Наша сеть партнеров Banwar
Для забезпечення безпеки, парковки, гаражі, закриті автостоянки повинні бути оснащені газоаналізаторами, сигналізаторами.
В останні час в багатьох великих містах Росії зросли масштаби будівництва підземних і критих автостоянок, парковок, складських терміналів, і відповідно газоаналізатори для парковки різко збільшилася потреба забезпеченні безпеки людей від впливу на них токсичних речовина, що містяться у вихлопних газах двигунів автомобілів. Звичайно, ні для кого не секрет, що автомобільний вихлоп доводиться велика частка чадного газу (СО).
НВП ТОВ «ПОЛІТЕХФОРМ-М» пропонує газоаналізатори для автостоянок, закритих парковок і гаражів.
Тривалий контакт з отруєною вихлопними газами середовищем, викликає отруєння організму, можуть стати причиною різних захворювань.
Основним індикатором з усього набору автомобільних вихлопних газів виступає окис вуглецю (чадний газ). У п.6.13 СНиП 21-02-99 зазначено: «В автостоянках закритого типу потрібно передбачати встановлення приладів для вимірювання концентрації СО і відповідних сигнальних приладів з контролю СО, що встановлюються в приміщенні з цілодобовим чергуванням персоналу».
Разом з тим, не меншу небезпеку доставляє і оксиди азоту (NO2), які більш небезпечні, ніж чадний газ (приблизно в 10 разів).
Розглянемо докладно небезпечні гази на закритих парковках.
Оксид вуглецю (чадний газ, окис вуглецю, монооксид вуглецю) - газ без смаку, без кольору, без запаху, токсичний. Хімічна формула - CO.
Порогова допустима концентрація (ГДК) вмісту оксиду вуглецю (СО) в повітрі робочої зони - 20 мг / м3. Не можна забувати, що в закритому приміщенні, наприклад. такому як автостоянка, закритий склад, гараж є підвищена небезпека накопичення великої концентрації чадного газу. що може спричинити за собою неприємні наслідки.
Велика концентрація чадного газу (CO) викликає задуху, головний біль, запаморочення, нудоту, підвищення артеріального тиску, тахікардію.
Виходячи з небезпеки наслідків отруєння чадного газу, необхідно контролювати його концентрацію в повітрі автопарковок безперервно, за допомогою встановлених стаціонарних приладів контролю. Називаються такі прилади по різному: газоаналізатори, газосигналізатори, сигналізатори, датчики чадного газу, різні системи загазованості. Кожен прилад відрізняється за своїми характеристиками і задачам.
Газоаналізатор являє собою зазвичай прилад з цифровою індикацією. Часто, це комплект, що складається з пульта і безпосередньо датчиків.
Газосигнализатор і сигналізатор майже нічим один від одного не відрізняються. Зазвичай концентрацію токсичного газу такий прилад не показує, а тільки подає сигнал (світлом і звуком), у разі перевищення допустимих порогів.
Система загазованості включає в себе датчики, що встановлюються в точках контролю, і вторинне пристрій (пульт або блок сигналізації) збирає інформацію з усіх датчиків. Вторинне пристрій встановлюються в операторної, де присутній людський контроль.
Відповідно до СНиП 21-02-99 «Стоянка автомобілів» (п. 6.13) і ГОСТ 12.1.005-88 ССБТ. «Загальні санітарно-гігієнічні вимоги до повітря робочої зони» в автостоянках закритого типу слід передбачати установку сигналізаторів для вимірювання і контролю концентрації оксиду вуглецю (СО), що встановлюються в приміщенні з цілодобовим чергуванням персоналу.
