Наша сеть партнеров Banwar
У 2018 року електрокари можна буде купити без ПДВ, акцизу та ввізного мита. Всі важливі моменти, які потрібно знати майбутнім власникам електромобілів
Верховна Рада прийняла в цілому законопроект № 6776-д про внесення змін до Податкового кодексу, тим самим скасувавши для українців податок на додану вартість і акциз на ввезення в Україну електромобілів.
Наскільки подешевшають екологічні машини і чекати чи автобуму.
Без ПДВ і акцизу
Законопроект передбачає, що бажаючим придбати автомобіль на електротязі тепер не потрібно буде платити ПДВ (20% вартості) і акциз (109 євро). Ввізне мито на електромобілі депутати "обнулили" ще в 2015 році.
І в разі вступу в силу закону, подешевшають для українців не тільки електрокари. Податок на додану вартість скасують також для таксі-електрокарів (на операції з постачання послуг з перевезення пасажирів на таксі, оснащеному виключно електричним двигуном).
Також законопроект покликаний здешевити оренду пасажирського транспорту на електриці (лізинг, прокат, перевезення на замовлення), в разі, якщо такі колісні транспортні засоби оснащені виключно електричним двигуном (одним або декількома).
Це нововведення стосується тільки автомобілів з повністю електричним двигуном. Бажаючим придбати машину-гібрид доведеться розмитнювати її за загальними правилами.
Законопроект передбачає, що пільги на покупку електрокарів будуть діяти в Україні протягом року - з 1 січня 2018 року до 31 грудня 2018 року.
Спочатку депутати проголосували за те, щоб без акцизу і ПДВ українці могли купувати машини на електротязі до 2023 року, проте в останні хвилини глава фракції БПП Артур Герасимов запропонував скоротити цей термін до одного року.
Втім, в уряді заспокоюють: на початку 2018 року з'явиться комплексний законопроект, в якому пільги будуть продовжені. А поки подивимося, що зміниться вже в новому році.
Читайте також: Світ хоче повністю перейти на електромобілі . Як на наших очах відбулася революція
Скасування ввізного мита (8%) для авто з електродвигунами в листопаді 2015 роки не спровокувало навала електрокарів в Україні, оскільки самі по собі ці машини поки більш звичні машини на паливі. Та й потреба заряджати авто все ще відлякує українських водіїв.
Зараз в Україні налічується близько 4 тис. Електрокарів (Для порівняння авто на Єврономер в ГФС нарахували на 1 листопада понад 383 тис.).
Однак парк електромобілів в Україні почав активно зростати головним чином протягом 2017 року. З початку року попит на електромобілі виріс на 227%.
Своєрідною національною особливістю вітчизняного ринку електромобілів є те, що більшість авто старі - більше 80% ринку. Якщо рік тому частка нових машин в первинних реєстраціях електрокарів склала майже 45%, то в 2017 році - лише 18%.
Але скасування акцизу і ПДВ повинні здешевити і значно підвищити попит на екоавтомобілі в Україні, як нові, так і колишні у вживанні, впевнені чиновники.
У Мінінфраструктури повідомили, що без сплати ПДВ і акцизу електрокари стануть дешевше приблизно на 17%.
Очікується, що до 2022 року електромобілі будуть коштувати стільки ж, скільки і автомобілі з паливними двигунами. згідно прогнозами Bloomberg, до 2040 року близько 35% всіх проданих автомобілів будуть оснащені електромоторами.
Скільки буде коштувати машина
Згідно з даними асоціації "Укравтопром", найпопулярнішим електромобілем в Україні є Nissan Leaf (його придбали 1855 українців). Наступною за популярністю моделлю стала BMW i3 - 79 шт. На третьому місці Tesla Model S - 56 шт. Також в ТОП-5 увійшли Ford Focus (54 шт.) І Fiat 500 (30 шт.).
Читайте також: Українці купили вдвічі більше імпортних автомобілів, ніж в минулому році . Звідки взявся цей автобум
Подивимося, як зміниться вартість нового і старого Nissan Leaf з нового року.
На сайті Аuto.ria. нова машина 2016 року випуску варто більше 889 тис. грн ($ 32,8 тис. або майже 28 тис. євро).
З 1 січня вартість машини повинна зменшитися приблизно так:
Вартість нового Nissan Leaf в 2018 році = 889 тис. Грн - 20% ПДВ (177,8 тис. Грн) - 109 євро (3516 грн за курсом 32,26 грн) = 707,7 тис. Грн.
Два роки експлуатації можуть зменшити вартість машини удвічі, тому старий Nissan Leaf 2014 року випуску приблизно обійдеться українцю в таку суму:
Вартість уживаного Nissan Leaf в 2018 році = 444 тис. Грн - 20% ПДВ (88,8 тис. Грн) - 109 євро (3516 грн за курсом 32,26 грн) = 351,7 тис. Грн.
