Наша сеть партнеров Banwar
Двигун чотиритактний, карбюраторний, рядний, з верхнім розташуванням розподільного вала. Система охолодження двигуна - рідинна, закритого типу, з примусовою циркуляцією рідини. Двигун має комбіновану систему змащення: під тиском і розбризкуванням.
Кількість циліндрів: 4 Робочий об'єм циліндрів, л: 1,57 Ступінь стиснення: 8,5 Номінальна потужність двигуна при частоті обертання колінчастого вала 5400 об / хв ,: 54,8кВт .- (74,5 к.с.) Діаметр циліндра, мм: 79 Хід поршня, мм: 80 Число клапанів: 8 Мінімальна частота обертання колінчастого вала, об / хв: 850-900 Максимальний крутний момент при 3400 об / хв., Н * м: 104 Порядок роботи циліндрів: 1-3-4 -2 Октанове число бензину: 91-93 Система подачі палива: карбюратор Свічки запалювання: А17ДВР, FE65CPR, А17ДВ-10 Вага, кг: 121.0
Двигун 2106-1000260 може застосовуватися для установки на автомобілі ВАЗ 2103 , 2106, 2121, 21053, 2107.
Двигун ВАЗ 2106 є результатом доопрацювання двигуна ВАЗ -2103 з метою збільшення потужності. Зміна потужності двигуна було досягнуто за рахунок робочого об'єму двигуна шляхом збільшення діаметра циліндра до 79мм.
Ця зміна призвело до появи блоку циліндрів 2106-1002011 з діаметром циліндрів 79мм. Крім іншого діаметра циліндрів, новий блок ні чим не відрізняється від блоку 2103 (Дивитися «Блок циліндрів») .
За точністю виготовлення кожного циліндра, в залежності від діаметра, присвоюється певний клас. Визначено п'ять класів. Відмінність в розмірах між класами становить 0,01 мм. Для позначення класів застосовуються латинські букви: A, B, C, D, E. На нижній площині блоку циліндрів, поруч з кожним циліндром, наноситься позначення його класу. Головка блоку залишилася від моделі 21011-1005011-10. Зміна діаметру циліндра вимагало застосування нової прокладки головки блоку.
На всіх "класичних" двигунах поршні мають схожу конструкцію, яка їм дісталася від "італійських предків". На двигуні 2106 застосовуються поршні від двигуна 21011 з номінальним діаметром 79мм. Поршень моделі 21011 відрізняється від поршня 2101 наявністю циліндричної лунки на днище поршня і має збільшений діаметр. В процесі роботи, різні зони поршня, нагріваються нерівномірно. З цього, для компенсації теплової деформації форма поршня відрізняється від форми правильного циліндра. З цієї ж причини в бобишках поршня знаходяться сталеві казани пластини. Для зниження динамічних навантажень на поршень, отвір для поршневого пальця виконано зі зміщенням вправо від центральної осі на 2 мм. Для здійснення правильного складання, поруч з отвором під поршневий палець, присутній маркування у вигляді символу "П". При складанні, всі поршні орієнтують так, щоб мітки були спрямовані в бік передньої частини блоку.
Для діаметрів поршнів визначені п'ять класів, з відзнакою в розмірах на 0,01 мм. Класи позначають латинськими буквами, аналогічно позначенню класів для циліндрів блоку. Поршні, по отвору під поршневий палець, ділять на три категорії розмірів - через 0,004 мм, (позначаються категорії - "1", "2", "3"). На днище поршня здійснюється таврування класу поршня і категорії розміру поршневого пальця.
Починаючи з 1986 р визначені два ремонтних розміру для поршнів: зі збільшенням на 0,4 і зі збільшенням на 0,8 мм.
Комплект чавунних поршневих кілець нормального розміру має номер 2106-1000100-10. Особливість даного комплекту - маслос'емноє кільце виконується хромованим (на відміну від комплекту 2101). Хромування виконується для збільшення ресурсу роботи кільця, яке треба було провести при зрослої навантаженні пов'язаної зі збільшенням потужності двигуна. Крім чавунних поршневих кілець можуть застосовуватися кільця, виготовлені зі сталі. Комплект сталевих кілець має своє позначення - 2106-1004029.
Шатун сталевий, кований моделі 2101.
На двигун встановлюється колінчастий вал 2103. Він відрізняється від колінчастого вала двигуна 2101 збільшеним на 7 мм радіусом кривошипа. На колінчастому валі 2103, на щоці корінний шийки, наноситься маркування "2103". Замість валу 2103 рекомендований до установки колінчастий вал 21213, який має відповідні посадочні розміри. Колінчастий вал 21213 має поліпшені динамічні характеристики за рахунок додаткових противаг.
З 1990 року двигуни 2106 і 2103 комплектуються карбюраторами "Озон" 2107-1107010-20 і розподільником запалювання з вакуумним регулятором випередження запалювання. Розподільник запалювання 30.3706.01 застосовується спільно з котушкою запалювання Б-117А.
Для забезпечення електроенергією на двигуні ВАЗ 2106 застосовується генератор Г221 з струмом віддачі 42А. На двигуни встановлюються стартер моделі 35.3708, з номінальною потужністю 1,3 кВт.
Решта вузли відповідають елементам двигуна ВАЗ-2103 .