Відповідно до ВСН 64-86 «Методичні вказівки по установці сигналізаторів і газоаналізаторів контролю довибухонебезпечних і гранично допустимих концентрацій хімічних речовин в повітрі виробничих приміщень» датчики для контролю оксиду вуглецю (СО), розміщують в робочій зоні на висоті 1,5 - 1,8 м від рівня підлоги (середній зріст людини). Кількість датчиків розраховується виходячи з формули - 1 датчик на 200 кв.м, але не менше 1-го датчика на приміщення. Датчікі- сигналізатори встановлюються згідно з нормативним документом ТУ-ГАЗ-86 «Вимоги до установки датчиків сигналізаторів і газоаналізаторів».
При розташуванні датчиків-сигналізаторів допустимо освіту мертвих зон, тому що компенсується циркуляцією повітря. Кожен газосигнализатор контролює коло певної площею.
Крім цього, при розстановці датчиків на автостоянках, парковках, гаражах необхідно враховувати наступні спеціалізовані вимоги:
1) на автостоянках з постійною присутністю обслуговуючого персоналу обов'язкова установка не менше 1-го датчика в зоні оператора, не ближче 2 м від місця подачі повітря та відкритих кватирок.
2) в гаражах і автостоянках, обслуговування яких здійснюється періодично, обов'язкова установка не менше одного датчика біля входу.
Дуже важлива функція взаємодії з зовнішніми пристроями: наприклад, подача сигналу від газоаналізатора на систему вентиляції для провітрювання при перевищенні порогового значення концентрації. Для цих цілей в приладах контролю загазованості передбачені «сухі» контакти реле. Датчик-сигналізатор встановлюється в ланцюг харчування вентиляційного обладнання та при спрацьовуванні приладу замикаються контакти реле, включається вентиляція.
Контроль діоксиду азоту (NO2). Актуально для автостоянок, паркінгів, які обслуговують автомобілі з дизельним двигуном.
Крім чадного газу, гаражі з автомобілями з дизельними двигунами необхідно і рекомендовано контролювати діоксид азоту (NO2).
Діоксид азоту (NO2) - газ, червоно-бурого кольору, з характерним гострим запахом, високо токсичний. Навіть невеликих концентрації подразнює дихальні шляхи людини, великі концентрації викликають набряк легенів. Впливає на дихальні шляхи, легені, а також викликає зміни складу крові, зменшує вміст в крові гемоглобіну.
Гранично допустима концентрація (ГДК) вмісту діоксиду азоту (NO2) в повітрі робочої зони - 2 мг / м3.
Датчики на діоксид азоту (NO2) встановлюються, також як і на чадний газ, з розрахунку 1 датчик на 200 кв.м, але не менше 1-го датчика на приміщення. Датчики - сигналізатори встановлюються згідно з нормативним документом ТУ-ГАЗ-86 «Вимоги до установки датчиків сигналізаторів і газоаналізаторів».
Контроль пропану (C3H8). Актуально для автостоянок і паркінгів, які обслуговують автомобілі працюють на зрідженому газі.
У гаражах з автомобілями працюють на зрідженому газі необхідно контролювати горючі речовини, попереджаючи можливі витоки пропано-бутанової суміші газобалонного обладнання. Контроль скрапленого газу зазвичай здійснюють за пропану (C3H8).
Пропан (C3H8) - пальне вибухонебезпечну речовину. Шкідливо впливає на центральну нервову систему.
Датчики на пропан (C3H8) встановлюються з розрахунку 1 датчик на 100 м2, але не менше 1-го приладу на приміщення. Пропан значно важчий за повітря (щільний газ), тому датчики контролю пропану встановлюють на висоті не більше 1 метра від підлоги. Датчики - сигналізатори встановлюються згідно з нормативним документом ТУ-ГАЗ-86 «Вимоги до установки датчиків сигналізаторів і газоаналізаторів».
УВАГА! Необхідно враховувати температурний режим роботи приладів. Так само, необхідно брати до уваги опалювальності стоянок та гаражів, відображати це в проекті.
Якщо у Вас є потреба купити газоаналізатор на парковку, Вас є питання, зверніться до наших фахівців.