120