Наша сеть партнеров Banwar
На вулиці - літо, на тілі - футболка, на ногах - сандалі. Здається, зараз ідеальним транспортом буде мотоцикл або скутер. Але чи можна знайти альтернативу без вимоги «прав» і палива, з меншою ціною і «чистої» їздою? Глянемо на електричні велосипеди.
Електровелосипед - це велосипед, який оснащений електромотором і акумулятором. Як правило, вони можуть проїжджати 20-50 км на електротязі і коштують менше або порівняно з найдешевшими скутерами. Додайте до цього відсутність витрат на паливо (лише пару гривень на електрику), можливість їзди в парках (як на звичайному велосипеді), експлуатація без «прав» (сьогодні навіть для 50-кубового скутера потрібні водійські права), компактні розміри (поміщається в ліфт і тамбур між квартирами). Ідеальний річний транспорт? Ми це перевірили на двох діаметрально різних моделях ...
Optima City 250 Вт
Заводський електровелосипед, 2 режими роботи електроприводу, 7 передач, відносно невисока ціна, передня амортизує вилка - це дійсно оптимальний велосипед? Не зовсім…
Чи зможе електричний велосипед стати ідеальним річним транспортом, «засунувши» автомобіль суто в осінньо-зимовий сезон? Зараз перевіримо!
Головна проблема - в конструкції велосипеда: заднє розташування АКБ, електромотор в задньому колесі, традиційна і зміщена назад посадка людини. Все це аж надто сильно навантажує заднє колесо, яке ще й позбавлене амортизатора. У підсумку швидко їхати на велосипеді неприємно і трясіння. Та й не вийде толком - електродвигун слабкий (максимальна швидкість близько 20-25 км / ч) і йому не дуже допомагає навіть вбудований планетарний редуктор.
Вся суть електровелосипеда Optima City: АКБ, проводка, електромотор. І вся його проблема - ну аж надто велике навантаження на заднє колесо. Зверніть увагу на ключі: позиція блокування АКБ, позиція «запалювання» - прям як в автомобілі або скутері.
Наприклад, підйом вулиці Олени Теліги велосипед на електротязі проїхав рівно до половини (до синьої АЗС), а другу частину підйому довелося крутити педалі. Благо, тут є режим «Pedal Assistance» коли електродвигун працює в режимі допомоги при обертанні педалей людиною. Так і різні підйоми даються легше, і заряду АКБ вистачить на довше. Адже в повністю електричному режимі Optima City проїжджав в реальних умовах лише 15-20 км (розгони і гальмування, багато підйомів, різний вітер); в ідеальних - здатний кілометрів на 25-30 (рівнина, невисока швидкість, слабкий вітер або його відсутність).
Optima City пропонує 2 режиму їзди в електричному режимі: кнопка P / A служить перемикачем між «Pedal Assistance» (електромотор епізодично допомагає крутити педалі) або повністю електричним режимом їзди; кнопка «Mode» регулює рівень допомоги при обертанні педалей; шкала «L - H» показує «запас палива» в АКБ.
Електровелосипед Optima City 250 Вт навряд чи можна назвати «оптимальним» варіантом заміни скутера і реальним транспортом для щоденного використання у великому місті і / або при великих пробігах. У той же час, Optima City - це варіант для невеликих містечок і сіл, де не потрібна висока швидкість і тривала дистанція пробігу, а також для прокатних станцій, розташованих в парках (Пирогово), у замків (Кам'янець-Подільський), в центральній частині міста (Львів).
І був я злегка засмучений, поки не сів на ...
Ardis Kaliber 1 000 Вт
Гірки в Парку Дружби Народів? Та не питання! Вгору по Олени Теліги? Так з прискоренням!
Ardis Kaliber виглядає більш підтягнутим і спортивним: велосипед пропонує посадку людини з нахилом вперед; тут більш товсті шини, дискові гальма. Динамічнішим і зібраним він виявився і в їзді.
Цей саморобний електровелосипед побудований на базі традиційного Ardis Kaliber, але має мотор-колесо на 1 000 Вт і контролер на 800 Вт - тобто він ще їхав не на максимумі, і при «тюнінг» здатний навіть на більше.
Але все одно його динаміка, потужність, швидкість вражала. При старті зі світлофора перші 50-100 метрів електровелосипед їхав чи не швидше звичайних автомобілів. Максимальна швидкість на електротязі може досягати близько 50 км / год, що можна порівняти з дешевими 50-кубовими скутерами.
Максимальна швидкість, до якої вдалося розігнатися виключно на електротязі - 44 км / год (без спусків і підйомів, повний заряд АКБ, навантаження 75-80 кг); але ж будь доріжка довше, то, мабуть, можна було дотягнути і до 50 км / год - відчувалося, що запасу у двигуна ще був.
Швидкий розряд АКБ через високу потужності? Немає такого - досить поставити 48-вольтную батарею, яку можна порівняти за розмірами з 36-вольтним акумулятором Optima City, і пробіг потужного Ardis був вже точно не менше. Навіть якщо постійно крутить електровелосипед Ardis Kaliber 1 000 Вт майже «на повну» та їздити по горах на електротязі, все одно можна легко проїхати 25-30 км. При здоровому використанні запасу електрики можна цілком розраховувати вже на 40 км; а при економічному стилі їзди може вийде і більше.
Однак у випадку з Ardis Kaliber 1 000 Вт важливий не тільки мотор і АКБ, а й загальна конструкція. По-перше, тут посадка така, що людина більше нахилений вперед. По-друге, акумулятор і блок управління встановлені не на задній осі, а в межах рами, по центру велосипеда.
