- Опис базової моделі
- КУНГ різної комплектації
- Варіанти двигуна для автомобіля
- Конструктивні особливості раздатки
- Що являє собою лебідка
- ціни
Наша сеть партнеров Banwar
У другій половині XX століття, протягом тридцяти п'яти років, в Горькому на ГАЗі випускався один з найуспішніших автомобілів радянського часу - вантажівка з двома осями і повним приводом марки ГАЗ-66.
У період з 1964 по 1999 рік було вироблено трохи менше одного мільйона цих транспортних засобів в різних модифікаціях.
Опис базової моделі
Платформою всюдихода ГАЗ-66 послужив збирався в п'ятдесяті роки на заводі в Горькому ГАЗ-62.
Ця машина мала характерною для того часу конструкцією кабіни з матер'яної згортається дахом і знімними надставками дверей.
Творці нового повнопривідного автомобіля зберегли загальне компонування кабіни, що знаходиться над двигуном. Тільки тепер вона стала суцільнометалевої.
Запаску розмістили вертикально за кабіною, перед кузовом. В результаті при укорочених загальних розмірах всього автомобіля вдалося збільшити розмір вантажної платформи і знизити її посадку, тим самим полегшивши завантаження / розвантаження.
Кузовна платформа вантажівки була металевою з дерев'яними гратчастими і відкидним бортами з заднього боку. У кузові були складні лавки для перевезення людей.
Перший базовий ГАЗ-66-1 володів вантажопідйомністю в дві тонни. Різні модифікації на цьому шасі випускалися до середини вісімдесятих років.
Основні переваги вантажного автомобіля «Урал-6464» представлені в нашому огляді.
А тут описані технічні характеристики напівпричепів «Кегель».
За цей час для потреб Збройних Сил, сільського господарства і районів з труднопроходимими дорогами були створені такі модифікації, як:
- «66А» з лебідкою;
- «66Е» або «66-03» - машина, у якій обладнання було екрановано;
- модифікація, призначена для десантування з військово-транспортного літака, під маркуванням «66Б». Вона мала дах, що відкидається передню рамку з триплексом і РУ з колонкою складається конструкції;
- поодинокі випробувальні зразки - ГАЗ-4 з колісною формулою 6х6 і «66П» в якості сідельного тягача.
Відмінною особливістю перших автомобілів ГАЗ-66-1 була відсутність автоматичної підкачки повітря в колеса.
В середині вісімдесятих з конвеєра зійшов модернізований варіант цього всюдихода під маркуванням ГАЗ-66-11.
На ньому встановили компресор з живленням від двигуна для автоматичної підтримки потрібного тиску в колесах, що, згідно з відгуками власників, досить зручно.
Завдяки технічній характеристики автомобіля, такий як вантажопідйомність в чотири тонни, на базі ГАЗ-66 можна було встановлювати кунг та спецобладнання в різних комплектаціях. У книгах можна знайти такі параметри автомобіля:
- Геометричні розміри машини - 5 655 (без спецобладнання у вигляді лебідки) х2 322х2 490 (по кабіні) в міліметрах.
- Дорожній просвіт становить 315 мм.
- Найбільший можливий вага машини - 5 940 кг.
- Колісна база у цього автомобіля - 3 300 мм, колія - 1 800 мм.
- Радіус при розвороті забезпечує хорошу маневреність і становить 9,5 метрів, що менше, ніж у багатьох легкових автомобілів, більш компактних за розміром.
- Восемнадцатідюймовий шини і герметичні агрегати машини і двигуна забезпечують можливість подолання броду глибиною в 80 см.
- В якості трансмісії - синхронізована КПП з чотирма передачами і раздатка з прямою і понижувальної передачами, яка також має здатність відключати передній міст.
Зчеплення однодискове. Зусилля передаються за допомогою трьох валів і шести карданів.
Диференціали мають здатність до підвищеного тертя, кулачкового типу. Оскільки передні колеса є ведучими, то в їх приводі використовуються ШРУСи.
- Підвіска попереду і ззаду залежна, ресорна. Кінці ресор знаходяться на гумових опорах. На обох мостах є амортизатори.
- Рульове управління - черв'ячне з роликом. На РУ встановлений гідропідсилювач.
- Привід у гальмівної системи зроблений з гідровакуумним підсилювачем. Гальма на колесах колодкового типу.
- Стартер СТ-130Б, акумулятор 6-СТ66-ЕМ. Напруга бортової мережі 12В.
- В паливні баки можна залити 210 літрів.
КУНГ різної комплектації
Надійна рама з високоміцної сталі, яка є основою ГАЗ «66-11», дозволяє кріпити на неї два ведучих моста з ресорної підвіскою, двигун з елементами трансмісії, кабіну, що піднімається на шарнірах і відкриває можливість працювати з двигуном, а також різні варіанти кузовів.
Дані автомобілі мали наступними особливостями і технічними характеристиками:
- «66-12» - це модель модернізованого вантажівки зі встановленою лебідкою і КОМ.
- «66-14» - з таким маркуванням протягом одинадцяти років випускалося шасі з екранованими електричними проводами і агрегатами, а також КОМ.
- «66-15» - машина з екранованим обладнанням і механічною лебідкою.
- «66-21» - варіант автомобіля для потреб народного господарства зі здвоєними задніми колесами і дерев'яною вантажною платформою.
- «66-31» - під таким маркуванням випускалося шасі, на яке ставилися самосвальні платформи на Саранском заводі.
