Наша сеть партнеров Banwar
«Газель-Бізнес Дизель». Найпопулярніший легка вантажівка російського виробництва, модернізований в лютому цього року
© Михайло Бібіч
- «Газель-Бізнес Дизель»
- ПОВНА МАСА: 3500 кг
- ПОЧАТОК ПРОДАЖІВ: сентябрь 2010 р
- ЦІНА: від 525 000 руб.
Найпопулярніший легка вантажівка російського виробництва, модернізований в лютому цього року, доповнили ще одним нововведенням - дизельним двигуном. Офіційні продажі стартують 1 вересня, але нам вдалося познайомитися з новинкою трохи раніше, причому безпосередньо в Нижньому Новгороді.
Модернізація найпопулярнішому і доступному легкому вантажівці російського виробництва - «Газелі» - була потрібна давно. За 15 років виробництва машини практично нічого не змінювалося. Та й надійність залишала бажати кращого. І ось на початку лютого цього року Горьковський автозавод почав серійний випуск модернізованої моделі з покращеними споживчими характеристиками, яка отримала приставку «Бізнес». За словами інженерів, в автомобіль внесено понад 20 конструктивних і більше 130 виробничо-технологічних змін, використані імпортні комплектуючі. При цьому він залишився самим доступним за ціною в своєму класі.
Ми вже розповідали про «Газелі-Бізнес» (див. «Автопарк - 5 колесо» №2, 2010), тому тільки нагадаємо, що тоді, взимку, на презентації машини президент групи ГАЗ Бу Андерссон пообіцяв, що навесні з'являться версії з газобалонним обладнанням , а влітку - з дизельним двигуном. Що ж, сказано - зроблено. Дійсно, вже в квітні з'явилися автомобілі на зрідженому газі, що значно знижує витрати на паливо і зберігає заводську гарантію, губляться при самостійній установці газового обладнання. А в липні група ГАЗ оголосила про початок серійного випуску модернізованого автомобіля «Газель-Бізнес» з дизельним двигуном.
© Михайло Бібіч
На прес-конференції, приуроченій до початку виробництва дизельної «Газелі» в Нижньому, Бу Андерссон зазначив: «Група ГАЗ продовжує удосконалювати модельний ряд автомобілів" Газель-Бізнес ". Сьогодні ми представляємо модифікацію з новим дизельним двигуном світового класу - Cummins ISF. Зменшення витрати палива і зниження загальної вартості володіння зроблять найбільш продаваний в Росії легкий комерційний автомобіль ще більш привабливим для споживачів. Крім того випуск, дизельної модифікації був пріоритетом в переліку вимог дилерів і клієнтів ».
Чому все-таки Cummins? Адже переговори велися відразу з декількома партнерами. На це питання Бу Андерссон відповів так: «Це пояснюється багатьма факторами. По-перше, компанія Cummins є одним з найбільших і відомих виробників дизельних двигунів. Її продукція в усі часи вважалася однією з найнадійніших. По-друге, Cummins запропонувала нам сучасний дизель за прийнятною ціною. По-третє, продукція Cummins добре відома в Росії, тому що двигуни цієї компанії встановлюють на деякі вантажівки і автобуси, вироблені тут, в Росії. В результаті тут є достатня кількість станцій технічного обслуговування двигунів Cummins, тому з обслуговуванням і ремонтом цих двигунів проблем бути не повинно ».
© Михайло Бібіч
Отже, модернізовані легкі комерційні автомобілі «Газель-Бізнес» будуть комплектуватися дизелями Cummins ISF з турбонаддувом. ISF легкий і компактний. Його робочий об'єм 2,8 л, потужність 120 л. с. при 3200 хв-1. Максимальний крутний момент 297 Нм при 1600-2700 хв-1. Дизель оснащений сучасною системою подачі палива Сommon Rail і турбокомпресором. Він відповідає екологічним нормам Euro 3, але вже ведеться робота по отриманню схвалення типу транспортного засобу стандартів Euro 4 і Euro 5. Відзначимо, що Cummins ISF - це новітня модель в лінійці дизельних двигунів відомої американської компанії, які ще ніде не застосовувалися. «Газель-Бізнес» стала першим автомобілем, який отримав новий дизель Cummins ISF. Для зниження собівартості виробництво даних моторів налагоджено на власному заводі Cummins в Китаї. Саме звідти вони будуть поставлятися в Нижній Новгород.
© Михайло Бібіч
При установці дизельного силового агрегату конструкторами ГАЗу була проведена величезна робота з модернізації ряду систем і вузлів автомобіля з урахуванням важких умов експлуатації. Так, наприклад, збільшений крутний момент зажадав посилити картер КП, який виконаний тепер з більш міцної сталі, а шестерні і вали - з легованої. Природно, довелося поміняти передавальні числа в коробці передач і задньому редукторі. Також модернізовано рульове управління, зчеплення, система впуску і харчування, електрообладнання, а принципово нова система охолодження відмінно пристосована до особливостей роботи турбодизеля. До речі, система випуску не має каталізатора, так як сучасна система подачі палива Common Rail і без нього забезпечує дотримання норм токсичності.
Зовні, як і всередині, автомобіль нічим не відрізняється від звичайної «Газелі-Бізнес». Зручно влаштувавшись за кермом, запускаємо двигун. Працюючий мотор виявив непогану звукоізоляцію кабіни. Його гуркіт практично не відрізняється від бензинового побратима. Трохи пізніше інженери-конструктори повідомили нам, що над шумоізоляцією моторного відсіку проводилася додаткова робота, а також були підібрані відповідні параметри підвіски силового агрегату. Вібрації дизеля на органах управління присутні, але незначні. Керувати машиною легко і приємно. Новий дизель впевнено розганяє автомобіль вже з низів, тому можна сміливо сказати, що він кілька жвавіше бензинового. Зусилля на педалях мінімальні, передачі включаються легко і чітко, кермо має непогану зворотний зв'язок. Варто зазначити, що на всіх дизельних версіях «Газелі-Бізнес» з'явився круїз-контроль, який включається за допомогою подрулевого перемикача з лівого боку. Набираєш потрібну швидкість, включаєш важіль, і машина рухається із заданою швидкістю - дрібниця, а приємно. Максимальна швидкість, до якої вдалося розігнатися, - 120 км / ч. Але тут з'ясувався один момент: на швидкості приблизно 90 км / год обігнати автомобіль буде проблематично, тому що не вистачає оборотів. Пам'ятається, з бензиновою версією такого не відбувалося. Але це, врешті-решт, не спортивний болід, а комерційна вантажівка, який покликаний доставляти вантаж загальною вагою до півтора тонн.
© Михайло Бібіч
Що стосується витрати палива, то, згідно з заводським даними, при русі з постійною швидкістю 60 і 80 км / год він становить 8,5 і 10,3 літра на сотню відповідно. Якщо порівнювати знову ж з бензиновою версією, то витрата палива знижується на 30-35%, а вартість володіння - приблизно на 20%.
Залишається додати, що дизельна модифікації в середньому на 100 тис. Рублів дорожче бензинової, тобто це приблизно від 525 тис. руб.
Автомобілі надані групою ГАЗ.
Технічні характеристики «Газель-Бізнес Дизель»