Наша сеть партнеров Banwar
Хто сказав, що двигун внутрішнього згоряння зжив себе і що йому прийшов час йти на пенсію, поступившись автомир електричних автомобілів? Наприклад, як недавно показали компанії Mazda і Infiniti, створивши нові інноваційні двигуни внутрішнього згоряння, ДВС ще рано списувати з рахунків. Справа в тому, що в двигуні внутрішнього згоряння ще залишилося багато місця для нових винаходів та інновацій. Не вірите?
Тоді подивіться ролик про один найнеймовірнішому експериментальному двигуні, який використовує реакційно компрессионное займання (RCCI). І цілком можливо, ця система - святий Грааль для двигунів внутрішнього згоряння. Чому? Так вся справа в тому, що цей інноваційний досвідчений мотор в своїй роботі використовує два види палива одночасно: бензин і солярку. Завдяки неймовірній технології йому вдається досягати неймовірного рівня економічності.
На даний момент цей інноваційний движок існує тільки на випробувальному стенді. Але, на щастя, про нього є вже чимало інформації, яку воєдино зібрав популярний на Заході відеоблогер-інженер Джейсон Фенске.
Мотор, який працює одночасно на дизельному і бензиновому паливі, розроблений Університетом Вісконсіна-Медісон а. Цей університет в лабораторних тестах нового мотора зміг досягти 60 відсотків паливної ефективності.
Це означає, що новий інноваційний мотор з системою RCCI перетворює 60 відсотків свого палива в використовувану енергію, а не в відпрацьовану, як в більшості сьогоднішніх двигунів внутрішнього згоряння, серійно вироблюваних у всьому світі.
Багато це чи мало? Ось приклад з новим ефективним мотором Toyota. Йдеться про їх новітньому чотирициліндровому двигуні «Dynamic Force» , Який досягає 40-відсоткової теплової ефективності. У новому ж моторі, який використовується в Mercedes-AMG F1, теплова ефективність двигуна становить 50 відсотків. Так що самі розумієте, що 60 відсотків ефективності - це неймовірний крок вперед в майбутнє для ДВС, які вже почали списувати з рахунків. Виявилося, ще рано.
Двигун RCCI використовує два паливних інжектора на один циліндр для змішування палива з низькою реакційною здатністю (бензин) з паливом з високою реакційною здатністю (наприклад, дизельним паливом). Теоретично все могли б змішати будь-які види палива з низькою і високою реактивністю для двигуна з системою RCCI. Але бензин і солярка - мабуть, найцікавіше поєднання.
Сам процес спалювання палива в інноваційному двигуні також унікальний і цікавий, як і уприскування. Отже, спочатку суміш бензину і повітря надходить в камеру згоряння. Потім в камеру згоряння починає надходити дизельне паливо. В результаті бензин і солярка змішуються. Далі, коли поршень починає рухатися вгору, наближаючись до верхньої мертвої точки, в цей момент для запалювання подається ще трохи дизельного палива.
Цей двигун економічніший, ніж звичайний дизельний мотор. Також він за рахунок використання бензину набагато чистіше класичного дизельного силового агрегату. В результаті новий мотор більше схожий на ідеальний двигун внутрішнього згоряння. До речі, ця ідея не нова. Ще в 20 столітті в автопромисловості було кілька спроб створити ДВС, що працюють на двох видах палива: солярці і бензині.
Так чому ж сьогодні подібні мотори ще не встановлюються масово на сучасні автомобілі? Вся справа в недосконалості деяких технологій. І ось тільки в 21 столітті реально стало можливим створити такий двигун , Який буде працювати безвідмовно і мати непоганий ресурс, нічим не поступається звичайним силовим агрегатам. Правда, на жаль, для запуску серійного виробництва цей мотор повинен ще пройти чимало різних тестів і випробувань.
Крім того при використанні двигуна, що працює на дизпаливі і на бензині, є проблема, пов'язана з двома роздільними системами заправки автомобіля, що в певних випадках дуже незручно.
У тому числі цей мотор, що вміє працювати на бензині і солярці одночасно, все ще знаходиться в стадії концепції і не є навіть передсерійним зразком. Так що говорити про те, що вже зовсім скоро в автопромисловості почнуть серійно випускати подібні силові агрегати, ще рано.
Отже, ось докладна розповідь блогера-інженера Фенске, який розібрав технологію цього мотора і простою мовою пояснив принцип його роботи. На жаль, ролик англомовний. Але ви можете частково зрозуміти, про що йде мова, включивши субтитри до відео, а також їх машинний переклад.
Не вірите?Чому?
Багато це чи мало?
Так чому ж сьогодні подібні мотори ще не встановлюються масово на сучасні автомобілі?