Наша сеть партнеров Banwar
Вирушаючи в автомобільну подорож по США, варто ретельно подбати не тільки про передбачуваному маршруті , А й про правила поведінки на дорогах. За великим рахунком, якщо ви маєте уявлення про те, як вести себе за кермом в Росії, то і в роадтріпе по Америці проблем не виникне.
Головне - пам'ятати, що єдиних правил дорожнього руху в країні немає, вони можуть відрізнятися в залежності від конкретного штату. Однак є і загальні нюанси, які необхідно мати на увазі, відправляючись в тур по США.
Перше, що кидається в очі
Звичайно, кожен водій звертає увагу на якість доріг. Ям, калюж з брудом, провалів і всіх інших принад тут не зустрінеш, тому за збереження підвіски можна не турбуватися. ці м ж обумовлено і те, що на хайвеях більшість мандрівників виставляють на круїз-контролі потрібну позначку і, не напружуючись, рухаються без ризику потрапити в колію. До речі, на автомагістралях прийнято пересуватися невеликими «зграйками» з 20-30 машин, які їдуть з однаковою швидкістю, підрізати або обганяти в Штатах не в честі.
Наступна відмінність - в особливостях дорожніх знаків. Багато з них відображають інформації не звичними нам піктограмами, а текстом. Міток тут багато, але в основному вони дублюють. Наприклад, на тих же хайвеях оповіщення про найближчу розв'язки розміщуються заздалегідь 2 або 3 рази, що значно спрощує орієнтування.
Хайвеї, Фрівей
Під час автоподорожі по США вам передбачається переміщення між штатами і населеними пунктами, яке відбувається, в основному, по хайвею і фрівеям. Це швидкісні автомагістралі, заїзд на які здійснюється в пунктах, зазначених табличкою «exit». Всім фрівеям привласнені номери і букви. Шосе, що веде з півночі на південь, присвоєні непарні номери, які збільшуються в міру просування на південь. Буквою позначається напрям, наприклад, під час подорожі з півночі на південь ви будете переміщатися по трасі S1, а автомобілі на зустрічній - по N1. Той же принцип застосовується і на автотрасах, що пролягають із заходу на схід, правда, вони мають парні номери, а збільшення їх йде у напрямку на схід.
Всі автодороги мають кілька смуг руху, від двох до чотирьох, в кожну сторону. Зустрічний напрямок відокремлено острівцями безпеки, а на узбіччях вибиті борозенки, при з'їзді на них лунає неприємний скрип, що допомагає триматися в смузі.
Швидкісні обмеження в залежності від конкретної території різняться, вони вказані уздовж доріг або над ними. Якщо цих покажчиків немає, то загальноприйнятою вважається швидкість в 65 миль на годину. Найшвидші хайвеї в Техасі, де верхня межа піднята до 80 миль. Перевищувати заявлений ліміт не рекомендується, оскільки в Америці, на відміну від Росії, похибка при оцінці порушення не передбачена, оштрафувати можуть навіть за перевищення швидкості на одну милю.
Зупинка на узбіччях неприпустима, для цього є спеціально відведені місця. Також не можна викидати сміття з автомобіля, це може каратися високими штрафами, аж до 1000 доларів.
Ще один нюанс: на дорогах є виділені смуги, які позначаються піктограмою ромба на прямокутному щиті і написом «carpools only». Їздити тут можна тільки в тому випадку, якщо крім водія в авто є і пасажири. Мінімальна кількість тих, хто повинен знаходитися в машині, також зазначено на попереджає табличці. Створено це з метою розвантажити і зменшити трафік.
Переважна кількість доріг в USA безкоштовні, проте, є і Толлі, тобто ділянки, за які доведеться платити. Інформація про те, що попереду саме вони, починає розміщуватися по узбіччях заздалегідь, щоб ті, хто платити не бажають, могли вчасно вибрати для себе інший маршрут і не пропустити потрібний з'їзд. Оплачувати проїзд можна проїзними або готівкою перед шлагбаумом, що відокремлює платний ділянку.
Правила руху в містах
У містах допустима швидкість набагато нижче і становить 25-45 миль на годину, про що також сповіщають дорожні мітки. Особливі обмеження діють перед школами, де її необхідно знижувати до 20 миль. У таких зонах на смузі буде написано «school» та встановлено відповідне сповіщення. Шкільні автобуси обганяти не можна, а якщо вони зупинилися для висадки або посадки учнів, треба обов'язково зупинитися, навіть якщо ви перебуваєте на зустрічній смузі.
Регульовані перехрестя оснащені світлофорами. Різниця в роботі полягає в тому, що зелений колір не блимає, а відразу ж переключається на жовтий, проїзд на який заборонений, при цьому сигналі можна лише завершувати маневри.
Одне з головних відмінностей полягає в особливостях повороту направо. Навіть якщо горить червоний сигнал, поворот можна здійснювати, попередньо переконавшись, що ви нікому не заважаєте. У місцях, де цього робити не можна, буде стояти попереджуючий знак.
Найцікавіші - правила при русі на нерегульованих перехрестях. Якщо ніяких покажчиків немає, керуємося правилом «правої руки». Якщо стоїть знак, схожий на російський «Поступися дорогою», необхідно пропустити тих, хто на що перетинає дорозі. Якщо ж перед перехрестям висить табличка «STOP», необхідно провести повну зупинку автомобіля, а вже після цього їхати. Якщо такі обмежувачі розташовані на кожній стороні перехрестя, це означає, що водії повинні проїжджати в порядку черговості: хто перший під'їхав, той першим і їде.
Правила паркування
Більшість паркувальних місць в містах платні. Визначити, де паркуватися можна, а де не можна, слід по розмальовці бордюрів і вивішених знаків. Залишати авто заборонено у червоних бордюрів, пожежних гідрантів, на перехрестився, тротуарах і пішохідних переходах, на паркінгах для інвалідів (синє забарвлення), там, де позначена приватна власність або площі для стоянки інших транспортних засобів, наприклад, мотоциклів, і там, де розміщений знак «Зупинка заборонена». Чи не покатають і улюблені російські способи типу парковки другим рядом або включеної аварійки.
Можна паркуватися біля бордюрів жовтого кольору, але потрібно дивитися, чи немає попереджень про час, коли це робити можна, наприклад, тільки з 7 ранку до 10 вечора. Залишати автомобіль можна у паркінг-метрів, закритих чохлами, і на стоянках супермаркетів. Платна парковка дозволяється там, де встановлені діючі парк-метри або автомати для оплати, а також в стоянкових гаражах і на автостоянках з обслуговуванням.