Наша сеть партнеров Banwar
На автомобілях з дизельними двигунами, які були випущені після 2003 року, встановлюються сажові фільтра. Фільтр сажі затримує частинки сажі і запобігає потраплянню її в атмосферу в потоці відпрацьованих газів.
Фільтр сажі з каталітичним покриттям - даний фільтр вихлопної системи дизельного двигуна з'єднується з окислювальним каталітичним нейтралізатором, що можна зрозуміти з назви фільтра. Фільтр сажі встановлюють за вихлопним колектором поблизу двигуна.
Конструкція фільтр сажі є, керамічну матрицю фільтруючого елемента, яка виготовляється з карбіду кремнію. Структура матриці складається з безлічі вузьких каналів, які перекриваються за черговістю по обидва боки. Стінки каналів фільтруючого елемента покриті шаром титану, вони виконують функцію фільтрації і є каталізатором. Фільтруюча матриця монтується в залізну оболонку.
Як працює фільтр сажі
Відпрацьовані гази (вихлопні), містять частинки сажі, проходять через фільтруючий елемент фільтр сажі. Вчасно проходження відпрацьованих газів на стінках каналів фільтруючого елемента залишаються мікрочастинки сажі. При взаємодії з каталізатором, який знаходиться на стінках каналів, вуглеводні і чадний газ окислюються.
Регенерація фільтр сажі дозволяє очистити фільтр від, що накопичилася в ньому сажі. Регенерація фільтра буває двох типів пасивної і активної. Пасивна регенерація працює за рахунок окислення компонентів сажі каталізатором вчасно високої температури 350 - 500 градусів. Пасивна регенерація відбувається завдяки ланцюжку хімічних реакцій. Реакція в присутності каталізатора оксидів азоту з киснем при утворенні діоксиду азоту. Далі вуглець, що міститься в сажі, вступає в хімічну реакцію з діоксидом азоту при утворенні чадного газу і оксиду азоту. Потім відбувається реакція кисню з продуктами попередньої хімічної реакції: чадним газом і оксидом азоту, при цьому утворюється вуглекислий газ і діоксид азоту.
Вчасно роботи дизельного двигуна невеликих оборотах або холостому ходу, температура відпрацьованих газів не досягає 350 градусів, щоб запустити процес окислення компонентів сажі каталізатором. У таких випадках використовують активну регенерацію фільтру сажі. Активна регенерація відбувається при температурі 600 - 650 градусів, дана температура створюється за допомогою керуючої системою дизеля. При такій температурі відбувається хімічна реакція вуглецю, який міститься в сажі з киснем. Вчасно цієї реакції відбувається утворення вуглекислого газу.
Активна регенерація каналів сажі фільтр управляється за допомогою чотирьох датчиків:
- Датчик температури вихлопних газів який встановлюється перед фільтром і за ним
- повітряний витратомір
- Датчик зміни тиску в фільтрі
Даний датчики подають керовані сигнали в блок керування двигуном, який в свою чергу дає команду на додатковий впорскування палива в камеру згоряння. При цьому знижується надходження повітря. Припиняється вихлопних газів, що піднімає їх температуру до необхідної температури для вступу в реакцію вуглецю з киснем.