Читайте також: З 1 січня знизиться ввізне мито на машини з ЄС . Наскільки подешевшають автомобілі
Також доведеться сплатити одноразовий внесок до Пенсійного фонду. Розмір збору залежить від прожиткового мінімуму на момент сплати і групи, до якої відноситься автомобіль (в залежності від ціни автовласник сплачує до ПФ 3-5% вартості).
З 1 грудня, якщо машина дорожче 280,5 тис. Грн, автовласник сплачує до ПФ 3% її вартості, варто до 493 тис. Грн - 4% вартості. Більше 5% вартості потрібно заплатити, якщо авто дорожче 493 тис. Грн.
Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко упевнений , Що скасування акцизу і ПДВ призведе до зростання ринку електрокарів в 2018 році мінімум в 20 разів.
Економія палива і зарядки
Все більше країн заявляють про намір повністю відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ), адже вони шкодять екології. Франція і Британія оголосили про намір повністю припинити продаж бензинових і дизельних автомобілів до 2040 року. А вже в 2025 році норвежці зможуть купувати тільки електрокари.
Крім екологічної складової, електрокари мають також перевага економічне. Через зростання цін на бензин, дизельне паливо, автогаз і паливно-мастильні матеріали, вартість володіння традиційними автомобілями щорічно збільшується.
Читайте також: Чому дорожчає бензин в Україні
При середній витраті бензину в місті 10 літрів, кожні 100 км шляху обходяться українським автомобілістам приблизно в 250 грн.
Електрокар на 100-150 км шляху, за розрахунками спеціалізованого ресурсу Аutonews , Витратить енергії в середньому на 25-30 грн. в залежності від сезону. Тобто подекуди різниця буде в 10 разів.
І скепсис, і побоювання серед бажаючих купити електроавтомобіль викликає поки слаборозвинена інфраструктура для таких авто.
Але переживати з приводу заправних станцій для електрокарів щорічно можна все менше, адже їх кількість неухильно зростає. Компанія Schneider Electric нарахувала в Україні 1,5 тис. зарядних станцій. І передбачила, що на кінець цього року їх число зросте до 2 тис., А ще через рік - до 4 тис.
ось мапа , На якій можна дізнатися, скільки таких станцій в Україні зараз:
Та й кількість часу, необхідне для заряду двигуна, щорічно скорочується. Наприклад, вже зараз Tesla Motors активно впроваджує систему суперчарджеров (зарядні станції), які дозволяють за півгодини зарядити батарею в автомобілі на 80% .
Співзасновник Tesla Club Ukraine і керівник Go To-U Назар Шимон-Давида підрахував , Що в 95% випадків ті, хто користується автомобілем в місті, проїжджають 60-70 км в день. Для таких досить ввечері поставити автомобіль на зарядку в звичайну розетку і з ранку поїхати на роботу повністю зарядженим.
Ще одним козирем авто на електриці є те, що їх власники набагато рідше змушені платити за сервісне обслуговування машини. Найчастіше електрокару перевіряють підвіску, змінюють фільтри салону і здійснюють діагностику двигуна. І на це потрібно менше часу, ніж для традиційних авто. І проблемою поки буде знайти СТО, що спеціалізується на електрокарах. Але попит формує пропозицію, тому з часом ця проблема самоусунутися.
До чого слід бути готовим. Запас ходу і батарея
Проблематичніше буде, якщо машина вам потрібна для постійних поїздок на великі відстані. Тоді "харчування" електрокару протязі маршруту варто планувати заздалегідь. В сучасних електромобілях запас ходу на одному заряді 150-200 км. У моделях, випущених кілька років тому, трохи менше. Наприклад, в новому Nissan Leaf виробники обіцяють запас ходу в 240 км, в попередніх моделях - 150 км.
Часто у охочих купити авто на електриці виникає питання, а що буде з використаної батареєю і скільки вона буде працювати.
Середній термін експлуатації батареї в електрокарах - 10 років. Виробники дають 5-8 років з розрахунком, що до цього часу залишиться 70% початкової ємності акумулятора. Тому навіть після цього періоду можна буде їздити, правда, запас ходу обмежиться 100-130 км.
У разі необхідності батарею можна замінити. Для Nissan Leaf заміна буде коштувати близько $ 4 тис. Вартість нової батареї зменшується щороку. Тим більше не завжди потрібно міняти весь акумулятор (хіба в разі пошкодження).
Батарея - це набір осередків. Іноді досить поміняти тільки одну, яка вийшла з ладу.
Середня вартість одного осередку для Nissan Leaf в Україні - $ 100. У моделі передбачено 48 осередків.
"Використані акумулятори прийнято не утилізувати, а давати їм друге життя - поміщати в батарейное сховище. Наприклад, помістити в павербанкі для будинків, використовувати в суперчарджерах, які стоять на дорозі, біля будинку ", - пояснює генеральний директор компанії Оксіжен Груп Олександр Вовк в інтерв'ю виданню "Новий час".