Такі самоскиди з повним приводом для потреб сільського господарства мали найменування ГАЗ-САЗ-3531 і володіли хорошими технічними характеристиками.
- «66-92» - це варіант машини для північних широт зі складним кліматом.
- «66-96» - шасі для установки Кунг вахтового автобуса.
Шасі «66-11», на які монтувалися спеціалізовані кунг або кузова, отримували окрему маркування. Наприклад, для народного господарства проводилися:
- пересувні майстерні на ремонт сільськогосподарської техніки;
- для медичних потреб - клініки на колесах;
- господарські фургони для перевезення хлібобулочних виробів, поштових відправлень або медикаментів;
- пересувна бурова установка;
- вахтові автобуси з теплим кузовом - Нзас-3964 і Волгарь-39461;
- випускався також повнопривідний варіант автобуса ПАЗ-672 - ПАЗ-3201.
Найбільша кількість таких спеціальних автомобілів проводилося для армійських потреб:
- командирська і штабна машина-всюдихід Р-142;
- маслозаправщики МЗ-66 і спіртозаправщік такого ж типу;
- медичний автомобіль для транспортування хворих та поранених - АС-66;
- пересувний санітарний пункт - мобільна перев'язна АП-2;
- ДДА-2 - дезінфекційна установка з душовою кабіною;
- на шасі ГАЗ-66 була змонтована реактивна пускова установка - БМ-21В.
Висновку цього автомобіля з штатного армійського розкладу сприяли бойові дії в Афганістані.
Виявилося, що при реальному підриві на міні екіпаж машини, що знаходиться в кабіні, отримував значні пошкодження. Це відбувалося через те, що кабіна знаходиться над колесами, тобто в зоні підриву.
У дев'яностих роках на базі цього всюдихода був сконструйований ГАЗ-3308 «Садко», на якому силова установка розташовувалася попереду.
Проте в десантних і прикордонних військах ГАЗ-66 використовується до сих пір завдяки своїм унікальним якостям.
Варіанти двигуна для автомобіля
Важливо! Вперше в СРСР на цьому автомобілі був встановлений V-подібний двигун, який мав вісім циліндрів з об'ємом 4254 куб. см і потужністю в 120 л. с.
Маркування ДВС - ЗМЗ 66-06 виробництва Заволзького моторного заводу.
Протягом двох років, з 1991 по 1993 рік, випускався варіант «66-16» з ДВС ЗМЗ-513.10 для експлуатації в особливо складних умовах. Потужність цього двигуна 125 л. с. при моменті, що крутить 294Нм на оборотах 2 000.
На початку дев'яностих років XX століття на «66-й» ставили дизельний ДВС ГАЗ-544, ці машини мали маркування «66-41». Цей дизель володів потужністю 85 л. с. Крутний момент при цьому 235 Нм на оборотах 1 600.
Надалі стали монтувати дизель з турбонаддувом марки ГАЗ-5441. Такий варіант автомобіля має маркування ГАЗ «66-40» та володіє поліпшеними технічними характеристиками.
Цей дизель з турбонаддувом на оборотах 1 600 має потужність 116 л. с. і видає витрата палива 17 л при 25 л на карбюраторних ДВС.
Конструктивні особливості раздатки
Роздавальна коробка на машині призначена для того, щоб підсилювати крутний момент і розподіляти, а також передавати його на передній і задній мости.
Крім того, в РК «66-11» є конструкція для відключення і включення переднього ведучого моста.
Конструктивно вона включає в себе:
- провідний вал, на якому є рухоме зубчасте колесо для підключення прямої і понижувальної передачі;
- вал проміжний. Він теж має зубчасті колеса. Одне колесо включає знижувальну передачу, друге, рухливе, служить для включення мостів;
- є вал приводу для заднього моста;
- вал приводу переднього моста;
- керуючий механізм, який має важелі перемикання і тяги.
Для автомобілів, що працюють в особливо складних умовах, на раздатке ставлять додаткову КПП з двома знижувальними передачами, щоб ще більше підвищити тягові зусилля ведучих коліс.
Роздавальні коробки на ГАЗ-66 сьогодні продаються за ціною від 12 тис. Рублів.
Що являє собою лебідка
На «ГАЗ-66» модифікацій 02, 05, 12, 15, 52 (експортний варіант) встановлювалася механічна лебідка, яка приводилася в рух за допомогою коробки відбору потужності через два кардана і проміжну сполучає опору.
Така лебідка за всіма параметрами перевершує електричну конструкцію, особливо з огляду на складні умови експлуатації машини.
Довжина троса на лебідці 50 метрів, товщина - 16 мм. Тягове навантаження на прямому тросі становить близько три з половиною тонни. Лебідка обладнана гальмом.
Механічна лебідка на «66» досить проста і мало схильна до поломок. Її можна використовувати у вологому і брудному середовищі, не боячись цю лебідку зламати.
ціни
З 1999 року цей повнопривідний автомобіль не випускався, і нові можна знайти тільки при продажу конверсійних машин. Такі ГАЗи-66, особливо з кунг, продаються за ціною від 400 тис. Рублів.
Бортові автомобілі мають ціну значно нижче - від 250 тис. Рублів. Машини, які були у вжитку, на ринку оцінюються по-іншому і коштують від 70 до 200 тис. Рублів.
У наступному відео більш докладно розказано історію створення та експлуатації автомобіля ГАЗ-66, а також розглянуті його загальні технічні характеристики:
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.