- Монтаж вироби на водостоки
- Експедиційний багажник на водостоки своїми руками
- Кріплення в даху
- Недоліки експедиційних багажників
Наша сеть партнеров Banwar
Позашляховик Ульяновського заводу комплектується поздовжніми дугами або рейлингами. Але не кожна модель УАЗ Патріота оснащується таким пристроєм. Більш докладно про рейлінга на УАЗ Патріот можна дізнатися тут (посилання на сайт). Сьогодні ж ми приділимо увагу багажнику на дах позашляховика УАЗ Патріот. Відомо чотири види багажника для позашляховика:
- спортивний;
- туристичний або експедиційний;
- дачний або господарський;
- Автобокс.
Сьогодні ж ми приділимо увагу експедиційного багажника для позашляховика. Що собою являє, як встановлюється і чи можливо його зробити своїми руками в домашніх умовах? Саме ці питання розглянемо в даному матеріалі.
Експедиційний багажник призначається, насамперед, для того, щоб мати можливість перевозити вантажі переважно експедиційного характеру. До таких вантажів належать різні інструменти, пристосування, намети і т.п. Експедиційний варіант обов'язково повинен мати конструкцію у вигляді граткової дна з бортами. Для чого це потрібно? Граткову дно дозволить перевозити на ньому речі або предмети без додаткового їх закріплення. Борти також призначаються для того, щоб вантаж не зміг випасти з багажника, тому дані умови є обов'язковими для такого варіанту вироби.
На сьогоднішній день авторинки переповнені різними варіантами експедіціоннік для позашляховика УАЗ Патріот. Можна знайти і вітчизняні види, і зарубіжні, і саморобні, і заводські. Але які ж вибрати? Вибір вироби повинен грунтуватися на таких критеріях:
- матеріал, з якого виготовлено виріб;
- форма вироби;
- якість збірки. Якщо чітко видно зварні шви або сталь, з якої зібрано багажник, занадто тонка, то краще такий агрегат не купувати, так як більше Промучался;
- спосіб установки. За способом установки розрізняють наступні варіанти багажників:
- Кріплення на рейлінги. Найпростіший і найпоширеніший спосіб монтажу. Досить встановити і закріпити виріб. Не потрібно виконувати ніяких додаткових робіт: свердління, обрізання і т.п.
- Установка на водостоки. Такий варіант кріплень відноситься також до найбільш простим, але менш надійним, ніж наступний.
- Монтаж в кріплення даху. Для цього робляться отвори в даху автомобіля, і встановлюється багажник. Такий варіант кріплення є максимально надійним, але вимагає свердління даху, що негативно відбивається на конструкції автомобіля.
Отже, кріплення на рейлінги здійснюється за допомогою спеціальних кронштейнів. Такий варіант прийнятний для тих, хто не бажає псувати конструкцію автомобіля і намагається уникнути свердління кузовний частини. Мінусом такого кріплення є дизайн - не дуже красиво виглядає багажник, який закріплений до рейлингам.
Установка на рейлінги
Монтаж вироби на водостоки
Позашляховик УАЗ Патріот, втім, як і багато автомобілів вітчизняного виробництва оснащуються спеціальними пазами на даху, які називаються водостоки. Автомобілі іноземного виробництва давно відійшли від такого пристосування, але суть цих відсотків у тому, що саме в цьому пазу можна абсолютно вільно закріпити експедиційний багажник.
Фіксація здійснюється за допомогою спеціальних Г-подібних кронштейнів. Такий варіант кріплення також не вимагає порушення конструкції даху, тому також є популярним. Але і мінус у такого варіанту кріплення є, який полягає в ненадійності закріплення. Тобто не виключається ймовірність того, що багажник не вирве під дією великого вантажу. Тому дуже важливо не перевантажувати його.
