Наша сеть партнеров Banwar
Чим забезпечуються чудові характеристики електромобілів, які призводять до рекламних буклетах їх виробники? Ми заглянули під облицювання типового представника цього поки нечисленного класу - компактного хетчбека Mitsubishi i-MiEV.
Що ми знаємо про електромобілі, крім того, що у них є електродвигун і батарея, а також що їх «заправка» обходиться в рази дешевше, ніж машин з ДВС? Але ж у новомодних «електричок» достатньо своїх, специфічних блоків і вузлів, причому від досконалості кожного з них залежать принципово важливі характеристики електрокарів. Зазвичай насамперед мають на увазі запас ходу і час зарядки батареї, але, крім цього, вдалий електромобіль може мати чимало переваг перед своїми бензиновими і дизельними «побратимами».
Наприклад, у сучасного електрокара є всі передумови володіти малим переліком робіт з технічного обслуговування і збільшеним міжсервісний інтервалом. Також ці транспортні засоби можуть бути більш комфортабельними і тихими, якщо не сказати - безшумними.
Ходова частина
Шасі не відрізняється від аналогічного у авто з ДВС, тільки шини застосовуються енергозберігаючі: вузькі, зі зниженим опором коченню. Підвіска забезпечує нормальну керованість на паспортної швидкості до 130 км / ч.
Безпека
На дорозі i-MiEV динамічніше деяких машин з ДВС: розгін до 80 км - за 10,6 с, до 100 км / год - за 15,9 с. Розташування батареї (230 кг) під підлогою салону забезпечує хорошу керованість, хоча в цілому електромобіль (суха маса 1100 кг) важче аналогів з ДВС. Захист батареї (330 В, 16 кВт / ч) і кабелів від пошкоджень гарантують потужний корпус АКБ і силовий каркас кузова, усередині якого вона поміщена. Довжина високовольтної проводки максимально скорочена, вся вона водонепроникна. У разі ДТП спеціальний датчик тут же відключає батарею. Електромобіль має 4 подушки безпеки, світлодіодні задні ліхтарі і стоп-сигнали, фари головного світла з особливим розподілом складових світлового променя. За безпеку i-MiEV отримав 4 зірки EuroNCAP.
ресурс
На випробуваннях перед запуском в серію i-MiEV пройшли по 300-500 тис. Км. Надається гарантія на три роки, причому перші два роки пробіг не обмежений, третій - до 100 тис. Км. Після 1000 циклів заряду-розряду (що відповідає 150 тис. Км пробігу) в умовах від -5 до +50 градусів батарея повинна зберегти 80-85% своїх властивостей - навіть якщо вона весь час заряжалась від «швидкого» пристрою струмом 125 А.
комфорт
i-MiEV працює настільки тихо, що машину довелося обладнати звукоімітатором, який при русі на малій швидкості попереджає пішоходів про наближення авто. Рівень вібрацій і внутрішніх шумів також близький до нуля. Є підсилювач керма, управління режимами руху - селектором, подібним ручці АКП. У 4-місному салоні - кондиціонер і обігрівач, підігрів сидінь. Заради економії енергії тягової батареї рекомендується прогрівати або охолоджувати салон, ще коли авто підключено до зарядного пристрою. Для цього передбачений дистанційний контроль кліматичної установки і функція програмування.
Запас ходу
Заявлений пробіг на повністю зарядженій батареї - 150 км, при цьому підвищення швидкості до 100 км / год скорочує пробіг на 48%. Також скорочує пробіг робота кондиціонера і отопітеля. Експлуатувати машину в морози можна, але паркуватися краще в теплому гаражі: при мінус 15 градусах віддача АКБ падає, при морозах 25-30 градусів її ефективність знижується на 50%, а вранці при такій температурі машина може не «ожити». Час зарядки від побутової мережі 6-8 годин, від пристрою прискореного заряду - 30 хв. (АКБ зарядиться на 80%). При мінус 15 ° час підзарядки збільшується на 2-3 години.
компонування
Компактність силового агрегату дозволяє розміщувати його в незвичних місцях: в багажнику, під підлогою кузова. Завдяки цьому конструктори виділяють додаткове місце для пасажирів і вантажу, отримують більше свободи в боротьбі за пасивну безпеку. У i-MiEV під підлогою багажника (який залишився повноцінним - 235/860 л) помістилися електромотор, редуктор з головною передачею, інвертор і бортове зарядний пристрій.
силовий агрегат
Досконала конструкція електромотора (синхронного типу з постійними магнітами з неодимового сплаву) забезпечує компактність і високі характеристики (64 л. С. При 3000-8000 об / хв, 180 Нм при 0-2000 об / хв. Мотор може працювати як генератор (рекуперація) , при уповільненні повертаючи енергію в розташований під підлогою салону акумулятор. Три режиму роботи двигуна (комфортний, економічний, динамічний) допомагають використовувати енергію раціонально. Інвертор, встановлений між мотором і батареєю, змінює частоту і інші параметри струму для управл ня двигуном: знижує і підвищує оберти, переводить в режим рекуперації, дає реверс для заднього ходу. Він же перетворює постійний струм батареї в змінний струм для живлення мотора і навпаки. Замість коробки передач - простий одноступінчатий редуктор і головна передача з диференціалом.
Ігор Шірокун
фото Mitsubishi
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.
Що ми знаємо про електромобілі, крім того, що у них є електродвигун і батарея, а також що їх «заправка» обходиться в рази дешевше, ніж машин з ДВС?