Наша сеть партнеров Banwar
зміст:
- функції
- конструкція
- Принцип дії
- ознаки несправності
- Перевірка клапана
Практично всі автомобілі ВАЗ 2109, що мають в підкапотному просторі карбюратор, оснащуються економайзерами. Так скорочено називають економайзер примусового холостого ходу або просто ЕПХХ.
функції
Завдання ЕПХХ полягає в наступному:
- Економить паливо в автомобілі;
- Виключає подачу палива в силовий агрегат при відключенні двигуна;
- Відключає подачу пального в мотор по системі холостого ходу при гальмуванні двигуном.
конструкція
ЕПХХ карбюраторного ВАЗ 2109 включає в себе наступні компоненти:
- економайзер;
- Електромагнітний клапан;
- Кінцевий вимикач дросельної заслінки.
При виході хоча б одного компонента конструкції ЕПХХ з ладу весь вузол перестає працювати.
Розташування елемента
Принцип дії
Щоб визначити причину неполадки, вжити заходів щодо усунення несправності ЕПХХ, необхідно знати про принцип його роботи.
- Економайзер оснащується вихідними і вхідними ланцюгами.
- Вхідні ланцюги - це кінцевий вимикач і дріт, який підключається до комутатора.
- Кінцевий вимикач дроселя (дросельної заслінки) повідомляє економайзера про те, чи натиснута в даний конкретний момент педаль газу чи ні.
- Якщо педаль не вичавлені, кінцевий вимикач замикається на масу.
- як тільки педаль газу натискається водієм, контакт відключається.
- Провід, що з'єднує комутатор і економайзер, повідомляє про кількість імпульсів котушці запалювання. По суті, за рахунок цього економайзера вдається дізнатися про фактичні поточних оборотах силового агрегату.
- Вихідна ланцюг у ЕПХХ тільки одна - електромагнітний клапан ХХ карбюраторної системи (ХХ - холостий хід). Економайзер може включити і відключити даний клапан.
- Економія палива забезпечується закриттям паливного жиклера ХХ на великих оборотах мотора.
- Якщо педаль газу не вичавлені, кінцевий вимикач заслінки замикається на масу, обороти складають менше 2,1 тисячі в хвилину, тоді економайзер відкриває електромагнітний клапан ХХ.
- Коли педаль газу натискається, кінцевий вимикач розмикається, залишаючи при цьому клапан відкритим все одно. Закриття клапана відбувається тільки за умови перевищення оборотів мотора вище 2,1 тисячі в хвилину.
- Клапан знаходиться в закритому положенні, поки обороти не впадуть нижче позначки 1,9 тисячі в хвилину.
Якщо автомобіль їде по накату з включеною передачею і відпущеної педаллю акселератора, ЕПХХ включатися не буде, навіть за умови падіння оборотів нижче 1900 хвилину. Економайзер стежить за закритим становищем заслінки. Якщо при цьому обороти мотора на холостому ходу занадто високі, це сприймається як рух накатом.
Власне, це все, що вам необхідно знати про роботу такого елемента як ЕПХХ.
Практика і дослідження показують, що застосування економайзера дозволяє заощадити близько 5 відсотків від витрат мотора.
ознаки несправності
Існує кілька основних ознак, що свідчать про вихід з ладу ЕПХХ:
- Двигун регулярно глухне при холостих обертах;
- Виникає детонація в двигуні при відключенні запалення;
- Мотор глухне, коли виконується гальмування накатом.
Перевірити, чи правильно працює ЕПХХ і його блок управління можна своїми руками. Для перевірки клапана слід контролювати його включення в різних режимах роботи. Правильність функціонування визначається на слух або за допомогою вольтметра.
Перевірка клапана
Є три основних етапи перевірки працездатності електромагнітного клапана.
спосіб перевірки
Ваші дії
Базовий режим роботи ЕПХХ
- Заведіть двигун і почніть плавно підвищувати обороти силового агрегату;
- Як тільки ви перетнете позначку в 2100 оборотів в хвилину, клапан повинен відключитися. Це буде чутно по кліку;
- Підвищіть тепер обороти до 4000 оборотів в хвилину. При цьому клапан повинен залишатися закритим;
- Знову плавно знижуйте оберти, досягнувши позначки нижче 1900 оборотів в хвилину. У цей момент справний клапан знову клацає, що говорить про його включення
Режим гальмування мотором
- Вимкніть фішку з кінцевого вимикача положення заслінки, посадіть її на масу;
- Ця дія дозволить обдурити економайзер, повідомивши йому, що педаль газу була відпущена;
- Заведіть мотор і підійміть обороти вище позначки в 4000 одиниць в хвилину;
- Поступово почніть знижувати оберти;
- Коли досягнете 1900 оборотів в хвилину, клапан включитися не повинен;
- Кінцевик замкнутий на масі, обороти вище неодружених запускають режим гальмування двигуном. Економайзер включати клапан не повинен.
Відсічення палива при відключенні запалення
- Прогрійте двигун до 90 градусів і вимкніть запалювання;
- Двигун при цьому повинен відразу стихнути, що не вібрувати і не деренчати;
- Якщо вібрації виникають, це говорить про те, що електромагнітний клапан не перекриває жиклер холостого ходу;
- Як результат, бензин продовжує йти в розігрітий силовий агрегат
Крім самого електромагнітного клапана, вам також обов'язково слід провести перевірку блоку управління ЕПХХ.
Плюс і мінус
Перевірка блоку управління
Для перевірки блоку управління електромагнітним клапаном карбюраторного ВАЗ 2109 вам буде потрібно провід. Довжина проводу повинна бути такою, щоб його вистачило для з'єднання клапана з позитивною клемою акумуляторної батареї. Плюс вам знадобиться контрольна лампочка штатного напруги.
Ваші дії при перевірці блоку управління будуть виглядати наступним чином.
- Вимкніть від клапана провід живлення, не порушуючи при цьому роботу самого карбюратора. Після цього підключіть клапан за коштами підготовленого дроти до позитивної клеми акумуляторної батареї.
- Провід живлення електромагнітного клапана, який ви на попередньому етапі від'єднали, потрібно підключити до позитивної клеми контрольної лампи. Мінус з'єднується з масою.
- Увімкніть двигун і дайте йому деякий час попрацювати на холостих обертах. Колінчастий вал при цьому повинен обертатися зі швидкістю в межах 850-900 оборотів в хвилину. Контрольна лампа повинна горіти.
- Починайте поступово підвищувати обороти, досягнувши позначку 2100 одиниць в хвилину. Якщо блок управління справний, при досягненні цього рівня лампочка згасне. Знизивши обороти знову до 1900 одиниць у хвилину, лампа повинна спалахнути.
Корисна схема
Якщо в ході перевірки клапана і його блоку управління була виявлена несправність, потрібно замінити відповідний вийшов з ладу компоненти карбюраторної системи харчування автомобіля ВАЗ 2109.
ЕПХХ є важливим компонентом автомобіля, за яким потрібен постійний контроль з боку автовласника.