Наша сеть партнеров Banwar
10/10/2014
Porsche Sport Driving School відзначає 40-річний ювілей
Штуттгарт. Історія сьогоднішньої Porsche Sport Driving School бере свій початок рівно 40 років тому з простого курсу водіння автомобіля. Все почалося з потужного 911 Turbo, представленого увазі публіки на Паризькому автосалоні: ще до початку продажів співробітники компанії Porsche чудово розуміли, що швидко і впевнено керувати новою топовою моделлю зможуть тільки досвідчені водії. Учасникам курсу потрібно було передати необхідні знання та навички, які дозволили б їм керувати автомобілем безпечно і з задоволенням.
Розроблена для цього концепція виявилася успішною. сьогодні компанія
Dr. Ing. hc F. Porsche AG пропонує по всьому світу розширену програму навчання для того, щоб навчити водіїв точно управляти спортивним автомобілем в будь-яких ситуаціях. Під час тренінгів різних рівнів і спеціальних курсів навчання інструктори компанії Porsche покликані підвищити майстерність своїх підопічних. Поряд з програмами навчання водінню по дорогах з твердим покриттям і бездоріжжю розроблені спеціальні програми навчання водінню в зимових умовах: на подібних курсах вчать впевнено керувати автомобілем на снігу і льоду.
Наводимо уривок статті з корпоративного журналу Porsche «Christophorus»:
«На трасі Хоккенхаймринг чути рев оппозітних двигунів і виск гальм. У повітрі відчувається запах гуми, масла і бензину. Початок серпня 1974 року. Погляд водіїв дев'ятсот одинадцятих моделей спрямований нема на розташований над гоночною трасою секундомір, а на ідеальну лінію. Вони відчувають себе спокійно і впевнено. Паралельно з цим кілька автомобілів проходять «слалом», «дрифт» на мокрому покритті і об'їжджають раптово з'являються перешкоди. Картина знайома. Тільки є одна невелика деталь: за кермом сидять не профі гоночного спорту, а звичайні водії. Це учні щойно відкритої школи спортивного водіння Porsche.
Те, що 40 років тому починалося з курсу для декількох затятих любителів покерувати, сьогодні стало міжнародною школою Porsche Sport Driving School (PSDS) - курси навчання водінню пропонуються в 15 країнах. На цих курсах водії Porsche крок за кроком можуть удосконалювати свої навички водіння. Філософія школи всі ці роки залишалася незмінною: «Ви говорите нам, чому Ви хочете навчитися, а ми постараємося зробити все для того, щоб Вам це вдалося».
«Ми» - це інструктори і тренери з водіння. Одним з 100 таких працюючих по всьому світу інструкторів є Карстен Дрезес. «Ми хочемо навчити водіїв інтуїтивно відчувати автомобіль і тим самим краще розуміти його. Якщо пілот відчуває свій автомобіль, то він автоматично стає більш впевненим - а значить, може досягти більш високої швидкості », - пояснює Карстен Дрезес мети тренінгу. Під час тренінгу він дає команди водіям. Цей 43-річний чоловік знає, про що говорить. Він є штатним інженером-розробником на Porsche, а в свій вільний час бере участь в гонках на довгі дистанції. З 2004 року приблизно 15 раз на рік він вчить своїх зацікавлених учнів швидкої і безпечної їзди.
«Сьогодні, як і 40 років тому, діє принцип - не займатися зубрінням теорії, а отримувати задоволення від водіння», - каже колега Карстена Клаус-Петер Крюгер. Цей 57-семирічний інженер працює на Porsche з 1981 року, а з 1991 року за сумісництвом він є інструктором і методистом в Porsche Sport Driving School. Пропрацювавши 23 роки, він все ще одержимий ідеєю, концепцією і навчальними матеріалами цієї незвичайної школи водіння. «Правильна посадка, належне врядування та гальмування продовжують залишатися важливими темами навчання. Однак оснащені системами ABS, Porsche Stability Management (PSM) і іншими системами допомоги водієві автомобілі стали вести себе в граничних режимах по-іншому. Ми розповідаємо водіям, в яких ситуаціях на дорозі системи надають підтримку водієві і як вони працюють », - говорить він. А в цей час на трасі навчаються вже досить вміло проходять «слалом».
«Раніше повністю покластися на системи допомоги водієві було не можна, - говорить Крюгер своєму колезі. - Необхідно було заздалегідь знати, що станеться в певних ситуаціях ». Як на першому 911 Turbo 1974 року випуску. «Їм було складно управляти, перш за все, на поворотах. При різкому розгоні виявлялася тенденція до недостатньої поворотності, в результаті чого автомобіль зносило передніми колесами назовні повороту. При різкому скиданні «газу» задні колеса легко йшли в занос », - продовжує інженер.
Тому поява Porsche 911 Turbo стало однією з причин, по якій були організовані перші курси школи спортивного водіння Porsche. У жовтні 1974 року Суперспортивний автомобіль передбачалося представити публіці на Паризькому автосалоні, а навесні 1975 року він має надійти в продаж. Після перших же тренінгів інженерам і дилерам стало ясно: швидко і вміло опанувати автомобілем з його сенсаційною потужністю зможуть лише навчені водії.