Експедиційний багажник на водостоки своїми руками
Якщо не виходить знайти багажник, який кріпиться на водостоки або варіанти таких виробів зовсім не те, що ви собі уявляєте, то не слід впадати у відчай. Вирішити проблему можна за допомогою виготовлення агрегату своїми руками. Буде потрібно, звичайно, допомога зварника, але для початку вам слід накидати на аркуші паперу приблизну схему. Креслення, який в підсумку вийде, слід передати зварнику разом з матеріалом. Отож, не будемо зупинятися на вигляді самого виробу, а розглянемо, що ж собою являють кронштейни експедиційного багажника на водостоки.
Для початку вибирається товщина стали кронштейнів. Бажано щоб вона була не менше 2 мм і не більше 4 мм. Буде потрібно всього три різних елемента:
- Опорна пластина;
- Притискна планка;
- Г-подібний кронштейн.
На фото нижче представлений приклад цих деталей.
Після того, як будуть готові такі деталі, потрібно з'єднати їх з основною конструкцією багажника і встановити в водостоки. У підсумку вийде такий варіант експедиційного багажника на УАЗ Патріот, який фіксується в водостоки.
Все дуже просто, але єдине, що важливо врахувати при установці своїми руками - це монтаж гумових проставок між кронштейнами багажника і дахом. Це потрібно для того, щоб не пошкодити кузов автомобіля.
Найбільш популярним варіантом «експедіціоннік» є багажник експедиційний РИФ для УАЗ Патріот, який також має спосіб установки за допомогою відсотків. Якість РИФа досить висока, він навіть витримує максимально допустимі маси, але як показує практика, здають водостоки. Розміри РИФа складають 1200х1900мм, що відмінно володіє виріб на даху. Додатково на багажник може встановлюватися освітлення.
Кріплення в даху
Кріплення багажника в даху автомобіля є найнадійнішим варіантом, оскільки шансів на те, що виріб може загубитися на ходу практично немає. Тільки один недолік - необхідність свердління отворів в даху. Якщо у вас стояли штатні рейлінги, то багато багажники розраховані саме під ці кріплення. Але якщо штатні поперечки не встановлені з заводу, тоді варіант закріплення вирішується шляхом різання отворів своїми руками. Процес цей нескладний, але вимагає зняття обшивки даху всередині салону.
Після вилучення обшивки даху розмічаються отвори в даху необхідного діаметра і висвердлюють. Зсередини висвердлюють отвори (у внутрішній рамі) за допомогою шарошки. Це потрібно для того, щоб зафіксувати виріб за допомогою гайок. Обов'язково перед установкою вироби на дах необхідно в місці кріплень встановити гумові проставки, щоб не пошкодити фарбу і не допустити корозії даху.
Недоліки експедиційних багажників
Отже, ми розглянули основне призначення даного агрегату для позашляховика УАЗ Патріот, як здійснюється його установка і, які варіанти кріплень є. Крім всіх плюсів, «експедіціоннік» мають і деякі недоліки, тому їздити з ним на даху без застосування просто нераціонально. До недоліків можна віднести:
- Зниження аеродинамічних характеристик. Багажник своєї масивну конструкцію є просто перешкодою для зустрічного вітру, тому він гальмує автомобіль і знижуються аеродинамічні властивості.
- Погіршення аеродинаміки призводить до підвищення витрат палива. Чим більше обсяг вантажу, що перевозиться, то більша витрата палива.
- Якщо кріплення зроблено неякісно, то це призводить до погіршення шумоізоляції.
- Погіршення керованості автомобілем при неправильному розподілі ваги.
Тому, виходячи з усього вищесказаного, слід зробити висновок, що найкраще багажник встановлювати при необхідності. Тому кріплення його повинні бути мобільними, тобто легко і швидко зніматися. Найкращими варіантами кріплень є:
- за допомогою рейлингов;
- в водостічні канавки.
Таким чином, приймаючи правильне рішення, ви убезпечите себе від зайвих і непотрібних додаткових витрат на бензин і запчастини.
Що собою являє, як встановлюється і чи можливо його зробити своїми руками в домашніх умовах?Для чого це потрібно?
Але які ж вибрати?