У випадку з Ardis Kaliber акумулятор і контролер управління електричною системою велосипеда були встановлені по центру рами - це благотворно позначилося на развесовке даної моделі.
В результаті Ardis Kaliber 1 000 Вт краще збалансований, що одночасно додає комфорту і стабільності при їзді. На загальний позитивний імідж працюють навіть дрібниці: більш зручна ручка «газу»; акуратний «Power-метр», потужні дискові гальма; багажник ззаду вільний.
Та й в цілому - Ardis Kaliber 1 000 Вт вже цілком претендує на те, щоб стати транспортом на кожен день, замінити скутер влітку навіть у великому місті, де потрібні довгі поїздки та висока швидкість. Крім того, він займає «фан-нішу», коли на такому велосипеді можна відправиться в «складні» прогулянки по парку-лісі (де є підйоми, спуски, тріал-траси). Ось це відмінний баланс і потужності, і швидкості, і запасу ходу, і стабільної їзди. Однак ціна потужного електровелосипеда вже порівнянна з дешевими 50-кубовими скутерами.
Електровелосипед проти конкурентів
То який велосипед краще? А може громадський транспорт? І що, якщо додати в порівняння автомобіль? Давайте порівняємо різні види транспорту на прикладі поїздки на роботу по довгому маршруту (22 км) з різними умовами руху (є швидкісна ділянка, затяжний підйом, дворові проїзди на невисокій швидкості).
ТАБЛИЦЯ
ТранспортOptima City 250 ВтArdisKaliber 1 000 ВтГромадський транспортАвтомобільЧас в дорозі 1 годину 30 хвилин 1 година 1 година 30 хвилин 40 хвилин Витрата «палива» за 22 км пробігу АКБ 36В 10 Ач - майже все - 360 Вт АКБ 48В 10 Ач - близько 3/4 - близько 360 Вт Не враховується 7-7,5 л / 100 км - близько 1,6 л Витрати на поїздку 63 коп за 1 кВт - 23 коп. 63 коп за 1 кВт - 23 коп. 7 грн. (Автобус + метро) 32-33 грн Вигода електромагнітного велосипеда
До авто - 32 грн.
Заг. тр. - 6,75 грн.
- - Ціна електромагнітного велосипеда 12 300 грн 17 500 грн. - - Окупність (2 поїздки в день по 22 км)
До авто - 192 дня
До заг. тр. - 911 днів
До авто - 273 дня
До заг. тр. - 1 296 днів
- -
А тепер кілька коментарів до таблиці:
- Як бачите, слабший велосипед Optima City 250 Вт порівняємо по швидкості з громадським транспортом, в той час, як потужний електровелосипед Ardis Kaliber надає помітно швидше. Причому він витрачає не набагато більше енергії, тому що досить один раз розігнатися до високої швидкості і потім можна довше їхати накатом, взагалі не витрачаючи електроенергію.
- У порівнянні зі звичайним велосипедом, обидва електричних виграють хоча б в тому, що добираєшся на роботу свіжим і без втоми, при цьому з аналогічною, якщо не більшою, швидкістю. У порівнянні з недорогим 50-кубових скутером, потужний Ardis Kaliber їздить лише трохи повільніше, але помітно простіше (не треба «прав», можна поставити в кабінеті) і економічніше в експлуатації (для скутера - середня витрата палива 2,5 л / 100 км; близько 0,55 л палива за 22 км пробігу; близько 11-12 грн за одну поїздку).
- З огляду на меншій ціни, електровелосипед Optima City окупається помітно швидше, ніж дорожчий Ardis Kaliber. Знову підтверджується минулий висновок: Optima City - відмінно підходить для невеликих містечок і сіл; там, де не потрібні тривалі поїздки і висока швидкість; для пунктів прокату велосипедів; більш потужний Ardis Kaliber - реальна альтернатива скутеру; висока швидкість і велика дальність пробігу; цікавий «фан-велосипед».
Звичайно, залишилося ще маса питань до велосипедів. Наприклад, захист від викрадення. Так, кожен електровелосипед має знімну АКБ з можливістю її блокування і ключами «запалювання». Але ці ключі лише переривають електричний ланцюг, однак не блокують педальний привід - можна поїхати як на велосипеді.
Знімна АКБ встановлюється в нішу і блокується поворотом ключа. Середній термін служби АКБ - до 5 років, причому бажано раз в 2 роки проводити процедуру калібрування осередків акумулятора для відновлення максимальної місткості.
Безумовно, можна поставити і мотосигналізації, але її просто нікуди заховати, проводку можна легко перекусити. Вихід лише один: міцна і товста ланцюг або трос з замком.
Також важливим є питання місця установки електродвигуна, адже існує маса електровелосипедів з переднім мотор-колесом, а у нас на тесті були тільки задньопривідні моделі: який привід краще? І на що ще звернути увагу при виборі електровелосипеда - вольтаж системи, потужність мотора, тип АКБ?
Якщо всерйоз зацікавилися темою електровелосипедів, то відповіді на всі основні питання ви зможете знайти у відповідному гіді покупця на Hotline .
Але чи можна знайти альтернативу без вимоги «прав» і палива, з меншою ціною і «чистої» їздою?Ідеальний річний транспорт?
Вгору по Олени Теліги?
Швидкий розряд АКБ через високу потужності?
А може громадський транспорт?
І що, якщо додати в порівняння автомобіль?
Також важливим є питання місця установки електродвигуна, адже існує маса електровелосипедів з переднім мотор-колесом, а у нас на тесті були тільки задньопривідні моделі: який привід краще?
І на що ще звернути увагу при виборі електровелосипеда - вольтаж системи, потужність мотора, тип АКБ?