Компанія Porsche розуміла свою відповідальність не тільки перед гонщиками, але і перед простими водіями. Тому вона розробила спеціальні тренінги, під час яких водії могли б навчитися впевнено керувати суперспортивним автомобілем. Під час перших тренінгів в серпні 1974 року використовувалися «звичайні» Porsche 911, а кількома місяцями пізніше і їх турбовані моделі. Інформація про це швидко розлетілася серед шанувальників Porsche, і все небагаті місця на тренінги відразу ж були розкуплені.
Провідні тренінги люди були досвідченими фахівцями. Це були представники «університету на випробувальному треку» і «випробувальної лабораторії» з Цуффенхаузена або Вайссахе. Всі вони працювали на Porsche і охоче ділилися своїми знаннями. Вони були автентичні, енергійні, максимально зацікавлені своєю справою, відмінно вміли точно працювати педаллю акселератора і гостро відчували автомобіль. Своє високе мистецтво водіння вони передавали учасникам тренінгів, розподіленим по групах. Кожній групі надавалося до десяти автомобілів.
Порядок проведення тренінгів в ту пору не сильно відрізнявся від сьогоднішнього. Тренер пояснював, як правильно сидіти, вчив, що спинка сидіння повинна знаходитись у вертикальному положенні, а двигун необхідно прогрівати. Практичні заняття допускали маневри, що відрізняються від руху по звичайних дорогах. Під час занять відточувалося поведінку водія при раптових перешкоди або в поворотах з закритим оглядом, слаломна їзда, подолання шикан, ковзання юзом або рух по ідеальній траєкторії. Після заняття проводилася оцінка техніки і стилю їзди. «Метою занять
завжди було вироблення правильної реакції в критичних випадках і вправи в граничних режимах », - говорить Клаус-Петер Крюгер.
Якщо спочатку багато базувалося на імпровізації інструкторів, то сьогодні процес чітко структурований, а навчальний матеріал подається компактніше. Одночасно зростає задоволення від їзди. Тривалість тренінгів - від одного до трьох днів, за вибором. «Ми пропонуємо варіанти для всіх водіїв, від початківця до гонщика. 40 і навіть 20 років тому такого ще не було », - зізнається Крюгер. Крім класичних тренінгів на трасах безпечного водіння і гоночних треках, є ще курси водіння по бездоріжжю і водіння в зимових умовах.
Змінилися і запити учнів. «Клієнти виявляють все більший інтерес до навчання, стають вимогливішими. Вони не просто хочуть їздити безпечніше і краще, але і розбиратися, що і як відбувається в автомобілі », - зазначає Карстен Дрезес. Крюгер згідно киває. Професіонали добре знають відмінності і тонкощі моделей Porsche і, відповідно, можуть вичерпно відповідати на питання клієнтів.
На курсах вчать їздити впевнено, правильно, передбачаючи дорожню ситуацію, і - швидко. «Багато водіїв занадто метушливо крутять кермо, занадто нервують. Якщо не смикатися, бути спокійніше, то їзда автоматично стає впевненіше », - стверджує Дрезес. А коли тобі добре і надійно в дорозі, то ти отримуєш задоволення. «Тому ми в тренінгах рівнів Precision і Performance, - продовжує інструктор, - спочатку робимо упор на правильне гальмування і впевнене керування автомобілем».
Водії, які претендують на спортивний стиль водіння, можуть шліфувати свої навички на курсі Master, а пройшли курс Master RS отримують ліцензію класу «А» Німецького союзу автоспорту. Пропонується також спецкурс водіння в зимових умовах в Фінляндії. Там його учасники знайомляться з фізикою їзди по льоду і снігу. «Щоб досягти нових рубежів, людина повинна спочатку дізнатися свої можливості», - переконаний Дрезес. Ідеальним рішенням для цього є заняття. «Чудові автомобілі у наших клієнтів вже є, залишається тільки навчитися правильно їх використовувати».
ІСТОРІЯ: Віхи 40 річного шляху Porsche Sport Driving School
1974: Додати Створення школи спортивного водіння Porsche. Презентація на трасі Хоккенхаймринг
1977: Перші міжнародні тренінги в Бельгії, у Франції, в Австрії
1986: Включення в програму курсів спеціальних занять з водіння для жінок
1990: Перший тренінг з безпечної їзди по льоду і снігу в Австрії
1996: Porsche починає проводити зимові тренінги також в Фінляндії
2002: Додати Включення в програму курсів занять на треку по обкатці і випробуванням Porsche в Лейпцигу
2004: Додати Введення перших спеціальних занять, наприклад, курс по дрифту «g-Force»)
2005: Додати Учасникам курсів надається можливість орендувати для тренінгу автомобілі Porsche
2007: Додати Програма міжнародних курсів стандартизована, перейменування школи в Porsche Sport Driving School
2010: Додати Перші заняття по їзді спеціально для класичних моделей
2012: Вперше в програмі курсів: ексклюзивний тренінг для невеликих груп з персональним інструктором
2014: Porsche Sport Driving School відзначає 40-річний ювілей
Більш детальна інформація про тренінги та про бронювання місць представлена на: www.porsche.com/sportdrivingschool і на www.porsche.com/driving-experience-winter
GO