Наша сеть партнеров Banwar
У електросхемі двигуна автомобіля є два термодатчика. Один, контактний, вмикає вентилятор обдування радіатора рідинного охолодження. Другий, на основі терморезистора, служить для індикації температури двигуна.
Найчастіше виходить з-ладу перший, контактний. Найчастіше, купити заміну датчика для іноземного автомобіля не завжди буває легко, особливо якщо машина стара, і не популярної марки. Вийти з положення можна, якщо зробити схему, що включає вентилятор по сигналу термодатчика індикації температури двигуна. Адже опір цього датчика залежить від температури двигуна, а вентилятор потрібно включати, коли ця температура перевищить деяке значення. Звичайно, це не зовсім те, так як індикаторний датчик вимірює температуру рідини в блоці двигуна, а контактний - в самому радіаторі. Але, якщо становище безвихідне, такий варіант цілком прийнятний. Є і плюс, -можна регулювати поріг включення вентилятора.
На малюнку приведена схема.
Практично, це термостат як для холодильника. Температура підвищується, і включається охолоджувач, в даному випадку, вентилятор. Схема типового термостата на мості постійного струму і компараторе. Напруга від датчика надходить через резистори R1 і R2 на прямий вхід компаратора. На інверсний вхід надходить установче напруга від R3.
На виході компаратора - транзисторний ключ, колектори якого потрібно підключити до обмотці реле вентилятора (замість контактного термодатчика). Висновок 9 підключений до плюса харчування, тому вихід працює як інверсний.
Харчується компаратор напругою 5V від стабілізатор на VD1 і R5.
Резистором R3 встановлюють поріг включення вентилятора. Бажано щоб R3 був багатооборотним. Або після настройки його потрібно замінити двома постійними.
Якщо залежність напруги на датчику пряма, потрібно поміняти місцями прямий і інверсний входи компаратора.
Сподобалася стаття? Поділитися з друзями:
Сподобалася стаття?